בריאות? הכי טבעית שיש!

החברה של ימינו דורשת מהאדם לרדוף באובססיה אחרי מה שהוא רוצה, אבל דוחקת את הבריאות שלו לפינה. מה עושים? תחיה פישר מציעה פתרון, וגם מתכון טעים ובריא.

2 דק' קריאה

תחיה פישר

פורסם בתאריך 05.04.21

עולם הדיאטות והתזונה שופע ברעיונות, עצות וכל מיני אמיתות שונות.
 
זו הסיבה שלא אכביד לכם על האוזניים, כל שכן על העיניים, ואציין את הרשימה הארוכה בנושא. אני בטוחה שכבר קראתם ושמעתם כמעט הכל על דיאטת חלבונים, פחמימות, כרוב, סלק ומה לא?
 
לכן, לאלה המבקשים לדבוק בתזונה אחידה ויחידה למען חיים מאוזנים, מתוקנים ובריאים, יש דרך לעשות את זה – הבריאות הטבעית.
 
תזונת הבריאות הטבעית מתייחסת לאדם כמכלול הזקוק לינוק חיות וחיים ממקורות חיים שונים ומגוונים, ולא דווקא מתזונה.
 
האדם השלם, הרגיל והבריא, ולרוב המאוזן, זקוק לתנאי סביבה נכונים שיאפשרו לו תנועה נכונה של חיים, כיוון של צמיחה, התמקדות, שגשוג ופריחה. תנאים אלה כוללים אוויר נקי, התעמלות מבוקרת, נשימה נכונה, וכמובן – חיי רוח וחיי חברה תקינים. ואיך לא, שינה בזמן.
 
אבל, וכאן נכנס אבל גדול, החברה בת ימינו דורשת מהאדם לרדוף באופן תמידי ואובססיבי אחרי כל הדברים שבעולם, חוץ מהבריאות שנדחקת לפינה. בדרך זו אנו עלולים, חלילה, להיות כר פורה לחולי. העדר בריאות גורמת לנו להסתמך על תרופות, מאכלים מזיקים וכדומה.
 
אם כן, נקודת ההתרסה הראשונה שצריכה לעלות בראש כל אדם היא האבסורד שקיים בצורת חיים שכזו. כי מי יכול לרוץ כל היום, לכבוש ולרצות עוד ועוד, כאשר ברור שכל כוונתנו היא לשבח את איכות חיינו, להגשים ולמצות אותם עד תום – אבל בדרך להזיק ולרמוס את הבסיס לקיומנו וחיותנו? איך אפשר גם וגם?
 
מדע הרפואה ועולם התזונה המערבית מאפשרים לאדם להסתגל בקלילות רבה לצורת חיים שכזו.
 
כואב הראש? שותים אקמול.
אין מספיק זמן? עושים טייק-אווי ואוכלים בדרך או על ספסל.
 
יש לשים דגש ולתת משמעות להזנה הגופנית שלנו, בדיוק כמו להזנה הרוחנית. שני תחומים אלה דורשים השקעה וחשיבה, ונושקים בצורה מופלאה זה בזה. כשם שהתפתחות דורשת סביבה נכונה, כך גם החיים בקיומם הפיזי-נפשי דורשים את המזון והתנאים הנחוצים. לא התרופה היא השורה התחתונה. המגיד ממעזריטש הגדיל ואמר: "חור קטן בגוף, חור גדול בנשמה".
 
הקדוש-ברוך-הוא ברא טוב ושפע אדירים, ולנו נותר להתפלל לזכות לבחור בטוב הזה מתוך שמחה, שייכות והארת פנים.
 
הבריאות הטבעית היא דרך חיים שנוגעת בכל נקודות חיינו ובכל רובדי נפשנו. היא מבשרת לנו שככל שנדבק בחוקי החיים, חוקי ההיגיינה ובריאות הטבעית, כך נעלה ונגדל בכל תחומי חיינו.
 
והכי חשוב, היא מאוד קלה ופשוטה ליישום.
 
תזונה זו מבוססת ומושתתת בעיקר על פירות וירקות, אגוזים, שקדים וזרעים, קטניות ודגנים. המוטו שלה הוא – שהאדם החי זקוק למזון חי (מזון חי משמעות מזון עם חיים, שמחובר לשורשיו, ליניקותו). ואפשר גם להגדיר זאת כך: "יהיו מזונותיך תרופותיך, ותרופותיך מזונותיך".
 
אני מצרפת לכם מתכון לכדורי שוקולד, טבעיים וטעימים, שילדים אוהבים מאוד:
 
2 כוסות של אגוזים – פקאנים, מלך, קשיו או שקדים.
2 כפות אבקת קקאו אורגנית טבעית.
3-4 תמרי מג'הול (תחליט על הכמות לפי המתיקות שאתם מבקשים).
כפית תמצית וניל טבעית אורגנית.
 
הוראות הכנה:
 
את כל המצרכים לשים במעבד מזון ולטחון עד לקבלת עיסה. לקחת לידכם חצי כוס מים (או לבקיאים בתחום, חלב שקדים) וכל פעם להוסיף מעט, עד ליצירת המרקם הנכון (לא להפריז בכמות, אחרת זה יוצא דליל מדי) ולגלגל לכדורים. אפשר לקשט את הכדורים עם קוקוס טחון, או לגוון את טעם כדורי השוקולד בטעמים שונים כגרידת תפוז, חצי בננה מעוכה או מעט אבקת נס קפה. ממתיקים אחרים שיכולים להיות במקום התמרים הם 2 כפות דבש או סילאן (דבש תמרים) טבעי. 

בהצלחה, לשובע ולבריאות!!!

 
 
 

* * *
תחיה פישר, סטודנטית ללימודי בריאות טבעית במכללת אילמה שביישוב האור הגנוז. בעלת תעודת הסמכה לתזונת "רואו פוד" (raw food) ושפית לבריאות טבעית.
ליצירת קשר: tchiyacookhome@gmail.com

כתבו לנו מה דעתכם!

1. רחל קרייזר

י"א שבט התשע"ג

1/22/2013

תודה וברכה בס'ד תודה לך תחיה יקרה, הערת את עיניי ממקום כמו חדש, אמרתי "כמו", כיון שאלו דברים כל כך פשוטים ואמיתיים ואולי אף ידועים, אבל מודחקים אצלנו , "אנשי- המערב", כי אנו רוציל לכבוש עוד ועוד, ואת הראית שאפשר אחרת, תמשיכי בעז''ה לכתוב להסביר ולהעלות למודעות את החיים -האמיתיים, בברכה והצלחה רחל

2. רחל קרייזר

י"א שבט התשע"ג

1/22/2013

בס'ד תודה לך תחיה יקרה, הערת את עיניי ממקום כמו חדש, אמרתי "כמו", כיון שאלו דברים כל כך פשוטים ואמיתיים ואולי אף ידועים, אבל מודחקים אצלנו , "אנשי- המערב", כי אנו רוציל לכבוש עוד ועוד, ואת הראית שאפשר אחרת, תמשיכי בעז''ה לכתוב להסביר ולהעלות למודעות את החיים -האמיתיים, בברכה והצלחה רחל

3. מיכל

ב' שבט התשע"ג

1/13/2013

מעניין ותודה תודה תחיה על מאמר מרתק ומתכון מעולה!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה