“חוט של חסד”

אסתר נשלחת לשליחות הרת גורל כמושיעתן של עם ישראל. מאישה תמימה ואנונימית לחלוטין, בין רגע היא הופכת להיות מלכה מפורסמת, כאשתו של המלך אחשוורוש הרשע.

2 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 14.03.21

"וַיֹּאמֶר מָרְדֳּכַי, לְהָשִׁיב אֶל-אֶסְתֵּר:  אַל-תְּדַמִּי בְנַפְשֵׁךְ, לְהִימָּלֵט בֵּית-הַמֶּלֶךְ מִכָּל-הַיְּהוּדִים.  יד כִּי אִם-הַחֲרֵשׁ תַּחֲרִישִׁי, בָּעֵת הַזֹּאת–רֶוַח וְהַצָּלָה יַעֲמוֹד לַיְּהוּדִים מִמָּקוֹם אַחֵר, וְאַתְּ וּבֵית-אָבִיךְ תֹּאבֵדוּ; וּמִי יוֹדֵעַ–אִם-לְעֵת כָּזֹאת, הִגַּעַתְּ לַמַּלְכוּת.  טו וַתֹּאמֶר אֶסְתֵּר, לְהָשִׁיב אֶל-מָרְדֳּכָי.  טז לֵךְ כְּנוֹס אֶת-כָּל-הַיְּהוּדִים הַנִּמְצְאִים בְּשׁוּשָׁן, וְצוּמוּ עָלַי וְאַל-תֹּאכְלוּ וְאַל-תִּשְׁתּוּ שְׁלֹשֶׁת יָמִים לַיְלָה וָיוֹם–גַּם-אֲנִי וְנַעֲרֹתַי, אָצוּם כֵּן; וּבְכֵן אָבוֹא אֶל-הַמֶּלֶךְ, אֲשֶׁר לֹא-כַדָּת, וְכַאֲשֶׁר אָבַדְתִּי, אָבָדְתִּי.  יז וַיַּעֲבֹר, מָרְדֳּכָי; וַיַּעַשׂ, כְּכֹל אֲשֶׁר-צִוְּתָה עָלָיו אֶסְתֵּר". (מגילת אסתר ד, יג-יז)

 

אסתר נשלחת לשליחות הרת גורל כמושיעתן של עם ישראל. מאישה תמימה ואנונימית לחלוטין, בין רגע היא הופכת להיות מלכה מפורסמת, כאשתו של המלך אחשוורוש הרשע.

ושם בארמון, בבית אחשוורוש, היא היהודייה היחידה אשר שומרת תורה ומצוות, נמצאת בין ערלים, אנטישמים מלאי זימה ושטופי ניאוף.

 

"חוט של חסד"

 

בעיצת מרדכי היהודי ובהנחייתו היא שומרת על "הסוד", מהי דתה ומהו מוצאה. כל עם חשב שהיא הנסיכה שלו. כל עם היה בטוח כי אסתר שייכת אליו. הקדוש ברוך הוא נסך עליה "חוט של חסד" מיוחד במינו מלא באור יקרות, אור צחצחות, אור של מלוכה ומלכות, שאורה וזיווה היה מתנוצץ לכל עבר.

 

"הסוד…!"

 

אסתר התמימה מבינה שעליה לשמור את "הסוד" על יהדותה וקדושתה. היא אוכלת אוכל כשר בלבד, ניזונה בעיקר מזירעונים, פירות וירקות, שומרת שבתות וחגים, שומרת על צניעות ודרך ארץ, ובעצם מקיימת את כל המצוות וההלכות בארמון הטמא, שהוא מעוז הס"מ.

 

ארמון של זהב

 

עצרו וחשבו לרגע שהיא בעצם מלכה בכלוב שהוא ארמון של זהב. לא מרשים אותה כהוא זה, שום פאר והדר, ושום עושר שבעולם וגם לא מעמד – היא נשארת נאמנה ליהדותה ולציווים של דודה מדרכי, ויש הטוענים של בעלה.

 

מלבד הסוד הנצור בלבה היא בעזות רבה, המכונה "עזות דה קדושה" ממלאת אחרי ציווי מרדכי, אבל היא גם נמצא בסוג של שאננות לגבי מצבם הרוחני של עם ישראל. אינה מודעת לסכנת השמד המרחפת מעל ראש עמה ואולי אף היא בעצמה.

 

 

אם כן, מה גורם לאסתר המלכה להתעורר משנתה?!

 

מרדכי מבין את הסכנה באדישות של אסתר, שאינה יורדת לעומקם של דברים ואינה מבינה את המצב לאשורו בדבר סכנת השמד. והו אז הוא מודיע לה חד משמעית במילים שאינן ממשתמעות לשתי פנים.

 

ההודעה – הרשימה השחורה!

 

"גברת אסתר הנכבדה, אם לא תתעוררי מהר, זאת אומרת כעת ועכשיו במיידי – הקדוש ברוך הוא ימצא מקור אחר להיעזר בו כדי לגאול את עם ישראל, ולא חסרים שליחים נאמנים לבורא העולם".

 

"בנוסף, אל תחשבי לעצמך מכיוון שאת מלכה תנצלי מגזרת השמד, כי אחשוורוש יכול להתהפך גם עלייך ולצרפך לרשימה השחורה ואת ובית אביך תאבדו, כלומר כל שושלת המלוכה המיוחסת מבית שאול המלך.

אסתר מתחלחלת. כעת היא מבינה את כובד הדברים וחשיבותם. מפה היא מתחילה להתעורר ולמסור נפש. כפשוטו ממש, בידיעה שאולי אפילו היא עלולה לשלם במחיר חייה בגין אותו מעשה נועז, לגשת את המלך.

 

גם לי יש שליחות!

 

ופה נשות ובנות עם ישראל היקרות, אני פונה אליכן בקריאה אישית ונרגשת, "היו גם אתן נועזות כמו אסתר המלכה!".

 

גם אתן נסיכות בנות של מלך! גם אתן מיוחסות. בבקשה מכן אנחנו נמצאים בשעת חירום, בשעת דחק, עם ישראל זקוק לתפילות, לרחמים ולהרבה ישועות. היו גם אתן כאסתר המלכה וגלו עזות דה קדושה!

 

גם אנחנו כולנו צריכות להתחלחל ממצבו הרוחני של עם ישראל, מכל הגלות הנוראה , המרה והקשה, מהייסורים שעם ישראל עובר.. אנא מכן נשים יקרות, בואו נהיה כאסתר המלכה ונפיץ אור, תורה, מצוות וחסדים בעם ישראל! גם אנחנו נרבה חוט של חסד בעולם..

 

וזה פשוט.. צאו לעם ישראל, חלקו נרות שבת, עזרו לנשים ללמוד טהרת המשפחה וללכת למקווה, מאכלים כשרים, שמירת השבת, צניעות – כל אחת תתחזק במשהו, כל אחד תעזור לשכנתה/חברתה לקחת על עצמה משהו קטן.. תרבו באמירת תיקון הכללי ותהילים, תעודדו, תברכו, תנו יד, תאמרו מילה טובה, תהיו עם עין טובה, שמחו ותשמחו – הגאולה כבר בפתח!  

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה