פרשת משפטים – כיצד עלי לנהוג?

בורא העולם מוריד תוכנת עבודה ביצועית לכלל עם ישראל, שבהם מצוות עשה ואל תעשה, כיצד יש להתנהג נכון וראוי,מה מצופה מאתנו ואיך לפעול נכון לפי הוראת היצרן.

2 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 10.02.21

פרשת משפטים – כיצד עלי לנהוג?

 

פרשת "משפטים – שבת שקלים" מפניני הפרשה  –"וְאִם אָסוֹן יִהְיֶה וְנָתַתָּה נֶפֶשׁ תַּחַת נָפֶשׁ עַיִן תַּחַת עַיִן שֵׁן תַּחַת שֵׁן יָד תַּחַת יָד רֶגֶל תַּחַת רָגֶל כְּוִיָּה תַּחַת כְּוִיָּה פֶּצַע תַּחַת פָּצַע חַבּוּרָה תַּחַת חַבּוּרָה"  (שמות כ"א, כ"ג-כ"ו)

 

פרשת השבוע פותחת ומציינת בפנינו, "וְאֵלֶּה הַמִּשְׁפָּטִים אֲשֶׁר תָּשִׂים לִפְנֵיהֶם". הקדוש ברוך הוא מצווה את משה להציג בפני בני ישראל משפטים. באילו משפטים מדובר וכיצד הם קשורים גם לחיינו אנו?

 

 

ספר התורה חי וקיים לעד

 

כפי שמורי ורבי, כבוד הרב שלום ארוש שליט"א כל הזמן אומר ומציין שספר התורה אינו ספר היסטורי חס ושלום, של מה שהיה פעם, אלא ספר תורה, מלשון הוראה/לימוד, של חוקים, ודרכי התנהגות שבהם הסיפורים חיים וקיימים לעד ולנצח נצחים, שהם שייכים לכל אחד ואחת מעם ישראל. ובכל פרשת שבוע יורד השפע האלוקי ומתנוצץ האור הרוחני של אותה פרשייה.

 

 

הוראות היצרן

 

בורא העולם מוריד תוכנת עבודה ביצועית לכלל עם ישראל, שבהם מצוות עשה ואל תעשה – כיצד יש להתנהג נכון וראוי, מה טוב ומה לא, מה מצופה מאיתנו ואיך לפעול נכון על פי הוראת היצרן.

 

 

בנמצא גם תשובות לגבי קלקולים כאלו ואחרים כדוגמת, "… תחת …" כלומר כל דבר שאתה עושה יהיה מידה כנגד מידה בין אם זה בממון או נפש או גוף. כמובן שמתייחסים לכל מקרה לגופו.

 

מן הדוגמא הזו ניתן להבין הרבה לחיינו אנו, כאשר אנו קונים מכשיר חשמלי בחו"ל צריך לעשות לו המרה אם הוא אינו עומד בתקן של 220W, אחרת המכשיר יישרף ויתקלקל.

 

כך גם אנחנו אם לא נלך לפי חוקי הוראות היצרן, היינו כבוד הקדוש ברוך הוא, אנחנו אומנם לא נשרף חלילה אבל מבחינה רוחנית בהחלט נפגום. ובידוע שכל מצוות עשה ולא תעשה הם כנד רמ"ח איברנו ושס"ה גידינו, ואם אנחנו פוגמים במצווה כלשהיא, אזי פוגמים בשורש הרוחני שלה וככזה האיבר מתחיל להיות חולה ופגום שזה בעצמו סבל וייסורים.

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה