גזור ושמור : הכנה רוחנית לכבוד חג פורים !

ההשפעה של החג עוברת דרך הצינור הזה שנקרא "קריאת המגילה" ובזמן ששומעים את הקריאה יש זמן גדול מאד של חסד ורחמים בשמיים. חשוב לשמוע היטב את קריאת המגילה.

5 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 17.02.21

 

גזור ושמור : הכנה רוחנית לכבוד חג פורים !

 

חמישה מצוות בחג הפורים שכולם באותה דרגה של חיוב :

  1. קריאת המגילה. צריך לשמוע קריאה של מגילת אסתר מהקלף בליל פורים וביום (פעמיים). – בבתי חב"ד ברחבי הארץ מקראים את המגילה כמה וכמה פעמים ביום למי שלא הספיקה בבוקר. ההשפעה של החג עוברת דרך הצינור הזה שנקרא "קריאת המגילה" ובזמן ששומעים את הקריאה יש זמן גדול מאד של חסד ורחמים בשמיים. חשוב לשמוע היטב את קריאת המגילה.

 

  1. משלוח מנות. יש לתת משלוח אחד שיש בו שתי מנות לפחות. למשל : מנת פלאפל+פחית שתיה, עוגה אישית+טרופית, בורקסים ובקבוק מיץ. המצווה נועדה להרבות אחווה בין חברים, אחדות ושמחה. כל בחורה מעל גיל 12 ובחור מעל גיל 13 מחויבים במצווה הזו.

 

 

  1. מתנות לאביונים. יש לתת שתי מתנות לשני אביונים. כלומר, מתנה לכל אביון. סכום כסף שיכול לקנות בה סעודה. מינימום עשרה שקלים (שיוכל לקנות מתנת פלאפל וטרופית). אולם, אין לזה סכום וכמובן ניתן לתת יותר. כל ילדה מעל גיל 12 וילד מעל גיל 13 מחויבים במצווה.

 

  1. זכר למחצית השקל. בזמן בית המקדש היו תורמים פעם בשנה מחצי השקל, שזה קורבנות הציבור. היום אין בית מקדש אז קבעו חכמים כזכר לזה. זכר למחצית השקל כיום עומד על 26 ₪ לאדם, כל אחד צריך לתת גם מבוגרים וגם ילדים (לפי מרן הרב עובדיה זצ"ל).

 

 

  1. סעודת פורים. ביום פורים (מבעוד יום ולא בערב)  יש לערוך סעודה חגיגית ומשבחת לכבוד החג. הכולל נטילת ידיים, לחם בשר דגים, ויין. הרבה יין. ביום פורים מצווה לשתות יותר יין מהרגיל ("עד לא ידע") איסור גמור לבוא לידי חוסר שליטה עצמית ו/או לבזות את האחר. להרבות בשמחה. למי שתרצה ישנה ברכה שחיבר הרב שלום ארוש על שתיית היין (לפני שתיית כל כוס), רק בנים שותים ורק יין. לא ערק ווויסקי או בירות אלא רק יין לתקן את שתית היין בסעודתו של הרשע.

 

רצוי להדליק נר לע"נ אסתר המלכה, מרדכי היהודי, בנימין בן יעקב, שאול המלך, רבנו הקדוש רבי נחמן בן שמחה ופייגא, רבי יהודה זאב לייבוביץ, אביו רבי צבי יחיאל

שאול המלך, בנימין בן יעקב,

 

האור הרוחני בחג פורים

בחג הפורים כאמור יורד שפע גדול לעולם, אותו שפע רוחני שירד בזמנם של מרדכי ואסתר. דלתות ארמון המלך פתוחות לרווחה, חשבו לרגע שיש לכם עשרים וארבע שעות לבקר בארמונו של המלך. הארמון מלא בכל טוב הן רוחני והן גשמי. מבחינת הקיבולת שניתנת לכם להרים/לסחוב/לתפוס לא קיימת מגבלה. אז האם תכנסו לארמון לכמה שניות, דקות? או שתהיו חפצים להישאר כמה שיותר? האם תרצו בריצת ספרינט מהיר ותאספו כמה שיותר כמה שניתן , תחטפו מכל הבא ליד? או שתעברו שאננים ותבדקו כל יהלום?

 

ככה זה גם בפורים.. דלתות הארמון פתוחות לרווחה.. המלך, בכבודו ובעצמו מחכה לנו שנכנס, שנבוא, שנתקדם, שנעשה את הצעד, הראשוני לפחות. בארמון מחכים לנו אך ורק דברים בעלי ערך, נתעלם ולא ניקח??

 

קרטוני גלידות

קראו נא את הסיפור הבא, סיפור אמיתי מלא מוסר השכל בהקשר שאנו לומדות. לפני כמה שנים ליד הבית של אבי שיחיה בתל אביב עברה משאית גלידות ענקית שבדרך לא ברורה דלת המקרר מאחור נפתחה בסיבוב המשאית על הכביש, ודרכה עפו מלא קרטונים של גלידות וארטיקים ועל הדרך נפלו גם כמה יחידות בודדות שהתפזרו על הכביש.

 

אחי הגיע מתנשם הביתה, "תראו מה מצאתי.." הוא אומר כמרוצה ביותר ועל פניו חיוך רחב. אחרי שנרגע החל מספר את מה שקרה עם המשאית, לפתע מרים  גבה והחיוך נהפך להבעת פנים תמוהה, " איזה טיפש הייתי! נפלו שם קרטונים מלאים ואני לקחתי כמה ארטיקים בודדים?? אני לא מאמין, איזה טיפשות..".

 

כן, כן, כך גם אתנו אחים ואחיות יקרים, למה לקחת כמה ארטיקים בודדים שניתן לקחת קרטונים? ארגזים? לא ארגזים ואומר גם מקררים ואם גם נרצה אפילו את כל המפעל.. וזה תלוי רק בנו. בכוח הרצון ובכוח והתפילה שלנו. ברור שעדיף לקחת כמה ארטיקים בודדים מאשר לא כלום, אבל אם ישנה הזדמנות שבה הכול מוצע לפנינו, והארגזים מחכים רק לנו.., למה שלא נאזור אומץ, תעוזה ונכנס פנימה? למה שלא ניקח?

 

קדימה.. להכנה בפועל!

 

כיצד נכין את עצמנו מבחינה רוחנית לחג פורים , איך נקבל את האור הרוחני, המתנות היקרות מפז?

מורי ורבי, כבוד הרב שלום ארוש שליט"א, מלמד אותנו דבר חשוב ביותר מדברי רבנו הקדוש, רבי נחמן. בערב פורים, אחרי קריאת המגילה כשחוזרים מבית הכנסת, רצוי ללכת לנוח, לישון מוקדם ולקום בחצות הלילה, בשעה 23:55, ולעשות התבודדות.

 

 

התבודדות

לפרוש שיחנו, להתפלל במילים שלנו לבורא עולם. לדבר לספר להתייעץ לומר לשתף לבקש להודות ולשמח את בורא עולם, במילים שלנו כשם שמדברים עם חבר טוב ואהוב. שערי שמיים פתוחים, וכל הפשוט יד נותנים לו! אוצרות המלך מחכים לך רק שתיקחי אותם.. הכול פתוח לרווחה. אל תוותרי על ההזדמנות הזו, עוררי את הרצון הטוב שלך והרבי בתפילות ובתחנונים לפני בורא עולם

 

ביום קדוש ונורא כזה שבו נעשה נס לעם ישראל, מבקשת גם אני תשועות וניסים.

 

כמו כן בבקשות גשמיות, אל לו לאדם להתעקש ולהפציר יותר מידי על מילוי בקשתו, כי הוא אינו יודע אם הדבר טוב לו או לא.

 

מספרים על החסיד ר' ישראל קרודנר זצ"ל , שהיה עני מרוד, ובימי החורף  המושלגים, לא היו לו אפילו נעלים לרגליו, למרות חסרונו וצערו לא התעקש בתפילתו על מילוי רצונו, ובתפילתו אמר לני השם יתברך : ריבנו של עולם, אתה יודע את מחסורי ואת הקר הרב הגורם לי צער. אם ברצונך לשמוע את תפילתי, אנא, תן לי נעלים חמות, כדי שלא יהיה לי קר וכדי שתתיישב דעתי ואוכל ללמוד ולהתפלל כראוי. אולם, אם על כל פנים, מסיבות הידועות לך, רצונך שאשאר בלי נעליים, תן לי דעת ותבונה שיסייעו לי להבין שאיני זקוק להן, ואשמח גם בלעדיהן…"

 

כך גם בבקשות גשמיות. ואולם בבקשות רוחניות – אדם יכול וצריך להתעקש שהוא רוצה עוד ועוד, ועיקר ההצלחה תלויה בעקשנות, בעזות דה קדושה. כמו לעיל. וכמו כן אין לאדם להסתפק במועט! כפי שאמרו חז"ל, "הרחב פיך ואמלאהו" – בעניינים רוחניים הרחב פיך ולבקש כל תאוותך, כי אין גבול להשגות רוחניות שהאדם יכול להשיג. (לקוח מתוך ספר שמדבר בעניין התפילה)

 

לפני סעודת פורים לומר מזמור כ"ג בתהלים להתפלל ולבקש. בתוך סעודת פורים לומר 120 פעם "ברוך מרדכי" ו-24 פעם "ברכה אסתר בת אביחיל – ובכך ב"ה נמשיך את האורות של מרדכי ואסתר

 

נוסח תחילת התפילה שיש לומר לפני שמתחילים להתפלל :

 

"הריני מקשרת את עצמי ואת הנשמות שאני תלויה בהם, והנשמות שתלויות בי, בהתבודדות זו לכבוד חג פורים, שבהם ישנה הבטחה מפורשת שכל הפושט יד נותנים לו. והנה בתשואות חן חן באה אני לפניך כענייה בפתח ולהתחנן מלפניך בורא עולם, מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך, שביום קדוש ונורא כזה, שבו שערי שמיים פתוחים ודלתות המלך פתוחות לרווחה , מקשרים עצמנו לכל הצדיקים האמיתיים שבדורנו ולכל הצדיקים האמיתיים שוכני עפר קדושים באשר המה, ובפרט לרבנו הקדוש צדיק יסוד עולם נחל נובע מקור חכמה , רבנו נחמן בן שמחה ובן פייגא זכותם תגן עלינו ועל כל עם ישראל. תעשי עימי ועם בני משפחתי וכל קרובי וכל עם ישראל חן וחסד ורחמים ותפתח שערי ברכה תפילה אורה שמחה גילה דיצה רינה וחדווה ישועות ברכות הצלחות בריאות הנפש והגוף אריכות ימים ושנים פרנסה טובה זיווג הגון שלום בית אמיתי ילדים בשפע חינוך ילדים מוצלח חזרה בתשובה שלמה באהבה ובחמלה וללא ייסורים (כפי שמלמד אותנו רבי יהודה זאב לייבוביץ זצ"ל), לעשות כרצונך יתברך, ולבטל רצוננו מפני רצונך יתברך, שנזכה לעקור את קליפת המן עמלק הרשע מקרבנו, ולעקור את הדמים העכורים ועורלת הלב שהם עמלק בקרבנו, שנזכה לקבל את האור הרוחני של החג והשפע שהיה למרדכי ואסתר. שנזכה להתקדש בקדושה עליונה ולהיות מקובלים ומרוצים לפניך, שנזכה להיות תמיד בשמחה ובאמונה שלמה, שנחיה בשמחה , שנזכה לדעת ואור צדיקי האמת. שנזכה לחכמה בינה ודעת מאתך יתברך. שכל עם ישראל יזכה לחזור בתשובה שלמה לפניך ולעשות לך נחת רוח ולשמח אותך. תתפאר ותתגאה בבנייך! וכל אחת תוסיף במילים שלה עוד ועוד תפילות לפי צורכה, כאהבת נפשה ובהתאם למה שצריכה. וזה הזמן והמקום, להודות לבורא עולם על כל הטוב שנתן לנו.. על כל החסדים האינסופיים שהשפיע עלינו.. על חצי הכוס המלאה, והאמינו לי יש המון.. לשמוח במה שיש.. ולא לשכוח את החיילים שלנו, את יונתן פולארד, את אחינו עם ישראל בארץ ובגולה שטרם זכו לחזור בתשובה, שיתגלה כבוד מלכותו בעולם באהבה בחסד וברחמים ונזכה בביאת משיח צדקנו ובבניין עירנו ירושלים במהרה בימנו אמן. חג שמח ומבורך, השם יאיר לכם וישמח אתכם. אוהבת רוחמה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה