יש דרך ויש צורה!
לעומת זאת כאשר אדם נמצא במצב של fatigue"" הוא עצוב, מיואש ומלא דיכאון וממלא רב היום רוצה רק לישון ולברוח מעצמו.
קואצ'ינג מתוך פרשת ויקהל פקודי :
יש דרך ויש צורה!
בפרשת "ויקהל" אנו למדים על מסקנה הכרחית וחיונית לחיינו, שבכל פעולה ועשייה עלינו לבדוק את הבחירות שלנו – האם הן דעת אמת אשר תוצאותיהן חיוביות ויסבו נחת רוח לבורא העולם או חשקים ורצונות אישיים עם נגיעה אינטרסנטית ההפוכה מקודמתה.
לכל חבל יש שני קצוות, כך גם יהודי תמיד נמצא במצב של אחד מבין השניים; קדושה וטהרה ≠ טומאה וזוהמה וב"ה נסביר.
כל מעשה בעולם הגשמי יכול לקבל גושפנקא טובה וחיובית לעומת שלילית והרסנית. כאשר יהודי מקשר את ליבו לבורא העולם ומקדש את החומר אז הוא בונה כלי לקבלת השפע וגם מעלה את הניצוצות שדבר לקדושה.
יש דרך ויש צורה!
אנחנו חיים בעולם חומרי מאד, אולם עלינו לדעת ולהבין ששורשם של המעשים והפעולות גם הגשמיות ביותר נצרכות. מגלים לנו הצדיקים שיש דרך וצורה לעשות אותם נכון וכראוי. הימנעות אינה באה בחשבון. זה לא נכון. אלא לעשות אותם כראוי וכמתבקש.
הרי אי אפשר לחיות בלי אכילה ושתייה, ללא שינה, ואפילו פרייה ורבייה שמטרתה להוליד צאצאים ברוכים לעבודתו יתברך, אלו הן פעולות גשמיות ביותר אולם נצרכות והכרחיות לקיום האנושי. מובן שאי אפשר לחיות בלי אכילה ושתיה.
אולם נשאלת השאלה, מה עלינו לעשות כדי להעלות את הגשמי לממד הרוחני.
נשאל את עצמנו את השאלות הבאות בהתייחס לאכילה ושתייה:
- בבואנו לאכול, האם אנחנו אוכלים בהלעטה ובולעים את האוכל או בדרך ארץ, לועסים היטב ביס ביס?
- האם אנחנו מברכים את הברכות מילה במילה, ומודים לשם הטוב על כל השפע הקיים?
האם האיכלה נעשית לשם שמיים או למלא את כרסי ובטני בתאווה? האם האכילה לעצמי או למען שמו יתברך?
- חשבתם האם שלנגוס בתפוח זה לא מובן מאליו? זה אומר שיש לך שיניים בריאות ללעוס, לסת וחניכיים חזקות מספיק, בית
בליעה תקין וכיבה בריאה. האם התבוננת בתפוח? הצלחת לראות את הצורה והצבע שלו? טעמת את המרקם ונהנית מהטעם?
שמת לב כמה חושים הפעלת רק בפעולה אחת בודדה ופשוטה? האם על כל הטוב והשפע הזה הודאת ושמחת בו?
דוגמא נוספת מתוך חיי היומיום, שינה. שינה היא פעולה גשמית ביותר הנצרכת לקיום ובריאות הנפש והגוף. מחקרים מראים שאם אדם לא ישן שלושה ימים ברציפות הוא נמצא בסכנה של שגעון ממשי שבן הוא כבר מתחיל להזות ולדמיים. המוח יוצא מתפקוד תקין ומאוזן. כמובן שזה עלול לקרות עוד לפני.
מו"ר הרב שלום ארוש שליט"א מלמד אותנו ששינה היא עבודה רוחנית כמו כל עבודה אחרת. ואומר, ככל שאדם מקודש יותר(צדיק) אזי ישן פחות. במילים אחרות, זקוק פחות לשינה.
כך שהמשוואה : יותר צדיק ≥ פחות ופחות שינה.
גם ידוע שכאשר אדם שמח ונרגש לקראת אירוע חשוב ומכונן בחייו, הוא יותר עירני ואנרגטי ויש לו צורך לישון פחות. כי השמחה היא החיות בעצמה! שימו לב לילדים איך וכיצד קופצים ומרקדים רב היום, שזה מחמת השמחה שיש בהם.
לעומת זאת כאשר אדם נמצא במצב של fatigue"" הוא עצוב, מיואש ומלא דיכאון וממלא רב היום רוצה רק לישון ולברוח מעצמו.
זה לצד זה בראם
חיים לעומת מוות. שמחה לעומת עצבות. צמיחה לעומת קמילה. מוטיבציה לעומת אדישות. אקטיביות לעומת פסיביות.
מוטיב מרכזי שאני אוהבת לשנן ולחזור עליו – הבחירה נמצאת אצלנו בכך שנתפלל על העתיד. לעתיד טוב וקדוש יותר! לכן, התעוררו לקחת את העשייה הטובה והנצרכת בצורה אקטיבית שבונה עולם כרצון השם יתברך, קרי להעלות אותם לקדושה. קצת קצת, לאט לאט בסוף זה גם מצליח. העיקר לרצות ולהתמיד!
סוף מעשה במחשבה תחילה
אז בפעם הבאה כאשר אתם נוגסים תפוח או ניגשים לישון זכרו שיש דרך ויש צורה לכל עשייה ופעולה שלנו, שהרי "סוף מעשה במחשבה תחילה!"
כתבו לנו מה דעתכם!
תודה על תגובתך!
התגובה תתפרסם לאחר אישור