קוקטייל טעמים

היא עיינה בעיון רב בתוספות, כאילו מתלבטת בין הטעמים השונים. לבסוף בחרה בפירה ושעועית מקופצת בתוספת כוס יין לבן לבעלה, ולה כוס שמפניה.

2 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 17.05.20

"כן גברתי, ערב טוב, במה אוכל לעזור לך?"

 

"לי ולבעלי פעמיים מזה" היא הצביעה על הפריט המורה על המנה הנבחרת מתוך התפריט האקסקלוסיבי.

 

"ומה להגיש כתוספת? מגיע לכם 2 תוספות", שאל המלצר.

 

היא עיינה בעיון רב בתוספות, כאילו מתלבטת בין הטעמים השונים. לבסוף בחרה בפירה ושעועית מקופצת בתוספת כוס יין לבן לבעלה, ולה כוס שמפניה.

 

המלצר הנהן בראשו, שאל אם אפשר לקחת את התפריטים או להשאיר לקינוח. הזוג חייך לעברו, והגברת ענתה שהיא כבר יודעת מה הקינוח המומלץ ומה הבחירה האישית שלהם, ותודה, אין צורך לעזור.

 

הארוחה במסעדה הייתה דיליש'ס ובני הזוג נהנו כל כך שהשאירו תשר (טיפ) הוגן למלצר החביב.

 

שעת לילה, סביבות 2.00, הבעל מתעורר מכיווצים בבטן, תחושה מאד לא נעימה ומרגיש כאילו הולך להקיא את הנשמה. אשתו שלידו לא מתאפקת ואינה מצליחה לעצור את עצמה וסטראח הקיא עף ומתפזר על השטיח הבהיר שבחדר ומלכלך הכל.

 

עוברות שניות אחדות ומיודעינו מצטרף לחגיגה ואף הוא מקיא מנה הגונה של ארוחת הערב בחוויה הקולינרית שוודאי לא תשכח מהר, ולא בשל חגיגת הטעמים אלא דווקא בשל האירוע הנ"ל.

 

ההקאות הלכו והחריפו, הם חטפו שלשולים קשים ובחילות נוראיות, היה חשש לסלמונלה ואולי אפילו דיזנטריה, הם אבדו כמויות רבות של נוזלים ובשל כך אולצו להתאשפז בבית חולים.

 

רופא חביב וצעיר נכנס לחדר לשאול לשלומם; אך הם, בני הזוג, היו חיוורים, מותשים ומרותי עצבים מכל המועקה שחוו ביומיים האחרונים. הם  הניפו ידם לשלום לעבר הרופא שבקש גם לבדוק מדדים ולקחת בדיקת דם ומשטח גרון.

 

"תגידו לי" לפתע שאל כמתעניין, "מה אכלתם ואיפה ככה חטפתם את החיידק הזה? הרצין הרופא, "עושה הרושם שרמת ההיגיינה והסטריליזציה במסעדה הזו מתחת לכל ביקורת, סלחו לי, אבל הממצאים מראים שהחיידקים שם ממש בחגיגת ג'ונגל".

 

בני הזוג הסתכלו אחד על השנייה והסמיקו, הם קצת הובכו מהשאלה, לא מהשאלה עצמה שהיא לגיטימית ביותר, אלא מפני שלא היה להם נעים מהרופא שחבש כיפה.

 

הם הרגישו לא בנוח לומר לו את האמת, שאכלו לא כשר. שהמסעדה הזו בכלל מוכרת טריפות ונבלות, מאכלות אסורים. ואז הם בכלל נזכרו שאכלו שניצל , אז מה רע שבניצל, חתיכת עוף תרנגולת?

 

הו.. זה הרבה לא יודעים שיש לשים תשומת לב חשובה ומיוחדת לבשרים והעופות עצמם. בשר ועוף חייבים בשחיטה שהיא כשרה לפי ההלכה. לא מספיק לאכול רק עוף שהוא תרנגולת ולחשוב שזה כשר. ובנוסף, במקום שמוכרים לא כשר רצוי כדאי וחשוב להימנע מקנייה.

 

טעות רווחת אצל הרבה מאחינו ואחיותינו שאוכלים במסעדות בארץ ובעולם למשל, בשר פרה או שניצל או דג – זה נכון לומר שבשר פרה הוא כשר לאכילה וגם עוף אבל שימו לב היטב לאבל – השאלה היא איזה סוג של שחיטה והאם היא כשרה. אם הפרה עברה שחיטה לא טהורה ולא כהלכה היא אינה מותרת באכילה והיא נחשבת כבשר טריפה. אותו הדבר לגבי התרנגולת שאם היא לא נשחטה על פי כללי ההלכה היא אינה מותרת לאכילה ובשרה נחשב כבשר טמא. ושוב, שימת דגש היכן ובאיפה נקנה.

 

דעו לכם קוראים יקרים, שההיזקים וההשפעות השליליות של אכילת בשר טמא, טרף, נבלה (שבכללו גם בשר שלא עבר שחיטה כהלכה) הם גדולים מאד מאד וההיזק ברוחני ובגשמי לאין ערוך. והאוכל בהנאה בסופו של דבר סובל מזה בלי סוף, וההנאה הופכת עד מהרה לסבל גדול.       

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה