רשב”י = רבי שמעון בר יוחאי

בבואי לרשום כמה מילים אודות מורנו ורבנו קדוש מעלת כבוד רבי שמעון בר יוחאי ידיי רועדות. קצרה היריעה מלתאר, ומי בכלל יכול לכוון? אבל לפחות ננסה לקלוע למטרה

3 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 11.05.20

בר יוחאי נמשחת אשרייך שמן ששון מחברייך

 

בבואי לרשום כמה מילים אודות מורנו ורבנו קדוש מעלת כבוד רבי שמעון בר יוחאי ידיי רועדות. קצרה היריעה מלתאר, ומי בכלל יכול לכוון? אבל לפחות ננסה לקלוע למטרה , ולא לפני שנתפלל ונבקש מכבוד הרשב"י שייתן לנו מאמר יפה לכבודו. לכבוד יום ההילולה שלו.

 

שבוע לפני ל"ג בעומר נסענו לרשב"י. היה נראה לי פספוס גדול מאד שהשנה נבצר מאתנו לנסוע ולהגיע ולהשתתף בהילולת התנא האלוקי הקדוש. היה עצוב וחבל לי אז גמלה בי ההחלטה לנסוע כמה ימים לפני ויהי מה.

 

ארובות השמים נפתחו, ובצפון ירד גשם זלעפות כאילו מדובר ביום חורפי ולא יום של סוף האביב בואכה לקיץ. נו טוב, גשם לא יעצור מבעדנו להגיע לרשב"י. גם לא השומר בכניסה ליישוב מירון שאמר שאין כניסה ומלא שוטרים מסתובבים ומחלקים דוחות. אז נחנה למטה ונעלה ברגל למעלה ב"ה אנחנו בריאים וצעירים. אבל הגשם לא הפסיק ומטריות אין. אז חכנו. גם מלמטה התפילה נשמעת. וככה כמו עקשנים ומדפקים על הדלתות החלטתי שאני מגיעה לציון של הרשב"י.

 

הגעתי. ניצלתי את זמן ההפוגה הקצר מן הגשם ועליתי עם אחייניתי. התקדמתי לעבר הכניסה שליבי פועם מהתרגשות עד להיכן מותר להיכנס. הדלת הראשית הייתה סוגרה. נעולה. ביני ובין המזוזה הפרידה דלת שקופה אבל נעולה. ממול ראיתי את ציונו של רבי אלעזר הקדוש בן רבי יוחאי ומשמאלו ציונו של הרשב"י. את המזוזה לא יכולתי לנשק כי הדלת הייתה נעולה ואז הבנתי שוב, בפעם המי יודע, בסאגת קורונה, שסולקנו. כפי שסולקנו מבתי הכנסיות, מהכותל ומקברות צדיקים, כך גם סולקנו ואיננו מורשים להיכנס לציונם של הרשב"י ובנו אלעזר.

 

בנקודה הזו הייתי מבולבלת, התקשיתי במה לבחור, בכוס המלאה שאני נצבת פה בציונו של הרשב"י אומנם מבחוץ, או דווקא בשל העובדה בהיותנו בחוץ ולא בפנים. הדילמה הזו העסקה אותי לא מעט, מוכרחה לציין.

 

ואז עצמתי חזק את העיניים ודמיינתי שאני יושבת ודופקת חזק חזק ובמלוא העוצמה והנחישות על שערי שמיים ומבקש מבורא העולם, "ריבונו של עולם, אני דופקת על שערי שמיים, תפתח לי אותם בבקשה. אני הבת שלך, תיתן לי להיכנס.." וככה דמיינתי שכשם אני עומדת בציונו של הרשבי ואיני מורשת להיכנס, תהיה הסיבה שתהיה, זו גזרה משמיים – כי ככה בורא העולם החליט. הריחוק הזה שוב הטל בי, טוב או רע. כוס מלאה או תהיות.

 

 

הרשב"י מחלק מתנות עצומות ונפלאות שאנחנו בכלל לא יכולים לשער, קל וחומר שביום ההילולה שלו בשמיים ובארץ יש לו כוחות אדירים. אז למרות המגבלות והאיסורים הבה נראה איך אנחנו כן יכולים לנצל את המומנטום של ההילולה הקדושה. ובכן:

 

  1. יום ההילולה הוא יום של חג ממש. התלבשו בבגדים חגיגיים, אכלו סעודה לכבוד הרשבי, הרבו בשירים ובריקודים – עם הפיוטים שנרשמו עליו, בשבח והודיה לבורא העולם

 

  1. שימו פרוטה לצדקה לעילוי נשמתו הטהורה

 

 

  1. הדליקו נר לעילוי נשמתו הקדושה, ולבנו אלעזר, לרבו הקדוש רבי עקיבא וכן לרבנו הקדוש רבי נחמן (כי הוא הרבי שלי)

 

  1. קראו את הזוהר הקדוש, אפילו כמה פסוקים שפתיו מדובבות בקבר. ואם אפשר לקרא אידרא רבה ואידרא זוטא תבוא עליכם הברכה.

 

 

  1. הרשבי אמר "יכול אני לפטור את כל העולם כולו מן הדין". הצדיק מחלק מתנות ביום ההילולה שלו וחבל לפספס ולהעביר סתם כך את היום הקדוש והנפלא הזה. לכן תבקשו מהצדיק שיהיה מליץ יושר בעדכם בפני בורא עולם שתזכו לחזור בתשובה שלמה באהבה, ברחמים וללא ייסורים. שתזכו לקבל דעת אמת, חוכמה בינה ודעת, שתזכו לשמחה ולאמונה, לאור התורה ולפירושיה. שהרי הזוהר הקדוש הוא הספר העיקרי, המרכזי של הקבלה, ומכיל הספר מכיל מדרשים על התורה, רובם בארמית, המחולקים לפי פרשות השבוע.

 

6.  מתוך דבריו:

"היה אומר, שלשה כתרים הם: כתר תורה וכתר כהונה וכתר מלכות, וכתר שם טוב עולה על גביהן". (אבות פ"ד י"ב)

 

"שלוש מתנות טובות נתן הקב"ה לישראל, וכולן לא נתנן אלא ע"י יסורין, אלו הן: תורה וא"י ועוה"ב".  (ברכות ה)

 

"אפילו צדיק גמור כל ימיו ומרד באחרונה, איבד את הראשונות; ואפילו רשע גמור כל ימיו ועשה תשובה באחרונה, אין מזכירים לו שוב רשעו". (קדושין מ)

 

"כל המתגאה הוא בעיניו כעובד עבודה זרה". (סוטה ד)

 

"כל המלבין פני חברו ברבים, מוטב שהפיל עצמו לתוך כבשן האש". (ברכות מ"ג:)

 

"מנין שאין מרצין לו לאדם בשעת כעסו שנאמר פני ילכו והנחותי לך" (שם)

 

"מיום שברא הקדוש ברוך הוא את עולמו לא היה אדם שהודה להקדוש ברוך הוא עד שבאתה לאה והודתו שנאמר הפעם אודה את ה'".

 

"קשה תרבות רעה בתוך ביתו של אדם יותר ממלחמת גוג ומגוג" (שם)

 

"מאי דכתיב ואני תפלתי לך ה' עת רצון? אימתי עת רצון? בשעה שהצבור מתפללין" (שם)

 

"גדולה מלאכה שמכבדת את בעליה" (נדרים מט ע"ב)

 

"גדול אונאת דברים מאונאת ממון שזה נאמר בו ויראת מאלוקיך וזה לא נאמר בו ויראת מאלוקיך".

 

גדול הוא כיבוד אב ואם שהעדיפו הקדוש ברוך הוא יותר מכבודו (תלמוד ירושלמי מסכת קידושין א)

 

ישתבח כובד בורא העולם,ש אלו הם צדיקיו שעושים רצונו ומשחים את בוראם , שעליהם ובזכותם עומד ומתקיים כל עולם כולו.

 

הרשב"י היקר שלנו, אנא ממך צדיק, תהיה מליץ יושר בעד כל אחד ואחת מעם ישראל לכל הישועות הנצרכות.

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה