סוד הפנים

כאשר מדברים אל השני בסבר פנים יפות ובנעימות, יש לו כלי לקבל את הדיבורים שתשפיע עליו, ולאחר שנותנים בו מילים טובות ומחמאות הלב מתמלא וממילא הרע יתבטל מאליו.

1 דק' קריאה
סוד-הפנים

הרבנית מרים ארוש

פורסם בתאריך 07.06.22

אמר הקב”ה אל אהרון “בהעלותך את הנרות יאירו אל פני המנורה” השי”ת מגלה  לאהרון את סוד קדושת הפנים,

אנו למדים מכך, מוסר עצום לחיינו, לקדושה שתלווה אותנו לכל ימות החיים, ואלו הם איברי הפנים:

אוזניים – ששומעות דברים מתוקנים ולא דברי לשון הרע, שקרים ופייק ניוז שלא יקבל השומע דברים דמיוניים ושקרים ויקבל פחדים וחרדות ולאחר מכן נמצא שהעולם מלא חרדות.

חדשות זה מלשון חדש, חדש זה דבר משמח קודם אומרים כמה דברים טובים ואז מבשרים רק רע. לאוזניים יש  צורת שופר ועד הפה שידבר רק דיבורים טובים, דבורי אהבה ושלום.

שפתיים – אומרים חכמינו ז”ל: “ברית כרותה לשפתיים” דיבור רע מביא רע דבור טוב מביא טוב “ודבר ה’ אל משה פנים אל פנים כאשר ידבר איש אל רעהו” השם יתברך מדבר אל משה רבינו, מנהיגם של עם ישראל, דיבורים טובים בלשון רכה ולא בלשון צווי.

“דרכי דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום” כאשר מדברים אל השני בסבר פנים יפות ובנעימות, יש לו כלי לקבל את הדיבורים שתשפיע עליו, ולאחר שנותנים בו מילים טובות ומחמאות הלב מתמלא וממילא הרע יתבטל מאליו, וזוהי דרכה של תורתנו הקדושה.

עיניים – שיראה בהם דברים מתוקנים לא במקומות תועבה וכדומה. העיניים הם הצינורות שקרבות למוח ולכן צריך לראות בהם דברים טובים ומשמחים כי הן משפיעות על המוח השפעה ישירה, שמשפיעה על העשיה של האדם.

“והיו עיניך רואות את מוריך” לשם מה באה התורה וציותה אותנו לכך? בכדי שנלמד להתחקות אחר דרכם ואורחות חייהם של צדיקים, תלמידי חכמים, אנשים רמי מעלה שכל אמונתם היא תורתם.

האף – מסמל על היראה התורה היא דבר מתוקן צריך להריח דברים מבושמים ומתוקנים זה הסגולה ליראת שמיים.

בפנינו מרומזים סודותן של אברי הפנים אוזניים, אף, פה ועיניים שתרצה שיאיר לך המוח ותפעל פעולות רצויות תתקן את פני המנורה ואז יאירו הנרות שהן מוח האדם.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה