יאללה, אני מתעורר…!

אוף.. אין לי כוח ולא חשק.. מה יצא לי מזה! מילים ומשפטים כאלו מוכרים לכם? או ליתר דיוק , מוכרים לכם יותר מידיי... הלו.. לעורר את הרצון!

2 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 05.07.20

בוא נא/עיר רגע את המודע.. קאוצינג מתוך פרשת חקת

 

אוף.. אין לי כוח ולא חשק.. מה יצא לי מזה! מילים ומשפטים כאלו מוכרים לכם? או ליתר דיוק , מוכרים לכם יותר מידיי…

הלו.. לעורר את הרצון!

 

בפרשה הזו מרים הנביאה מתבקשת לבית עולמה. עוד בילדותה הייתה צדיקה מיוחדת ואצילית. כאשר פרעה גזר על הזכרים, עמרם אביה, שהיה מקובל גדול, גירש את אשתו ומיד אחריו גרשו כולם את נשותיהם. באה אליו מרים ואמרה לו, "אבא, פרעה גזר על הזכרים ואתה גזרת על כל העדה כולה", עמד והחזיר את אשתו, ובזכות זה נולד משה רבנו מושיען של ישראל.

 

על מרים הנביאה ניתן לכתוב בלי סוף, אולם אתייחס לשני מקרים ספציפיים שקשורים אחד בשני. הראשון, כאשר מרים הניחה את תיבת משה רבנו בים סוף, עמדה בצד צפתה וחיכתה מה יקרה ומה יעלה בגורל התינוק, ורק לאחר שוודאה שבתיה בת פרעה מוסרת אותו לתקופת מה לינוק נרגעה. כלומר שמרה עליו מכל משמר. המקרה השני, כאשר דיברה לשון הרע (הקל שבקלים) לקתה בצרעת והוצרכה לצאת אל מחוץ למחנה למשך שבעה ימים עד שנרפאה. כל עם ישראל חיכה לה. אם כן מה הקשר בין שני הסיפורים?

 

בזכות המעשה הראשון שבו גמלה חסד עצום עם משה אחיה ועשתה מצווה ענקית זכתה שחיכו לה שבעה ימים. מכאן נבין שכל דקה של חסד, מצווה, גמילות חסדים שווה מאד בשמיים לאין ערוך. איננו יודעים שכר מצווה ואיזה יותר חשובה, אבל אנחנו כן יודעים שזה עושה רעש גדול מאד בשמיים ובפרט אם המצווה נעשית בשמחה ובמאור פנים, בסבר פנים יפות, אזי שכרה פי כמה וכמה בלי שיעור כי לרצון יש השפעה רוחנית עצומה על המהות!

 

לפעמים אין לנו כוח וחשק לעשות דברים, צריך מנוף על להזיז אותנו, והכל בעצלתיים ובכבדות נוראית שמשתלטת על כל איברי הגוף. זה הזמן בדיוק לומר לעצמנו שיש שכר לפעולתנו. דענה לכן בנות יקרות, דבר טוב, חיובי, בונה עולם – אינו הולך לאיבוד לעולם ואדרבא ככל שהחשק קטן יותר והמושג רחוק יותר – כך המאמץ שלנו לביצוע הרבה יותר קשה וצריך יותר כוחות ואנרגיות ועל כך השכר רב יותר! וכדי להצליח במשימות ולהגיע ליעדים ולהצלחות אל תשכחנה להכניס את השותף הכי נאמן בעולם, את הקדוש ברוך הוא בכבודו ובעצמו, ולבקש ממנו עזרה תמידית והשגחה פרטית ותיראנה נפלאות. זה עובד! מנוסה ובדוק!

זכורנה בנות יקרות לעולם הרצון הוא כוח מוטיבציוני חזק ומניע, האמינו בעצמכן וביכולות שנטע בכן הקדוש ברוך הוא. אל תוותרו ולא תאמרו נואש. לעומתו, הייאוש תפקידו להחליש, לחנוק, ליצור וואקום עד שאתה לא יכול לזוז ולנשום.. לכפות אותנו לחוסר עשייה ולעצירה בהתקדמות לא! זו אינה דרכה של היהדות שהיא מלאה באופטימיות, שמחה, אמונה, תקווה, ברכות, אור, אהבה, עידוד ושפע עד בלי דיי.

 

שריר האמונה מתחזק כאשר חושבים אמונה. מתחזק כאשר מדברים אמונה. כאשר חיים באמונה! אמונה היא דרך חיים בכל רגע נתון.. ברויכה והצלויחה!

 

 

רוחמה אפרתי  B.A פסיכולוגיה ותקשורת, Master & Trainer NLPתת מודעי קליני רפואי, מרצה בכירה בנושאי פסיכולוגיה, תת מודע, יהדות וחסידות. מומחית בבעיות רגשיות  לילדים ומבוגרים.  לפרטים: 054-2176644

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה