תהיה גבר עד הסוף!

בוא נראה אותך גבר. אם אתם אמיצים תקראו עד הסוף ותהיו גברים! תלכו על כל הקופה.. עד הסוף! כי מילה של גבר זה מילה – ואותה לא שוברים..!

4 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 16.08.20

תהיה גבר עד הסוף!

בוא נראה אותך גבר.

אם אתם אמיצים תקראו עד הסוף ותהיו גברים! תלכו על כל הקופה.. עד הסוף! כי מילה של גבר זה מילה – ואותה לא שוברים..!

 

"הבטחתי? אני גם מקיים!"

 

רבי נחמן הבטיח ולקח לעדות שני עדים ואמר שמי שיבוא על קברו לראש השנה ויאמר את העשרה מזמורי תהילים הידועים (התיקון הכללי), ייתן פרוטה לצדקה, יעשה וידוי ותשובה על חטאותיו אזי ישטח לאורך ולרוחב להושיעו ולתקנו.

 

מה בעצם אומר ומבטיח רבי נחמן?

 

במילים פשוטות כאומר, בוא אליי ידידי אהובי תרצה לתקן את עצמך, ואני, אני רבי נחמן מבטיח לעזור לך. אני מבטיח לתקן אותך.

 

עכשיו בוא תבין מי זה "אני רבי נחמן.." (ואני הקטנה שבקטנים לא מעזה בכלל  לתאר את גדלותו ופארו והדרו של רבנו הקדוש, אבל לצורך העניין)

 

 

רבי נחמן הקדוש, בגלל קדושתו ועוצמתו, שעבד עבודה קשה סיזיפית ונוראית הצליח להגיע למדרגת חיה בתכלית..! ואז קיבל מאת בורא העולם בכבודו ובעצמו, את מפתחות ראש השנה לתקן את הנשמות שלנו!

 

נחזור נחדד ונדגיש שוב: לא בכדי אומרים רבי נחמן מתקן הנשמות, דווקא שלנו ודווקא בדורנו אנו! התיקון של הנשמה שלך נמצאת באומן ראש השנה אצל רבי נחמן. ואתה צריך רק לרצות ולהגיע!!

 

 

רבי נחמן הבטיח להיות הסנגור שלך בראש השנה – להיות עורך הדין במשפט של החיים שלך, ואתה? אתה ישן בעמידה..? אין זו אלא אחיזת עיניים.

 

מה הבעיה פה? זו השאלה המתבקשת. איפה בעצם נמצא הקושי, עקב אכילס, נקודת התורפה שבו אתם קוראים את מה שכתוב פה ואפילו מסכימים, אומרים כן נכון אבל.

אבל. זוהי הבעיה ובוא ננסה לפרק אותה

 

 

אמונה מגבילה. מה זה, מהי? אמונה שיש בה הרבה דמיון ובעיקר שלילי ושאינו מחייב את המציאות. בוא נתחיל עם דוגמאות מחשבתיות,  כמו למשל:

 

  1. אני רוצה לנסוע אבל מפחד מהקורונה

 

  1. אני רוצה לנסוע אבל אשתי לא מסכימה

 

  1. אני רוצה לנסוע אבל אימא שלי תפרק לי את הצורה ואין לי כוח למריבות וויכוחים מיותרים

 

  1. אני לא עוזב את הבית בראש השנה (כאילו שאת באמת ממש נמצא בלב ובנשמה עם כל המשפחה..)

 

  1. רוב החברים שלי לא נוסעים

 

  1. לנסוע לרבי נחמן זו סכנה גדולה. השנה אני מוותר!

 

  1. אז שנה אחת אני לא אסע.. מה קרה?? נסע ב"ה בשנה הבאה

 

  1. רציתי לנסוע , באמת שרציתי אבל…

 

  1. המקבץ באומן מפחיד אותי. עשרות חסידים

 

  1. אצל החרדים נמצאת הקורונה

 

בואו נענה אבל באמת. מוכנים? בואו תקראו ותשמעו אחת ולתמיד את האמת. בבקשה:

 

  1. אם אתה באמת רוצה לנסוע שום דבר לא יעצור מבעדך וימנע ממך. ואם אתה בוחר לא לנסוע זה אומר שהפחד ניצח אותך והפחד שולט עליך ובך. וכנראה שההבטחה של רבנו פחות חזקה ועוצמתית אצלך. כנראה שאומנת חכמים לא יושבת מספיק חזק אצלך בלב, היא עד גבול מסוים.

 

  1. עוד אבל שהוא בבחינת מניעה. אשתך לא מסכימה, אבל האם אתה באמת רוצה? האם אתה באמת מוכן לנסוע, או שפשוט נוח לך להסתתר מאחורי התירוץ שאשתך לא רוצה.. אם תרצה מספיק תיקח את עצמך בידיים ותתחיל להתבודד על זה, להודות והמניעה תעלם .. כי אולי היא נמצאת אצלך עמוק עמוק בתת מודע.

 

  1. ראה תשובה מספר 2, אותו כנ"ל.

 

  1. סליחה אבל עכשיו זה בומבה לפנים.. מי ישמע איזה שלום בית ואיזו אחווה והרמוניה שעד כדי כך בלעדייך ראש השנה לא תתקיים – זה הרי סתם דמיון , שהרי אם תיסע זו המתנה הטובה והנצחית שאתה יכול לתת לעצמך ולבני משפחתך. טפט וצל לא צריך בראש השנה. צריך סניגור ויש אחד כזה באומן. סע אליו ובלי הרבה תירוצים מטופשים.

 

  1. נו אז מה..? מה זה חוק העדר..? וממתי מה שהוא עושה תקף גם לגבייך?? עד 120, כשתעלה למעלה מה תגיד "לא נסעתי בגלל פלוני?" זה הרי לא תופס ואתה יודע את זה. לכל אחד יש אחריות עצמית על עצמו ועל בני משפחתו.    זה כמו שתקבל דוח ותגיד זה בגלל החבר שלי. בחייך.. COME ON.. בדיחה גרועה ועוד על החיים שלך..???

 

  1. ההפך!! זו סכנה ממשית לא לנסוע! לא להגיע לרבי נחמן לראש השנה זו סכנה רוחנית וקיומית. אם יש בך נקודת אמת ואפילו הקטנה ביותר אתה יודע שאני צודקת.

 

  1. מי יכול לדעת מה יהיה בעוד רגע ומה יהיה בכלל במהלך השנה?? אנחנו מחויבים לעשות את מה שכאן ועכשיו מבלי לחיות בלה-לה לנד , נדמה לי שאם , אולי וכאשר. לא סומכים על דמיון מפותח. חיים בעולם העשייה – קמים וטסים. נקודה. יש לנו את הכאן והעכשיו – ראש השנה בפתח.

 

  1. "אין דבר העומד בפני הרצון". אם אתה באמת רוצה אתה נוסע. נקודה. אם היו מבטחים לך יהלומים ותיבת דולרים היית טס כבר אתמול.. אז למה חיי העולם הזה והבא הם הפקרות בעינייך? למה על רוחניות אתה מוותר בשיא הקלות כאילו מדובר באיזה טיסת הרפתקה?

 

  1. ישתבח הבורא וכן ירבו בן פורת יוסף. השנה, אומן תשפ"א שיבואו כמה שיותר וישברו שיאים חדשים – כל עם ישראל יבואו לאומן ראש השנה. "כי בסוף כולם יהיו ברסלב.."

 

 

  1. התקשורת עושה לכם יופי יופי של שטיפת מוח! הווירוס נמצא בכל מקום, גם במעלית.. בתור לספור, בעבודה, באולם השמחות, בבית קפה ובמסעדה, בחוף הים, בדרך למפגש חברתי – הרי עכשיו אנחנו רואים עד כמה רוצים מנסים לחזור לשגרה..

 

 

אם מצאתם את עצמכם מהנהנים ואומרים וואלה נכון.. אני חושב לפחות על אחד מאלו אתה נמצא בבעייתיות של אמונה מגבילה, שהיא כובלת וקושרת אותך..!

אתה אינך עצמאי לחשוב בהגיון. והרי מה שמוצג פה היא, היא דעת אמת.

 

הבעייתיות היא בתפיסות המוטעות. כשישנה דעה קודמת מוטעית והיא מקבלת גושפנקא ואשרור (אישור סופי) מהסביבה קשה לנפץ אותה..!

 

ואתם לא אחר מאשר עבד למחשבות ולפחדים של עצמכם ואחרים. חבל. באמת כאב לב עליכם.

 

ועכשיו מילה לסיום, ואני אומרת לכם בלב שלם את האני מאמין שלי, אם כבוד הרב שלום ארוש גדול הצדיקים בדורנו נוסע ומבקש לנסוע , אז מי אנחנו הקטנים שלא ניסע?

 

הרי הרב בעצמו נוסע. הילדים, הנכדים החתנים וכל בני המשפחה – נראה לכם שהרב היה מסכן את עצמו ו/או אחד מבני המשפחה אם באמת הייתה פה סכנה? אם זה היה מצב מסוכן הרב היה נוסע?? הרי ברור שלא! תחשבו על זה ברצינות. אם כבוד הרב בעצמו נוסע זה וודאי האמת, וודאי שאין פה סכנה אלא אדרבא לא לנסוע זו הסכנה האמתית.

 

יש לכם עוד זמן, אז לפני שיהיה מאוחר אל תסכימו להישאר מאחור בגלל ש.. ולא תגידו שלא אמרנו לכם..! זהו.. נגמרו התירוצים יאללה תתקשרו ותזמינו כרטיס.

 

רבי נתן ארוש 0528953694

 

מוגש לכם באהבה 

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה