הכלי לקבלת השפע

הרב שלום ארוש שליט"א מלמד אותנו יסוד חשוב ביותר לחיים בבואנו לבקש בקשות מאת הקדוש ברוך וזה תלוי באמונה עצמה

2 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 25.11.20

הכלי לקבלת השפע

 

הרב שלום ארוש שליט"א מלמד אותנו יסוד חשוב ביותר לחיים בבואנו לבקש בקשות מאת הקדוש ברוך וזה תלוי באמונה עצמה ואסביר דבריי.

 

באופן כללי ניתן לומר שישנם 2 סוגים של הצטרכויות: גשמית ורוחנית. לכל אחת מההצטרכויות הסתעפויות שונות ומגוונות ולפעמים הדברים גם תלויים וקשורים אחד בשני.

 

לפני שנסביר את ההבדלים בין שני הסוגים אתן דוגמאות למה הכוונה בכל סוג של בקשה:

 

בקשה גשמית – כל הצרכים הגשמיים הן הנצרכים והן אלו שחשקה נפשנו בהם, לקנות דירה, לקנות רכב, לקנות מוצרי חשמל, הרווחה כלכלית, הצלחה בעבודה וכן הלאה, לטוס לחול.

 

בקשה רוחנית – עבודת המידות, שבירות התאוות, עליה בסולם המידות, התקרבות לשם יתברך, תפילה, אמונה, קדושה, טהרה, אמת, שמחה

 

כל מילה של תפילה זה כלי לקבל את השפע. מילה בונה תיבה ותיבה היא סוג של כלי, שבה יש קיבולת שניתן להכניס לתוכה את השפע. הקדוש ברוך הוא רק מחכה לתת לך, הוא רוצה לתת לך. יותר מאשר העגל רוצה לינוק הפרה רוצה להניק. אבל אתה מוכרח שיהיה לך כלים לקבל את השפע. שהרי אם אני רוצה למזוג לך כוס מים ואין בידך כוס אז לתוך מה ניתן למזוג את המים? התשובה ברורה. ואם יש בידך כוס קטנה תקבל מעט, ואם כוס גדולה תקבל יותר וכן הלאה, ככל שהכוס גדולה יותר ומכילה קיבולת כך תוכל לקבל יותר – וההקבלה כאן ברורה ונהירה, שהרי ככל שיש לך יותר כלים כלומר יותר קיבולת כך תקבל יותר שפעים הן רוחניים והן גשמיים.

 

ומה יוצר קיבולת? מה בונה את הכלים? התפילה. התפילה עצמה הן הסדורה והן במילים שלך – ההתבודדות עם בורא העולם!

 

אם אתה רוצה לשמח את השם תבקש ממנו יותר בקשות – כי הוא רוצה לתת. להשפיע ובלי סוף ועד בלי דיי.

 

תבקש והוא ייתן וזו השמחה של בורא העולם.

 

מדוע התפילה של האדם אינה מתקבלת? כי הוא לא מאמין שהשם רוצה לתת לו, אז אין לו כלי או שהכלי שלו שבור

 

דמיינו לעצמכם כד חרס יפיפה וענקי אולם מלא בחורים, גם אם נמזוג לתוכו ליטרים של מים הוא ישפכו החוצה כתוצאה מהחורים, והרי שכלי זה הוא כשבור.. השפע יורד מלמעלה, השפע מושפע אבל הוא בורח החוצה, הוא מתפורר נגוז ונעלם, כי אין כלי שיכיל אותו.

 

הכלי נבנה כאשר אדם מתפלל מילה במילה ועם כוונת הלב. וגם כאשר הוא מתפלל במילים שלו לדעת ולהאמין בלב ובנשמה שהשם יתברך שומע ורוצה לתת לנו  – הקדוש ברוך הוא רוצה ומחכה למלא לי את הכלי אני רק צריך להביא לו את הכלי והוא כבר ימלא לי אותו. ואז יש לך אמונה והתפילה שלך מתקבלת. אם אדם יודע לחשוב בצורה נכונה לקחת את הגשמי ולהעלות אותו לרוחני אזי הכל רוחני – והנה לנו התשובה בנוגע לעניינים רוחניים ו/או גשמיים.

 

שהרי אדם רוצה כסף לדירה ואינו יכול לגור ברחוב מן הסתם ואם הוא רוצה כסף לקנות תפילין זה גם לא גשמי כי אחרת כיצד יוכל להתפלל? אם כך כל דבר צריך לחשוב כיצד להעלות אותו לרוחני. יש לחשוב בצורה נכונה. רק מי שרוצה סתם כסף בלי תכלית זה סתם תאווה וגשמיות.

 

חייבים להכניס את האמונה בלב שלנו. להאמין בבורא עולם. עם מי אנחנו מדברים? ממי אנחנו מבקשים? מי שיש לו דעת שניה הוא לא ישכח את בורא העולם שהוא כל יכול ובורא כל העולמות והכל.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה