המתכון הסודי להצלחה!

היכן טמון סוד ההצלחה? מה המתכון הנכון להצליח והאם יש בכלל כזה? מחקרים מוכחים שכדי להצליח ולהשיג משהו בחיים ישנן תבניות מסוימות להצלחה...

4 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 20.11.19

ישנן דמויות במקרא שמותירות חותם בעיצוב ההיסטוריה כולנו, אחת מהן הייתה לא פחות מאשר שרה אמנו עליה השלום. שרה הייתה אשת חיל במלוא מובן המילה, אשת אשכולות רבת פעלים והאישה שעמדה לימינו של אברהם אבינו ויש האומרים שאפילו עלתה עליו בנבואה.

 

שרה הייתה אישה מלאה בעוצמה, נשיות טהורה וצנועה שבאה לידי ביטוי בעיקר לא רק בשל יופייה החיצוני שהייתה מבין ארבע הנשים היפות בעולם, אלא בעיקר בשל מעשיה המיוחדים, הטובים והרוחניים שהרבו חסדים בעולם.

 

כיצד באה לידי ביטוי מעשיה ואיך אנחנו יכולות לקחת לימנו אנו כדמות לחיקוי?

עליה נאמר, שאוהלה היה פתוח לרווחה ובו שרתה השכינה, וכיום, גם אנחנו יכולות לארח בבתנו אנשים שזקוקים לכתף תומכת ולעזרה, אנשים בודדים הם לא רק כאלו שאין להם איפה לגור אלא מרגישים לבד בלב.. כאשר הבית פתוח לרווחה למען האחר יש בו אהבה ברכה והצלחה. על שרה נאמר שברכה הייתה בעיסתה כלומר פרנסה בשפע שמעופפת בקלות ושפע רוחני עצום ורב, ומי זוכה לזה? מי שמרבה אור ושפע בעולם בהתנהגות טובה, ראויה ומלאת חסדים ואז היא גם זוכה שנר דולק יהיה באוהלה, כלומר אור רוחני שמשפיע על בני הבית ומאיר בהם הצלחה, בריאות, ברכה ואת כל הטוב שבעולם.

 

מי כשרה אמנו, הראשונה מארבעת האימהות שמהווה סמל דוגמא ומופת לכל נשות תבל ובפרט לנו בנות ישראל, שאנחנו בנותיה. איזו ילדה לא תרצה לחקות את אמה שהיא האימא, ב –הה הידיעה במלוא מובן המילה?

 

כל ילדה מגיל אפס כמעט מנסה אפילו בתת מודע לחקות את אמה שמהווה דמות לחיקוי הן בשל קרבתה הפיזית והן בשל החיבור הרוחני שיש בניהן. לעיתים קורה שישנן הרבה התנהגויות קלוקלת בצד המחנך אותו לומר המחונך והולך אתו שנים עד אשר מגלה טעותו.

 

אולם אצל שרה אמנו שהייתה מושלמת כלילת המידות, ברור שהרצון להידמות אליה ולחקות אותה, הוא רצון טבעי, פשוט ומובן – מי לא רוצה להיות מוצלחת כשרה אימנו? והפוך, מי רוצה להצליח כשרה, האישה המובחרת והמוצלחת ביותר?

 

כמה פשוט לקרוא את הכתובים בין אם זה מתורתנו הקדושה, מדרשי חז"ל ועוד ולנסות לאמץ לעצמנו את החיבור הנפלא הזה לעצמנו. פשוט לומר "גם אני רוצה להיות כמו שרה אמנו. גם אני רוצה להיות מצליחנית כמוה!"

 

שרה אמנו הייתה בין הנשים הכי יפות בעולם. אם אנחנו מדרגים בתוך סקאלה מספרית מדובר באחת מבין ארבעת הנשים בעולם! אתם קולטים? תקראו שוב את המשפט ותנסו להבין את המשמעות שלו. האישה הכי יפה בתבל! מיס יוניברס לא לשנה אחת אלא לכל 127 שנות חייה, ככתוב בבראשית רבה שהייתה שהייתה כבת מאה, אך יופייה היה כשל בת עשרים וחטאיה כשל בת שבע כלומר, נקיה מחטא.

 

התכונות המיוחסות לשרה אמנו במדרש הן שפע, פריון ונתינה. מלמדים אותנו החכמים שלא מדובר רק ביופי חיצוני שהיה מדהים ומרהיב במיוחד אלא בעיקר באישיותה הזוהרת והמנצנצת ולו בשל הקדושה, הטהרה והמעשים המיוחדים יוצאי הדופן, ככתוב נקיה מחטא!

 

אז אם כך, היכן טמון סוד ההצלחה? מה המתכון הנכון להצליח והאם יש בכלל כזה? מחקרים מוכחים שכדי להצליח ולהשיג משהו בחיים ישנן תבניות מסוימות להצלחה, שאחד מהם, אם לא העיקרי – זה ללמוד את אורחותיהם של אלו שכבר הצליחו בעבר! ומי כשרה אמנו שהייתה סמל ודמות מופת להצלחה ובעיקר בעבודת המידות!

 

שרה אמנו נהייתה מי שהיא, והגיעה לאן שהגיעה אך ורק בזכות עבודה קשה! עבודה סיזיפית מאומצת מלאת נחישות, התמדה וכוח רצון. בזכות ההתמדה, עבודת המידות, החריצות, הנחישות, תקיפות שכללה כוח האמונה וכוח רצון בלתי מתפשר להשגת המטרות וכמובן התפילות.

 

שרה אמנו לא ישבה רגל על רגל בבית קפה וטיילה לה להנאתה ברחובות העיר. לולא שרה הייתה מסתכלת כל היום במראה, מתגנדרת ומתייפייפת, הולכת לספרית ועושה מניקור ופדיקור, קונה בגדים ונעלים בלי סוף, מפזרת כספים ושורפת שעות על הבלי העולם הזה, אין לי ספק בכלל ולו צל צילו של הספק הקטן שביותר, שלא הייתה זוכה לכל המעלות שנכתבו עליה! והיא הייתה בבחינת שרה רגילה שלא הייתה זוכה לקבל שום אזכור ו/או ציון בתורה הקדושה. זאת אומרת שהיופי החיצוני אין לו שום משמעות כהוא זה מבחינת היופי הפנימי, הוא מתגמד ואפילו בטל בשישים.

 

אכן הדבר, שאישה נשואה צריכה להיות יפה, מכובדת, נקייה ומריחה טוב לבעלה.

אישה חייבת לשמור על יופייה לבעלה שזה כולל אסתטיות וגם חיצוניות מכובדת. אבל לצאת מקושטת מאופרת ומבושמת לרחוב, לעבודה ולכל מקום ציבורי זה לא בשביל בעלך. זה בשביל עצמך כדי למשוך מבטים וכדי למשוך תשומת לב ובעיקר של גברים אחרים. זה כדי להרגיש טוב עם עצמך..

 

תשומת לב של גברים לאישה נשואה זה דבר שלילי ביותר אשר עושה אך ורק נזקים, הן לאישה עצמה והן לבעלה וגם כמובן לגברים שהסתכלו עליה. לכן יש לצמצם את ההיתגרות החוצה ולשמורה פנימה, אך ורק לבעלך ולך בזמנים המותרים לכם, ואז גם מובטח שתהיה ברכה בעיסה ונר דולק בבתיכם. כי זהו השפע הרוחני שמושפע משמיים למי שזוכה לבנות את ביתה בחוכמה וזוהי אשת החיל האמתית.

 

מה זה בעצם להיות כמוה? מה זה מצריך ממני להיות אישה מצליחה, מלאת תארים ורווית הצלחות? איך אפשר בכלל להגיע לרמות ולדרגות הנשגבות והעצומות שלה?

 

ראשית כל, לרצות. לרצות להיות כמוה ולשאוף הכי גבוה , קדימה והלאה. ולא להתפשר על בינונית מתוך הבנה שגויה שאני לא מסוגלת ולא יכולה. את כן מסוגלת ואת כן יכולה, אולי את לא רוצה מספיק שזה כבר עניין אחר. כי הדברים תלויים לא במסוגלות אלא בכוח הרצון וההתמדה.

 

שנית, להבין הטיב היטב שלכל אחת יש את המסלול שלה בחיים, הדרך, המטרה והתכלית. יחד עם זאת, הרצון להידמות לדמות אצילית, משובחת, טהורה וקדושה – הרי זה מעשה נבון וראוי. ופה יש לעורר את הרצון – שאני רוצה להיות כמוה. להיות כמו אימא שרה עליה השלום. אני רוצה להיות יפה במעשים כמוה. טהורה . קדושה. אצילית ומכובדת.

 

שלישית, ללמוד בהרחבה את מעשיה הטובים, הטהורים הקדושים שעשו נחת רוח כל כך רבה לקדוש ברוך הוא, עד שאומר לאברהם אבינו, שמע בקול שרה אשתך, ככתוב בראשית כא יב "וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים אֶל אַבְרָהָם אַל יֵרַע בְּעֵינֶיךָ עַל הַנַּעַר וְעַל אֲמָתֶךָ כֹּל אֲשֶׁר תֹּאמַר אֵלֶיךָ שָׂרָה שְׁמַע בְּקֹלָהּ כִּי בְיִצְחָק יִקָּרֵא לְךָ זָרַע". וזו היא אישה חכמה בנתה ביתה! בדרך ארץ, בצניעות, בנחישות, בהתמדה, בקדושה, בטהרה באחדות ובאהבה!

 

בזכות שרה אמנו ואברהם אבינו עליהם השלום שנזכה כולנו לבנות בתים נאמנים זכים טהורים וקדושים כשל אמא ואבא והם יהיו נר לרגלנו. אמן כן יהי רצון

 

* * *

רוחמה אפרתי B.A בפסיכולוגיה ותקשורת, Master & Trainer NLP  תת מודעי קליני רפואי, מרצה בכירה, מעבירת סדנאות וערבי הפרשת חלה. לפרטים: 054-2176644

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה