אפקט הבומרנג

הייתכן שאתה בעצמך תפגע בך??! אכן כן, זה קורה וקורה המון לכולנו ואפילו כמה פעמים ביום, אבל הבשורה המשמחת שיש פתרון ויש מה לעשות עם זה!

3 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 21.11.19

שבוע שעבר התעוררו רב אזרחי ישראל מהמרכז ודרומה לו לקולם המצמרר של האזעקות העולות והירודות, לשמע הפיצוצים ולמראות הטילים שהתעופפו להם ברחבי השמיים הפתוחים של מדינת ישראל.

 

שיחת טלפון קבלתי כבר מוקדם על הבוקר שיש מצב חירום וזו אומתה שעה אחרי בבשורה שהתקבלה ממשרד החינוך שאין בתי ספר וגני ילדים, רוב מקומות העבודה נסגרו. חצי מדינה מושבתת.

 

אמרתי בליבי, אחת מהשתיים, או שיש דברים בגו – והמצב באמת שישו ושימחו חס ושלום, או שיתכן ומדובר בבהלה סתמית בבחינת סערה בכוס תה ואנשים נלחצים ואין על מה. כך או כך ידעתי שיש לנהוג במשנה זהירות בבחינת ונשמרתם לנפשותיכם ויחד עם זאת לחיות בצל האמונה והביטחון בשם יתברך "הנה לא ינום ולא יישן שומר ישראל".

 

בערב הייתי אמורה להגיע לשיעור השבועי שלי בתל אביב, כבר בשעות הצהריים המוקדמות שלחתי הודעה לבנות שאצלנו "Business as usual", שתדענה שעסקים כרגיל, כלומר ב"ה אנחנו נפגשות אם ירצה השם במתכון הנהוג. הבנות נשמו לרווחה ושמחו מאד. לטענתי לא בנקל מוותרים על שיעור תורה ומבטלים במחי יד, המה גם שהוא בעצמו מעורר רחמי שמיים ומוסיף כף זכות לעם ישראל ובפרט בימים רגישים אלו.

הגעתי לשיעור עם כוח עזר נלווה, והפעם מכיוון בני משפחתי שחלקם היו קצת יותר בקו האש והטילים, אז הצעתי לבוא אלינו קצת להירגע (רמת גן הייתה שקטה הפעם ברוך השם)  ולהצטרף גם לשיעור ולינוק ממנו חיות ושמחה. את השיעור התחלתי בשאלה המתבקשת, מה נשמע, מה שלומכן לאור המצב? ומהי רמת החרדה שלכן? הבנות היו נראות ככה ככה, הבנתי שזו שעת המחץ שלי לתת נוק אאוט לדברים שצריכים להיאמר ואין יותר טוב מדברים חמים שיוצאי ישר מהתנור. חמים? בוערים!

וכך פתחתי ואמרתי, "בנות יקרות שלי, נכון שאזעקה זה דבר לא נעים ומלחיץ ובפרט לאור הצירוף בין הרעש המצמרר הזה וחשש מן הבאות – קרי הטיל בדרך והיכן עלול חס וחלילה ליפול. נכון שמצב של לחץ אינו סימפטי ועלול לערער את כל הביטחון ולהוציא מכלל איזון, אולם, בנות חביבות שלי, וכאן מגיע הפאנץ' – ישנו אויב הרבה יותר מסוכן מאירן, חיזבאללה, חמאס טילים ורקטות. ישנו אויב צר ומדון לכל אחת ואחד מאתנו."

הבנות היו מסוקרנות ופעורות פה. במי מדובר לכל הרוחות? מי זה האויב הזה? הייתכן? מה יש אויב חדש שלא שמענו עליו? איך לא הכרנו אותו? מיהו בכלל.. מה קורה פה?

וכך כשהן המומות, הוספתי והמשכתי, האויב הזה נולד ביחד אתנו, למן הרגע הראשון שהגחנו לאוויר העולם הוא נולד ביחד אתנו, הוא מכיר אותנו הכי טוב בעולם, יודע את היתרונות והחסרונות, ויודע הכי טוב איך לגרום לנו לחיות בעצבות בייאוש בדיכאון ובאשר המידות הרעות, ובעיקר להרחיק אותנו מהשם יתברך – מהתכלית והחיים עצמם. גבירותי היקרות קוראים לו היצר הרע.

היצר הרע הוא האויב האמתי הוא האויב המסוכן! היצר הרע הוא תמידי , כזה ששוכן בנו 24/7 ומבקש להשמיד, להרוג, לאבד, לרצוח, לטרוף, לשגע, לטמטם, להרוס, להחריב.    הוא האויב ב הה הידיעה שעלינו באמת לפחד ממנו כי הוא זה שהורס לנו כל חלקה טובה וגם את חיינו עד כדי החרבה אם לא נדע להשיב מלחמה נכונה, מלחמת חורמה כנגדו. הוא מפיל חללים בלי סוף. נשמות יהודיות טועות שהולכות אחריו כפתי ונופלות בשבי. זה בהחלט מצב חירום ומסוכן ביותר.

המצב של טילים הוא מצב זמני וחולף. אבל עם היצר הרע זה עד 120 שנה ב"ה כל עוד שאנחנו פה גם הוא פה אתנו.. לא זז ולא מש עד שיממש את זממו להרחיק אותנו מבורא העולם והוא יעשה את כל התחבולות האפשרויות כדי להניא ולהזיז אותנו מן המטרה להגיע אל התכלית.

אפקט הבומרנג. אתה זורק כדור, במקרה שלנו פצצה, היא תחזור אלייך בדיוק באותה העוצמה שאתה זרקת לקיר, רק מה, העוצמה שכיוונת תכוון אלייך ותתפוצץ עלייך, במילים אחרות תפגע בך. הייתכן שאתה בעצמך תפגע בך??! אכן כן , לצערי הרב זה קורה וקורה המון לכולנו ואפילו כמה פעמים ביום, אבל הבשורה המשמחת שיש פתרון ויש מה לעשות עם זה!

עלינו לדעת שיש צורך להשיב מלחמה. מלחמת חורמה. הקדוש ברוך הוא ברא יצר רע וברא לו תבלין תורה כנגדו, ואת היצר הטוב. עלינו ללמוד איך להשיב מלחמה ולהבין בסופו של דבר שהפחד צריך להיות אך ורק מול הקדוש ברוך הוא – שהוא גם ברא ואחראי על היצר הרע ולבקש עזרה ממי שברא אותו, שיעזור לנו להצליח במלחמה כנגדו ויתן לנו כלים נכונים טובים וחזקים להתמודד ולנצח!

כי רק מי שברא את היצר הרע יכול לעזור לנו לנצח במלחמת החורמה כנגדו!

***

רוחמה אפרתי  B.A פסיכולוגיה ותקשורת, Master & Trainer NLPתת מודעי קליני רפואי, מרצה בכירה בנושאי פסיכולוגיה, תת מודע, יהדות וחסידות. מומחית בבעיות רגשיות  לילדים ומבוגרים.  לפרטים: 054-2176644

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה