תאמין שאתה יכול לתקן!

יש לכם הזדמנות לתקן את הנאמנות שנפגעה ולשקם את הקשר הרוחני שלכם עם בני ובנות זוגכם האמתיים. הכלל הוא ללמוד, להתפלל, ולהתחזק בצניעות ובשמירת העיניים.

4 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 20.01.20

תמיד יש תקווה

מהי המתנה הגדולה ביותר? מהו החיזוק הגדול ביותר? מהן הנחמה והתקווה הגדולות ביותר?

 

המתנה, החיזוק, הנחמה, והתקווה הגדולים ביותר שלנו זו היכולת לתקן! תמיד אפשר לתקן! תמיד יש מוצא מהסבך! תמיד יש תקווה! אנחנו יכולים תמיד לקחת אחריות על החיים שלנו ולשנות את המציאות שלנו ואת הגורל שלנו.

 

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל תאמין שיכולים לתקן. אם אתה מאמין שאתה סובל בגלל הטעויות שלך, תאמין שאתה יכול לתקן את כל הטעויות ולחיות חיים מאושרים ונטולי סבל.

 

ייסורים זה לא סוף פסוק. לכל צער יש סיבה, כי "אין ייסורים בלא עוון". וזה חיזוק גדול מאוד, כי את העוון ניתן לתקן וכך להינצל מכל הייסורים. לכן אל תתייאש. אם אתה מאמין שהם באו בגלל חסרונות כאלה ואחרים, תאמין שיש לך האפשרות והיכולת והכוח לתקן ולהינצל. וזה קל, כי הקדוש ברוך הוא לא מבקש מאתנו דברים שלא בכוחנו, הוא לא בא בטרוניה עם בריותיו. כל מה שהוא רוצה מאתנו זה רק דברים קלים ופשוטים.

 

מכת מדינה

ברצוני לדבר היום על סוג של סבל וייסורים שקיים בדורנו שקיים כמעט אצל כל אחד, אם זה בו עצמו ואם זה במעגלים הקרובים אליו. והמדובר בצער של עיכוב במציאת הזיווג. רוב הציבור מכירים את התופעה במעגלים הקרובים: בנים או בנות, אחים או אחיות. כמה שומעים היום על רווקים מתבגרים ועל רווקות מתבגרות. כמה תסכול וייסורי נפש הם סובלים.

 

אני רואה כל יום עשרות מעוכבים או הורים למעוכבים שמבקשים ברכה ועצה. לבי כואב את כאבם. זה הכאב של כולנו. ובמאמר זה אני רוצה גם לחזק ולעודד וגם לתת תקווה, כי יש חיזוק אחד גדול, שמש זורחת של תקווה – שהיא היכולת שיש לנו תמיד לתקן ולשנות!

 

כדי להבין מה צריכים לתקן ואיך מתקנים, צריכים להבין מהי באמת מציאת הזיווג.

 

רבי נחמן מחדש חידוש עצום. איך היינו מסבירים מהי מציאת הזיווג? מן הסתם היינו חושבים שזה השלב שבו בחור ובחורה מגיעים לפרקם ומתחילים בתהליך של שדכנות, בחינת הצעות, פגישות ובירורים עד לשלב האירוסין והנישואין.

 

 

בא רבי נחמן ומחדש שזה לא כך!

מציאת הזיווג, כשמה כן היא, הכוונה למציאת הזיווג בה"א הידיעה. הזיווג הזה כבר קיים עוד לפני יצירת הוולד, והעבודה שלנו היא לשמור עליו ולמצוא אותו. ולכן מציאת הזיווג מתחילה מהרגע שבו האדם עומד על דעתו. מהרגע שבו הוא מבחין בין טוב לרע, הוא כבר חייב לשמור על זיווגו. ונסביר את זה.

 

החידוש של רבי נחמן

דע לְךָ ודעי לָךְ, שהזיווג שלכם כבר קיים ומחכה לכם והוא יגיע ברצות ה', ולמרות שעדיין לא נפגשתם, אתם חייבים לשמור על נאמנות לאותו בן זוג השייך לכם ומחכה לכם עוד בטרם הגענתם לעולם.

 

כל סוג של קשר עם מישהו אחר הוא בגידה בזיווג האמתי שלכם. גם מבט של תאווה זו בגידה, וגם חוסר צניעות זו בגידה. הרי יש לְךָ זיווג, מה אתה מסתכל על מישהי אחרת? והרי יש לָךְ זיווג מה את נותנת לגבר אחר שיימשך אלייך וייהנה מיופייך?

 

זה נקרא "פגם הברית" וזה מה שמרחיק מהאדם את זיווגו. וכך אומר רבי נחמן: "ולפעמים מחמת זה הפגם יוכל לאבד את זיווגו, כי מאחר שנטה מזיווגו, קשה לו למצוא את זיווגו, ואפילו אם ימצא את זיווגו, תהיה לו מנגדת, ולא תהיה נוטה אחר רצונו, מחמת שנטה ממנה ולא האיר בה, מזה נתהווה שיש לה רצון אחר כנגדו".

 

רבי נחמן מדבר גם על אדם שעדיין לא מצא את זיווגו, והוא אומר "נטה מזיווגו". כלומר, גם גבר רווק שרק מסתכל על אישה אחרת, הוא כבר בוגד בזיווג שלו, והקשר הפנימי ביניהם מתקלקל. ולכן יהיה לו מאוד קשה למצוא את זיווגו, וגם אם ימצא לא יהיה ביניהם קשר טוב.

 

וזה נכון גם לאישה שהיא חייבת לשמור על נאמנות לבן זוגה אפילו שהיא רווקה. ואיך היא שומרת על נאמנותה? על ידי שהיא מתלבשת בצניעות והיא שומרת את עצמה לבעלה בלבד. וזה גורם לכך שהקשר הפנימי בינה לבין בן זוגה האמתי נשמר, ויהיה לה קל למצוא אותו ולבנות בית יציב ובריא.

 

נאמנות מהרגע הראשון

לכן מציאת הזיווג האמתית היא שכל בן ישראל ובת ישראל ישמרו על נאמנות לבן זוגם כבר מילדותם. בנים כבר מהגיל הצעיר ביותר צריכים לשמור את העיניים מלראות כל מראה אסור, וגם בנות צריכות לשמור על הצניעות מקטנותן.

 

וכבר ראינו ואנו רואים מקרים רבים בשטח, שצעירים שזכו לגדול בקדושה, פוגשים את הזיווג שלהם פעם אחת בגיל צעיר מאוד וכבר מתחתנים, למרות שהם בקושי מכירים ולכאורה אין ביניהם שום קשר. ובכל זאת הם מצליחים מאוד בחיים: בשלום בית, בפרנסה, בשמחה, בילדים מוצלחים, ובכל טוב. כי הקשר הפנימי שביניהם בנוי ויציב.

 

ולעומת זאת רואים רבים כאלה שנפגשים פגישות רבות וארוכות, ולכאורה רוצים להכיר טוב זה את זה, ובכל זאת השידוך שלהם מתעכב ומתעכב. וגם אלה שכבר מתחתנים ואומרים שיש ביניהם קשר טוב, רואים שהם לא מצליחים לבנות בית יציב וסובלים מאינסוף בעיות.

 

כי מה שמקרב את הזיווג ומחזיק את הקשר זה רק הקשר הפנימי שבין בני הזוג, והקשר הפנימי בין בני הזוג מבוסס על הנאמנות שלהם זה לזו, שהגבר לא מסתכל על שום אישה אחרת ושהאישה שומרת את עצמה לבעלה בלבד.

 

והחידוש גדול של רבי נחמן הוא שהנאמנות בין בני הזוג לא מתחילה מהיום שבו הם כרתו ברית ביניהם, אלא היא מתחילה מהרגע שבו נולדו, שהרי הנשמות היו קשורות ומחוברות עוד לפני שבאו לעולם, ולכן גם לפני שאתה מכיר את אשתך ולפני שאת מכירה את בעלך – עליכם להיות נאמנים זה לזה. וזה מה שיעזור לכם באמת במציאת הזיווג.

 

הזמן לשיקום הקשר

אבל הבשורה הגדולה היא שתמיד אפשר לתקן, תמיד אפשר להחזיר את המצב לקדמותו ולתקן את הקשר המקורי שבין הנשמות ולזרז מאוד את מציאת הזיווג בקדושה ובטהרה. והתיקון הזה נקרא "תיקון הברית".

 

אנחנו נמצאים בימי השובבי"ם שהם ימים המסוגלים לתיקון ולתשובה על כל העוונות ובפרט על פגמי הברית שהם העוונות הפוגעים ביותר במציאת הזיווג. אלה ימים גבוהים וחשובים מאוד, ימים של הזדמנות לתיקון ולשינוי. ניצול נכון של הימים האלה יכול להחזיר את המצב של הקשר הפנימי שבין הנשמות לקדמותו ועל ידי זה לזרז את מציאת הזיווג.

 

וזה לא קשה בכלל. צריכים לעשות את הצעד הראשון לקראת הנאמנות. כל אחד ואחת במקום שלו ולפי כוחו צריך לשמור על עצמו וללמוד ולהבין את המשמעות של הנאמנות האמתית.

 

זה ביכולת שלך

כתבתי ספר לגברים בשם "בריתי שלום" לרווקים, ובו כתבתי הדרכה מפורטת לגבר כיצד לזכות לשמירת העיניים. וכתבתי בו פרק שלם בנושא מציאת הזיווג. ולנשים כתבתי את הספר "חכמות נשים" שבו הסברתי גם על משמעות הנאמנות של האישה שמתבטאת בצניעותה.

 

אני ממליץ בימים אלה ללמוד את הספרים האלה שמכילים את הדרכה מפורטת ומעשית.

 

והחיזוק העיקרי לתיקון הברית הוא התפילה. כי באמת, לנצח את היצר הרע שמסית ומפתה את האדם לבגוד בבת זוגו המיועדת לו – זה מאוד קשה. אבל התפקיד שלנו הוא לא להילחם לבד, אלא התפקיד שלנו הוא פשוט לבקש עזרה מהבורא. וכשהבורא עוזר, הכול קל. לכן עלינו פשוט להתפלל. להתפלל ולבקש זה לא קשה, זה ביכולת ובאפשרות של כל אחד ואחד.

 

אחים ואחיות יקרים, יש לכם הזדמנות גדולה בימי השובבי"ם הבאים עלינו לטובה, לתקן את הנאמנות שנפגעה ולשקם את הקשר הרוחני שלכם עם בני ובנות זוגכם האמתיים. הכלל הוא ללמוד, להתפלל, ולהתחזק בצניעות ובשמירת העיניים.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה