אוכל בריא

האוכל מהווה דלק של הגוף שלכם. שימו לב שאתם מתדלקים אותו במזון הכי איכותי כי הבחירה נמצאת אצלכם בידיים וכאמור : "ונשמרתם מאד לנפשותיכם" זה הרי ציווי גם מן התורה.

4 דק' קריאה
אוכל-בריא

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 27.06.22

משפחת הלבנים. כן ככה קוראים להם

אבל אחרי שתקראו את המאמר תיווכחו לדעת ולהבין שהמשפחה הזו היא בכלל לא “גרויסע מציאה” בלשון המעטה, ואולי גם תבינו שעד כה הייתה לנו אסוציאציה חיובית ואולי כעת זה ירגיש אחרת.

אתם בטח תוהים על מה אני מדברת ובאיזה משפחה עסקינן..

ובכן, לפני שנתחיל, יש לי משהו להפתיע אתכם – את המשפחה הלבנה הזו, כולכם, כולנו ללא יוצא מן הכלל מכירים. ולא רק שמכירים אלא חיים בצמוד אליהם, לפעמים גם יותר מידי ובהגזמה שגורמת לנו נזקים גדולים.

טוב, אחרי שמתחתי אתכם כבר כמה פסקאות אגלה לכם את הסוד.

המשפחה הזו נמצאת אצלכם במטבח , בעצם אצל כולנו ואנחנו משתמשים בה השקם והערב, והרבה פעמים גם במנות יתר. כן, כן!

אני שמחה להציג בפניכם את משפחת הלבנים שמעתה , שימו לב, תשתדלו שתככב פחות כי היא בהחלט מזיקה ומאד!

אז הם “בני המשפחה” ומהם הנזקים שלה?

משפחת הלבנים כוללת את כל הפריטים שאנחנו אוהבים מאד לאכול ושהם מאד לא בריאים לגוף, ומזיקים לו בטווח הארוך.

במשפחת הלבנים אנחנו נמצא מספר כוכבים מאד פופולאריים וגם אהובים. כמו למשל: סוכר לבן, קמח לבן ובכללו גם לחמים, לחמניות לבנות, עוגות ועוגיות ומיני מאפה בגוון רחב, , אורז, פסטות, קוסקוס ועוד.

נו.. כמעט כבר ציינתי את כל תכולת המטבח..

אבל שימו לב, משפחת הלבנים מכילה בעיקרה רמת סוכרים גבוהה מאד (כן , כן – אלו המדבקות שהתחילו לסמן בחודש הקרוב על גבי המוצרים בעלי תכולת סוכר גבוהה) שכולל פחמימות ריקות שאינן איכותיות לגוף ומתפרקות לסוכרים ריקים בלבד ולגוף אין שום תועלת בהם. כך שאם אנחנו אוכלים מהם, יצא שכרנו בהפסדנו ובגדול.

מחקרים מוכחים שסוכר ומלח הם אויבים מספר אחד של האדם. הסוכר הלבן, המתוק, והטעים הזה גורם במשך הזמן לעייפות של הלבלב וזה מעלה את רמת האינסולין בגוף, מה שגורם לאדם לאכול כל הזמן עוד ועוד סוכר. וגם אתם וודאי יודעים על עצמכם, אחרי שזללתם חפיסת שוקולד שלמה, אחרי חצי שעה יש כבר תחושת בחילה ולפעמים סחרחורת עייפות ו.. רצון לאכול עוד מתוק. כי הסירקולציה, המעגל הזה של הרצון לעוד ועוד סוכר רק הולך ומתאווה אם מספקים לגוף את החומר הזול ולא איכותי הזה.

בדומה לזה שאתם אוכלים ארוחת צהריים דשנה ומרגישים עייפות וגם אחרי כן מרגישים צורך עז למתוק. איך זה קורה ? הרי כרגע סיימתם לאכול והקיבה מפוצצת עד אפס מקום? שוב, התשובה נעוצה בטיב ובאיכות המזון. 

לגבי מלח, המצב גם מאד עגום. המלח ובכללו כל התוספים כדוגמת מרק עוף וכדומה רווים במלחים שאינם בריאים ומזיקים במישרין, הם סותמים את העורקים בגוף וגורמים לתחלואות. המלח גורם להיצרות העורקים וסתימתם. המלח מככב במטבחים הישראליים ומשתמשים בו בלי סוף. צריכת המלח בארץ היא גבוהה ביותר.

הפסטה, הקוסקוס והאורז הלבנים בעצם הינם כמו בצק מעובד שהם סוג של פחמימה ריקה ושאינה איכותית לגוף. היא תורמת מאסה של קלוריות ריקות . כשאר אוכלים מנת פסטה או קוסקוס למשל, מרגישים תחושת שובע בגוף וזה בשל התכונה של הפחמימה. אבל הגוף מקבל למעשה רק כמות נכבדת של סוכרים כי ככה זה מתפרק בגוף. לגבי תפוח אדמה, פה ישנן כמה דעות, ואציין את מה שאני הולכת על פיו, תפוח אדמה אפוי או מבושל במים, או מאודה הוא מזין ובריא ומשביע. ברם, אם נאכל צ’יפס אז כבר עסקינן במנת שומן מופרזת ובלתי בריאה בעליל.

לגבי עוגות ועוגיות ושאר מיני מאפה, אתם צרכים לזכור דבר אחד מאד פשוט, ב”ה שלי באופן אישי גורם לחשוב פעמיים, מוצר שחיי המדף שלו ארוכים אומר דרשני. מוצר שארוז יפה ונראה תאווה לעיניים ופג תוקפו רק עוד שנה זה אומר שיש בו המון רעים, חומרים משמרים כימיים שמזיקים לגוף.

קחו למשל בננה או תפוח ותחתכו אותם לפרסות או פלחים. מה יקרה כעבור שעה, שעתיים, שלוש? הם ישחירו. מדוע? בגלל תהליך ההתחמצנות. הפרי שיש בו ויטמנים ומינרלים בא במגע עם החמצן שחמצן אותו ולכן מחיל להשחיר. אם כך, איך יכול להיות שבננה מטוגנת , בננה לוטי תעמוד שנה על המדף בסופר ולא תשחיר, אלא אפילו תבריק ? פשוט מאד – התשובה נעוצה בחומרי הבקרה למיניהם, חומרים כימיים סינטטיים ועוד.

אגב, בהזדמנות זו אוסיף ואומר כאשר אתם קונים פריטים, אנא מכם, שימו לב היטב למרכיבים. הרבה אנשים אינם מודעים לאותיות הקטנות שאומרות למשל, E124, E117 מדובר בסימון של צבעי מאכל מזיקים ביותר שחלקם כוללים גם נחושת, מתכות כבדות ואלומיניום. על זפת שמעתם? זפת וחומרי הבקרה שמוכנסים למאכלים כאילו היו איזה ויטמין חיוני. חומרים כימיים שעושים היפר אקטיביות ובפרט לילדים , פריחות, אלרגיות , מגרנות וכאבים שונים בגוף.

לא רוצה לזעזע אתכם, אבל אני מוכרחה לבקש מכם לדמיין סיר עם בישול כזה של שבת למשל, עם שמן ומלא תבלינים, ביצים חומות או פסטה מוקרמת עם גבינה צהובה מעל או איזה תבשיל בשר חורפי אולטימטיבי כזה. מה קורה כאשר אתם נגשים לשטף את הסיר? כמה הוא מלוכלך? הרי בדרך כלל ששוטפים סיר מתחילים קודם כל עם המים לפני הסקוץ’ והסבון, ראיתם כמה שמן דבוק בדפנות? כמה לכלוך? יקיריי – כל זה ועוד נכנס אליכם ישירות לתוך הגוף! אז הסיר מתנקה בעזרת הסקוץ’ והסבון, ברם, מי מנקה לנו את העורקים? איזה סבון ואיזה סקוץ’??? מאכלים גורמים לסתימות עורקים. מאכלים לא בריאים מביאים מחלות ומעוררים תחלאות בקרב בני אדם.

יש לי המון מה לומר בנושא, השם יזכה אותי לכתוב סדרת מאמרים שכוללת גם התייחסות נכבדה לילדים. תזונת ילדים עולה הרבה מאד פעמים לכותרות ולא בכדי ודווקא בשל חשיבותה הרבה.

ולסיום, נהיה קצת יותר אופטימיים, קוראי אתר ברסלב היקרים. ישנם הרבה מאד תחליפים מצוינים ובריאים למשפחת הלבנים. במקום סוכר לבן אתם יכולים להשתמש בדבש איכותי או בסוכר קנים (שימו לב , לא לקנות סוכר צבוע הוא כמו לבן בדיוק), במקום מלח רגיל יש תחליף מצוין שנקרא מלח מהרי ההימליה שמכיל יותר אשלגן וכמות המלחים קטנה והוא יותר בריא לגוף. פסטה ניתן לאכול מחיטה מלאה וגם פה שימו לב לכמויות. חסדי השם יתברך לגבי אורז ישנו מגוון עצום ונרחב של סוגים, האורז הטוב ביותר הוא מלא או בסמטי בשל ערכיו התזונתיים. לגבי תפוח אדמה אפשרות של בטטה (לא צבועה) היא תחליף נהדר. ולגבי הלחמים, קיימים בשוק אינספור מוצרים במגוון רחב של כוסמין, שיפון, לחם מלא, עם או בלי תוספות, עם מחמצת ועוד. לחם מהווה מוצר בסיסי לכן חשוב לאכול משהו איכותי.

ומשפט לסיום, האוכל מהווה דלק של הגוף שלכם. שימו לב שאתם מתדלקים אותו במזון הכי איכותי כי הבחירה נמצאת אצלכם בידיים וכאמור : “ונשמרתם מאד לנפשותיכם” זה הרי ציווי גם מן התורה.  

רוחמה אפרתי  B.A פסיכולוגיה ותקשורת, Master & Trainer NLP  תת מודעי קליני רפואי, מרצה בכירה בנושאי פסיכולוגיה, תת מודע, יהדות וחסידות. מעבירה סדנאות וערבי הפרשת חלה. לפרטים: 054-2176644

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה