“בחן את עצמך – אדון או עבד?!”

האם אנחנו אדונים לעצמנו או עבדים? ואם כן, של מי ושל מה. האם אנחנו משועבדים לדבר כלשהו? ניתן דוגמאות ונבין את שורש הדברים כדי לתקן את המעוות.

2 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 18.03.21

הבה נבחן יחדיו שאלה מרכזית וחשובה בחיינו, האם אנחנו אדונים לעצמנו או עבדים? ואם כן, של מי ושל מה. האם אנחנו משועבדים לדבר כלשהו? ניתן דוגמאות ונבין את שורש הדברים כדי לתקן את המעוות.

 

ברור שאם נעשה הצבעה ונשאל מי באמת חושב שהוא חופשי או מי באמת היה רוצה להיות חופשי בנושא כלשהוא שאותו אינו מצליח לתקן, לסדר ולשלוט בו – אני מניחה שכולם ללא יוצא מן הכלל היו עונים "אני!"

 

הרי מובן שאין יותר מאושר ושמח מאדם חופשי שאין לו דאגות ואין לו פחדים וחרדות. אדם שאינו מכור לשום חומר למשל קופאין, ניקוטין, פחמימות, סוכרים, ג'אנק פוד, סמים ואלכוהול. ואורקוליים המכורים לעבודה, אנשים המכורים לשליטה בין עצמית בין שליטה על אחרים, אדם שמכור לכסף, למשרה ומוכן למכור את סבתא שלו להתקבל לתפקיד, מכור לחשקים אישיים ועוד אינספור דוגמאות אישיות.

 

מורי ורבי כבוד הרב שלום ארוש שליט"א מציג לנו מסר רוחני חשוב ביותר, בשאלה מרכזית : "מה זה חג הפסח? חג החירות!"

אומר רבי נחמן הקדוש, "עיקר הגלות אינו אלא בשביל חסרון האמונה".

אז מהי עיקר הגאולה? זה אמונה!

חג החירות חג הפסח, כולם שמות של חג האמונה, מפני שהאמונה היא, היא הגאולה של הבן אדם.

 

אם כך, באיזו אמונה מדובר? באמונה הפשוטה! שאדם יאמין בשם. זה מה שאתה רוצה השם? ישתבח שמך! הכל מצוין. בעודי כותבת שורות אלו בעלון, מסך המחשב מסרב בעקשנות רבה להידלק. כל הניסיונות עולים בתוהו! וכך גם אני בעקשנות ובעזות דה קדושה אמרתי :"ריבונו של עולם! מלך מלכי המלכים כבוד הקדוש ברוך הוא! אם זה מה שאתה רוצה – אז גם אני. אם זה רצונך שלא יידלק המסך ואולי גם אפילו נשרף אומר לך תודה. ולא, אני ממש בוחרת לא לכעוס ובטח גם לא להתעצבן, אלא שרה בקול רם "איזה טוב השם! תודה רבה לך שמסך המחשב לא נדלק!"

 

אמונה זהו שריר אותו חובה לחזק תמיד, אחרת הוא מדלדל נרפה ונחלש. הבה נפתח חדר כושר לאמונה ונחזק כל הזמן את השריר עוד ועוד.

 

מה זה בעצם להיות בן חורין אמתי? מהי חירות אמתית? האם ארמונות מזהב? חשבון בנק מנופח? פאררי בחנייה? מטוס פרטי במדשאת האחוזה?

 

דעו לכם בני ישראל היקרים כל עוד שאנחנו מלאים בתאוות – אנחנו משועבדים אליהם , והתאווה בעצמה היא סוג של אדון עלייך !! לדוגמא:

 

  • אתה מעשן? אתה עבד של הסיגריות ומכור לניקוטין ואינך יכול לנשום אוויר נקי וחמצן משובח. זה עבדות
  • את כל היום עסוקה בספירת קלוריות , השמנה והרזיה? את משועבדת לתאוות האוכל. זו עבדות
  • את עסוקה במראה החיצוני שלך? וכל היום מספרה/קוסמטיקאית/קניות בגדים? את משועבדת לפחדים מה יאמרו עלייך אחרים. זו עבדות
  • אתה לא יכול בלי כדורגל? בלי ספורט טיים? אתה לא מסוגל בלי ים בשבת? אתה עבד לדמיונות שלך שגוזלים ממך חיות ותכלית העולם. זה שעבוד חייך. זו עבדות
  • אתה רוצה להיות מנכל? לבנות חברה מצליחה ומשגשגת שיעבדו תחתייך? אינך אלא משועבד לתאוות השליטה, ומה בדבר האגו שלך? זו עבדות.
  • את מלאה בפחדים ובחרדות? אובססיבית? מחלת הרדיפה? מה אחרים יגידו? את משועבדת לדמיונות של עצמך, חוסר ביטחון עצמי משווע ודימוי עצמי שלילי ונמוך. החיים אינם חיים אלא מקשה אחת של סבל וייסורים לחיות לפי הקפריזה של האחרים. זו עבדות
  • אתה מהמר כפייתי? מכור ללוטו/טוטו? אתה משחק סנוקר? קזינו? הפסדת כבר את כל הבית שלך תרתי משמע? זו עבדות

                                                                                              ↓

רב החיים שלנו מלאים בשעבוד לתאוות שלנו, לדמיונות ולרצונות שלוו דווקא נכונים ומציאותיים. אין יותר אדם משועבד מאדם שעבד לחיים המרורים תחת התאוות, הכפייתיות והאשליות וחייו חושך וייסורים, ולפעמים הוא גם לא מודע להם בכלל.. זו עבדות!

 

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה