חלק ב-תורה פז

ליקוטי מוהר"ן תנינא - תורה פז - דע, שכוונת אלול הם תיקון לפגם הברית, כי סוד כוונות אלול הוא הנותן בים דרך (ישעיה מג) (וכמבואר בכוונת האר"י ז"ל) - להאיר בחינת דרך בים...

2 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

ליקוטי מוהר"ן תנינא
 
 
תורה פז
 
דע, שכוונת אלול הם תיקון לפגם הברית, כי סוד כוונות אלול הוא הנותן בים דרך (ישעיה מג) (וכמבואר בכוונת האר"י ז"ל) – להאיר בחינת דרך בים, ודרך זה נפתח בחודש אלול (ועיין שם בכוונות כל הכוונות של אלול).
 
ועיקר פגם הברית הוא בבחינת דרך הזה, כי היה צריך להאיר בחינת הרכ"ד [מאתים עשרים וארבעה] אורות בבחינת ים, בחינת אמונה, והוא נטה מזה, ופגם בבחינת דרך, בבחינת (בראשית ו): כי השחית כל בשר את דרכו. כי אשה נקראת דרך, כמובא בדברי רז"ל (קידושין ב ע"ב): ויש דרך אחר, בחינת (משלי ל): דרך אשה מנאפת.
 
והכלל – שעיקר הפגם בבחינת דרך, שלא האיר הדרך בים. ולפעמים מחמת זה הפגם יוכל לאבוד את זיוגו . כי מאחר שנטה מזיווגו, קשה לו למצוא את זיווגו, ואפילו אם ימצא את זיווגו, תהיה לו מנגדת, ולא תהיה נוטה אחר רצונו, מחמת שנטה ממנה ולא האיר בה, מזה נתהוה שיש לה רצון אחר כנגדו. ואז: לא זכה (יבמות סג) – כנגדו. וחדש אלול, שאז יכולין לתקן זה ולהאיר הדרך בים כנ"ל, [על כן כוונת אלול הם תיקון לזה.] וכשמתקן זה, אזי מוצא זיווגו, והיא אינה כנגדו, רק כרצונו.
 
ויש בזה סוד נפלא, כי דע, שזה הסוד מסר אברהם לאליעזר עבדו, כששלחו לבקש הזיווג של יצחק בנו, היינו סוד כוונת אלול, שהם מסוגלים לתיקון הברית, שעל ידי זה מוצאין הזיווג. כי ע"י התיקון הנ"ל נעשה בה רצון אליו, כי מקודם לא היתה נוטה אחר רצונו, כי נטתה ממנו כנ"ל, ועל ידי זה אי אפשר למצוא זיווגו, ואפילו אם מוצאה אינה נוטה אחר רצונו כנ"ל, אבל ע"י כוונת אלול, שהם התיקון לזה, על ידי זה חזר ונעשה בה רצון אליו כנ"ל.
 
וזה הסוד מבואר בתורה בפרשת אליעזר, כי אברהם מסר לו הסוד הזה. וזה שאמר אברהם לאליעזר (בראשית כד): ו’אם ל’א תאבה האשה ל’לכת א’חריך. ראה והבט נפלאות תורתינו, כי ראשי תיבות פסוק זה הם אותיות "אלול", ובאמצע הם תיבות: תאבה האשה כי ע"י בחינת אלול, היינו סוד כוונות אלול, על ידי זה תאבה האשה, כי על ידי זה נעשה בה רצון אליו כנ"ל.
 
נמצא, שבאלו התיבות בעצמן, שדיבר אברהם עם אליעזר מענין החשש שמא לא תתרצה לילך אחריו, דהיינו מה שאמר לו: ואם לא תאבה האשה ללכת אחריך – באלו התיבות עצמן גילה לו סוד התיקון לזה, דהיינו סוד אלול, המרומז בראשי התיבות, שהוא התיקון לזה, שעל ידי זה תאבה האשה. ועוד יש בזה סודות נוראים מאד. גם עיין במאמר המתחיל: ויאמר ה’ אל משה קרא את יהושע (בלקו"א סי’ ו), כי שם מדבר מכוונות אלול, והוא תיקון לפגם הברית כנ"ל. היינו, לעיין באותו המאמר, ולזכות להבין בו, ולעשות עמו איזה עבודה בעבודת ה’ – על ידי זה יתקן פגם הברית:
 
  

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה