הילולת מרן הרב עובדיה זצ”ל זיע”א

ג' חשוון יום פטירתו, אנא הדליקו נר לעילוי נשמתו הקדוש, שימו פרוטה לצדקה וקראו דבר תורה, התורה שכל כך אהב שקד וטרח עליה רבות!

2 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 22.10.23

הדף האבוד

 

בעבר מלאכת הדפוס וההדפסה היו כרוכים בתהליכים ארוכים, מסובכים ויקרים, את הדפים היו מדפיסים ישר מכתב היד וכך גם הודפסו הספרים הראשונים של שו”ת ‘יביע אומר’ שחיבר מרן.

 

ויהי בבוקרו של יום, התקבלה שיחת טלפון בהולה לבית הרב, מבית הדפוס שעל הקו הבעלים, כשקולו רועד מפחד והוא לוחש בקול חלוש כי אחד הדפים פשוט נעלם. הפכו כבר את כל בית הדפוס והדף איננו. מה עושים?!

 

אחרי שהתעשת מן המבוכה הרבה הציע אף לבני הבית לחפש, אולי שמא הדף נשאר ובטעות בבית ולא הובא לבית הדפוס.

 

בני הבית של הרב נבהלו לשמע דברי המנהל, הלא מדובר בעותק יחיד ועל כל מילה, שורה, פסקה ודף עמל הרב שעות, ימים ולילות ואם לא יימצא הדף זהו נזק אדיר בל ישוער!

 

הם חיפשו במרץ את הדף, אך לשווא. הדף לא נמצא חרף מאמציהם הרבים, הדף נעלם כאילו בלעה אותו האדמה ובלית ברירה ובחששות כבדים נגשו למרן לספר לו את אשר ארע.

 

זיכרון פנומנאלי על אנושי!

 

“באיזה דף מדובר?” שאל מרן, מיד לקח דף ועט והחל משחזר ממוחו הקודש את כל הדף האבוד! ישב וכתב מילה במילה את כל מראי המקומות שהובאו באותו הדף, עם ציוניהם המדויקים. העלה את כל הסברות, הקושיות, התירוצים והראויות מכוח זיכרונו האדיר והעצום.

כאשר סיים במלאכת הכתיבה, מסרוהו לבנו, הלה אץ רץ לבית הדפוס שמח וטוב לב. תוך כדי כך, לפתע מצא המנהל את הדף האבוד, ומה הייתה תדהמתם גדולה ועצומה כאשר לקחו את שני הדפים והשוו אותם, נמצא שהכל היה זהה לחלוטין מילה במילה, אות באות.. זיכרון על אנושי של מוח גאון שעומל בתורה ללא הרף, מתקדש ומטהר 24/7 ללא הפסקה!

 

הלוויה הכי גדולה בארץ

 

ג’ חשוון תשע”ד, נתבקשה נשמתו הקדושה והטהורה לבית דין של מעלה. כל עמך בית ישראל התאבלו על האבדה הקשה, כמעט כמיליון לוו את מרן בדרכו האחרונה –דבר כזה לא נראה מעולם. היה אהוב ורצוי על כולם, החזיר עטרה ליושנה, העלה את קרנם של ‘הספרדים’ בקרב אחינו בני ישראל, מתוך רצון ליצור אחדות ואהבת חינם ולשמר שורשים ומנהגים מבית אבא.

פסק לדור כפי יכולתו, אבל על עצמו החמיר ביותר. עיניו היו קדושות וליבו היה טהור. היה בוכה על כל יהודי ומנסה לסייע ככל יכולתו ולעזור ככל הניתן, ובכך חיי חיים של סגפנות ללא שינה וללא מנוחה ככל ועיקר, שכל ענייניו ומהוויו היו בורא העולם, התורה הקדושה ועם ישראל שטרח ועמל כה רבות לאחד בניהם מתוך רצון לשלב את אבידת הזמן.

 

מרן אתה חסר..

 

מרן אתה חסר.. ובבקשה ממך, תהיה מגן וצינה, מליץ יושר בפני בורא העולם למען עם ישראל שאותו כה אהבת ואתה עדיין..

 

ג’ חשוון יום פטירתו, אנא הדליקו נר לעילוי נשמתו הקדוש, שימו פרוטה לצדקה וקראו דבר תורה, התורה שכל כך אהב שקד וטרח עליה רבות!