את אשת חיל!

זו שכל כבודה פנימה בצניעות בלבוש ובהתנהגות, אישה שמעשיה רצויים ונאים, היא זו האישה שנקראת אשת חיל והיא זו שתצחק ביום האחרון, ביום פטירתה..!!

4 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 26.07.21

ישנם רגעים בחיים שנחקקים לנו בלב ובנשמה; יעבור מה שיעבור עלינו, יעבור גם הזמן, לעולם ניקח את הרגע הזה עד הקבר.. נזכור לפרטי פרטים וייצרב עמוק בזיכרון.. אחד מהם היה רגע פטירת אימי, אותו רגע ניצחי שבו אדם הופך מחי למת, מנושם לחנק, מפה לשם, מהווייה וגוף לנשמה. באלו הרגעים אתה יודע ומרגיש בכל נמי ונבכי נשמתך שיש ריבון לעולם ויש שליט שהוא קובע –שום דבר לא בידנו, גם לא החיים ובטח שלא המוות.

מזמור "אשת חיל" מוקדש לעילוי נשמת אימי אהובתי, שהייתה סמל לאשת חיל, לביאה לילדיה ונאמנה לבעלה. אישה צדיקה, פשוטה, תמימה, וטובת לב. ברחה ממחלוקות ואהבה את השלום והפינה שלה, הבית שלה בקומה הרביעית.. כמו אז כך גם היום.. גם קומה רביעית כשוכנת עפר, תחת כיפת השמיים בבית העלמין. 

אמא.. אח יא אמא! כמה זמן לא קראתי לך בשם הזה.. וכמה זמן לא אמרתי את המילה הנפלאה הזו.. 5 שנים! קול דממה אינסופית שמטריפה את הדעת.. אינסוף געגועים שצורבים עמוק עמוק.. תשמרי עלינו מלמעלה, ואין לי ספק שתמשיכי להיות לביאה לא פחות ממה שהיית פה בעולם הזה..

 דיבורים כמו חול..

יחסי הורים וילדים לרב שנויים במחלוקת, היום ב"ה כאמא אני יודעת עד כמה משימת חינוך ילדים היא מורכבת, מאתגרת ובעיקר חשובה – שהרי הנשמות היקרות הופקדו בידנו ואת נשמות עם ישראל כדור ההמשך התבקשנו לחנך. מי יודע לחנך? מי ראוי לחנך? מי יודע מה זה חינוך בכלל? את עצמנו אנחנו לא מצליחים לחנך אז את האחרים?? והאם אנחנו בכלל מהווים דוגמא ראויה או דיבורים כמו חול..

זכינו לילדים מאת הבורא יתברך והעניקו בידנו את הסמכות, הבה לפחות ננסה להיות לו ראויים.. לפעמים, רק כאשר מאבדים דבר פתאום מתעוררים ומבינים איזה יהלום היה בדינו ומה החסרנו. כך היה גם אימי עליה השלום. פעמים רבות לדאבוני לא ידעתי להתנהג כראוי, לא זכיתי דאז לדעת האמת; לכן אני פונה לכל ילדה ובת שיש לה אמא, ויש לה הורים -דעי לכבד אותם כראוי, לא רק בגלל שהם השותפים ביצירתך והביאו אותך לעולם, גדלו וחינכו אותך ונתנו לך את המקסימום שהם באמת יכולים..  וגם, בגלל שזה ציווי אלוקי וכתוב בעשרת הדיברות שהרבה רחוקים ממנו לצערי, אלא גם בגלל שאין כמו הורים בכל העולם, ואין להם תחליף ואמא יש רק אחת – ולעולם לא תהיה לך חברה אמיתית וכנה כמו אמא.

המזמור "אשת חיל" העצום והנפלא מקמט ב22 משפטיו המהוללים המסודרים באותיות א', ב' את כל הלל והשבח של נשות ישראל!

אֵשֶׁת-חַיִל, מִי יִמְצָא; וְרָחֹק מִפְּנִינִים מִכְרָהּ.

בָּטַח בָּהּ לֵב בַּעְלָהּ; וְשָׁלָל לֹא יֶחְסָר.

גְּמָלַתְהוּ טוֹב וְלֹא רָע, כֹּל יְמֵי חַיֶּיהָ.

דָּרְשָׁה צֶמֶר וּפִשְׁתִּים; וַתַּעַשׂ בְּחֵפֶץ כַּפֶּיהָ.

הָיְתָה כָּאֳנִיּוֹת סוֹחֵר; מִמֶּרְחָק תָּבִיא לַחְמָהּ.

וַתָּקָם בְּעוֹד לַיְלָה, וַתִּתֵּן טֶרֶף לְבֵיתָהּ וְחֹק לְנַעֲרֹתֶיהָ.

זָמְמָה שָׂדֶה וַתִּקָּחֵהוּ; מִפְּרִי כַפֶּיהָ נטע (נָטְעָה) כָּרֶם.

חָגְרָה בְעוֹז מָתְנֶיהָ; וַתְּאַמֵּץ זְרוֹעֹתֶיהָ.

טָעֲמָה, כִּי טוֹב סַחְרָהּ; לֹא יִכְבֶּה בליל (בַלַּיְלָה) נֵרָהּ.

יָדֶיהָ שִׁלְּחָה בַכִּישׁוֹר; וְכַפֶּיהָ תָּמְכוּ פָלֶךְ.

כַּפָּהּ פָּרְשָׂה לֶעָנִי; וְיָדֶיהָ שִׁלְּחָה לָאֶבְיוֹן.

לֹא תִירָא לְבֵיתָהּ מִשָּׁלֶג: כִּי כָל בֵּיתָהּ לָבֻשׁ שָׁנִים.

מַרְבַדִּים עָשְׂתָה לָּהּ; שֵׁשׁ וְאַרְגָּמָן לְבוּשָׁהּ.

נוֹדָע בַּשְּׁעָרִים בַּעְלָהּ; בְּשִׁבְתּוֹ עִם זִקְנֵי אָרֶץ.

סָדִין עָשְׂתָה וַתִּמְכֹּר; וַחֲגוֹר נָתְנָה לַכְּנַעֲנִי.

עֹז וְהָדָר לְבוּשָׁהּ; וַתִּשְׂחַק לְיוֹם אַחֲרוֹן.

פִּיהָ פָּתְחָה בְחָכְמָה; וְתוֹרַת חֶסֶד עַל-לְשׁוֹנָהּ.

צוֹפִיָּה הילכות (הֲלִיכוֹת) בֵּיתָהּ; וְלֶחֶם עַצְלוּת לֹא תֹאכֵל.

קָמוּ בָנֶיהָ וַיְאַשְּׁרוּהָ; בַּעְלָהּ, וַיְהַלְלָהּ.

רַבּוֹת בָּנוֹת עָשׂוּ חָיִל; וְאַתְּ עָלִית עַל-כֻּלָּנָה.

שֶׁקֶר הַחֵן וְהֶבֶל הַיֹּפִי: אִשָּׁה יִרְאַת-ה', הִיא תִתְהַלָּל.

תְּנוּ לָהּ מִפְּרִי יָדֶיהָ; וִיהַלְלוּהָ בַשְּׁעָרִים מַעֲשֶׂיהָ.

 

שבחים בלי סוף..

נשות ישראל היקרות! הביטו וראו אילו שבחים האישה מתהללת בהם שלה הם הוד פאר והדר: אגלה לכן סוד, מהו הדבר ב-הה הידיעה שאותו רוצה להשיג ולכבוש כל אישה יהודייה?! תשובה: את לב בעלה. היא רוצה להיות המרכז אצלו. מרכז הלב, מרכז המחשבות, תשומת הלב, שכל כולו יהיה רק שלה. לאישה קימת קנאה טבעית פנימית לבעלה והיא רוצה אותו רק לעצמה! לאישה יש קנאה טבעית בילד אין לבעלה.. וכל אישה רוצה את המחמאות, הפירגון, המילה הטובה, המחמאה של בעלה – לא שווה לה שום דבר זולת היחס של בעלה. ואם תסתכלו פנימה לעצמכן תיראנה שאני צודקת.. אם כולם יחמיאו לך ובעלך לא יאהב את הלוק – זה לא יהיה מושלם בעינייך ויהיה חסר. 

חלומה של כל אישה!

כדי לזכות בתשומת לב של בעלך יש תנאי.. כמו שיש תנאי כמו בכל דבר ועניין, כמו שלום בית, חינוך ילדים. מהו התנאי ? להיות אשת חיל! אבל כדי להיות אשת חיל נדרש ממך כל מיני מעשים בתחומים שונים ומגוונים. כלומר חלה עלייך חובת ההוכחה להיות ראויה למעמד הרם והנישא הזה! מוכנות לקרא? רוצות להתעמק ולדעת במה עסקינן במהות שלנו כנשים? אשת חיל? הוא חלומה של כל אישה גם בתת מודע במסתרים מבלי שתדע.. יאללה הבה נצא לדרך יחדיו..

אישה שהיא כלילת המעלות. ולכן, אם וכאשר האדם זוכה להינשא לאחת כזו, הוא צריך לשמור עליה כאוצר. עליו לכבד אותה בכל מאודו, להעריך אותה. אישה היא הלב והנשמה והדבק של הבית! כל הבית זה האישה; חינוך הילדים, המהות, אופן ההתנהלות, הערכים וכיו"ב..

הראש והצוואר – מי מ מה?

הבעל משול לראש – הוא ראש הבית ואוהב כבוד בלי סוף (בעיקר מאשתו), והאישה משולה לצוואר שהיא מנווטת את העניינים בבית ובכלל. כעת נשאלת השאלה, מי שולט על מי – הראש על הצוואר או הפוך? התשובה ברורה, הצוואר שולט על הראש שהרי הוא נשען עליו ואף מזיז אותו.. כך גם אישה חכמה 'בנתה ביתה ואיוולת תהרסנו..', אישה חכמה מייעצת לבעלה, תומכת בו, עוזרת ומסייעת ,וכך מתקיים בה "בטח בה לב בעלה" שהוא לא זז מילימטר מבלי לקבל את ברכתה ואישורה, וזו לא תלות זה הכבוד וההצלחה שלה!

ותצחק ליום האחרון

מי תצחק ובאיזה יום מדובר? אישה יראה השם היא תתהלל – זו שכל כבודה פנימה בצניעות בלבוש ובהתנהגות, אישה שמעשיה רצויים ונאים, היא זו האישה שנקראת אשת חיל והיא זו שתצחק ביום האחרון, ביום פטירתה..!!   מוקדש גם לכן, לכל נשות ובנות ישראל שיחיו האהובות והיקרות 

במלאות 5 שנים לפטירת אימי מורתי מרת ברכה חתון בת שרה, המאמר מוקדש לעילוי נשמתה, נלב"ע ט"ז מנחם אב תשע"ו, שבת ואתחנן ("נחמו עמי"), שעת רעווא דרעווין (רצון הרצונות, זמן הכי גבוה בשבוע) – ת.נ.צ.ב.ה ומנוחתה עדן

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה