על הוותיקן, נפוליאון בונפרטה ובית המקדש

אתם בטח תוהים לעצמכם מה הקשר בין וותיקן ששם גר האפיפיור הקתולי, נפוליאון שהיה מצביא מגלומני אשר חתר לכבוש את כל העולם, ובית המקדש הוא ביתו של בורא העולם

3 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 15.07.21

 

על הוותיקן, נפוליאון בונפרטה ובית המקדש

 

אתם בטח תוהים לעצמכם מה הקשר בין הדברים בין וותיקן ששם גר האפיפיור הקתולי, נפוליאון שהיה מצביא מגלומני אשר חתר לכבוש את כל העולם, ובית המקדש הוא ביתו של בורא העולם, הבית הכי מקודש שירד אלינו בקרוב ממש.

 

אתם בטח תוהים לעצמכם מה הקשר, כי זה כמו לומר חלודה, ביצים ושמש. אבל אולי תתפלאו לשמוע שכן ניתן למצוא חוט משזר ואולי אפילו ממשקים בין הדברים ולמצוא אחד דבר קשור בדבר.

 

האינווליד שבפריז

 

היי שם בשלהי נערותי בגיל 17 נסעתי לטיול בצרפת עם משלחת מטעם בית הספר שבו למדתי, "אליאנס" – כל ישראל חברים, בית ספר צרפתי בינלאומי שבו יש סניפים בארצות שונות.

 

 

אחד ממסלולי הטיול שאליו הגענו, איך לא, היה קברו של 'המצביא הדגול בונפרטה'. שאיני יודעת אם אתם יודעים שהיה מגלומן לא קטן ששאיפתו הייתה לכבוש את כל העולם בתקופה קצרה ולהיות שליט נערץ עליה. גם את פעמיו לארץ ישראל שם, אך רצה השם יתברך והוא נעצר במצרים.

 

אל קברו שנמצא באינווליד ("נכה") שבפריז נוהרים מיליוני תיירים מכל רחבי העולם. הקבר בנוי מארכיטקטורה מרשימה במיוחד, שהשוס שלה הוא הקבר של המצביא 'הדגול', שהיה בקושי מטר ובמבה, וכאשר רוצים להגיע אל קברו יש להתקדם למרכז המבנה שבנוי כמה קומות למעלה ואז צריך להתכופף כדי לראות את הקבר, וזה נעשה בכוונה, משום שאם אתה מתכוף כוונתו הייתה שתשתחווה אליו.

 

שגעון גדלות? אין ספק ואפילו למעלה מזה. המצביא הנמוך (תרתי משמע) רצה גם במותו כבוד ותפארת, שכאשר מגיעים אליו אזי יצטרכו להשתחוות אליו.

 

הוותיקן והעוונות שנמחלים

 

לפני עשור וחצי התחתנו, את ירח הדבש בחרנו לטייל ולנפוש באיטליה. אחד מהמסלולים הברורים לכל 'טוריסט' זה הוותיקן ששם נמצא לא פחות מאשר האפיפיור ושליחיו. הס מלציין את כלי בית המקדש שנגנבו בזמן הגלויות ומוחבאים היי שם במרתפים השחורים.

 

מגיעים לרומא ולא להיות בוותיקן? זה כמו להבדיל אלף אלפי הבדלות להגיע לרבי נחמן ולא להיות בגן סופיה..

 

הקיצר שמנו פעמנו לבס של הטוריסטים והגענו גם לוותיקן. רחבה ענקית ממול ואני כבר בדרכי לרדת, לפתע היד של בעלי תופסת אותי והוא אומר לי נחרצות, "אנחנו לפה לא יורדים..!"

 

"מממה???" שאלתי בעיניים מגולגלת, "מאיפה הבאת את זה? למה? מה קרה? יאללה קדימה לרדת!"

 

ותשובת המחץ לא אחרה לבוא "כי התחתנו לפני כמה ימים וכאשר מתחתנים כל העוונות של החתן והכלה נמחלים ואני לא נכנס לאבי אבות הטומאה!"

 

"תגיד לי השתגעת מה זה השטויות האלה? מאיפה הבאת אתה סינית הזו עכשיו? איזה עוונות ועל מה אתה מדבר??!" ענית ה-מומה לחלוטין!! שוק טוטאלי.

 

"ככה נתן אמר לי (אחי שחזר בתשובה) ואני לא יורד. תעשי מה שאת רוצה. מצידי תלכי לבד!"

אני המומה כולי ואין לי מושג ולא צל צילו של מושג על מה הוא מדבר עכשיו…

 

ככה ויכוחים מפה ועד להודעה חדשה, ממש מלחמת עולם, ובסוף לא נכנסו.. היום בדיעבד כמה אני מודה לאחי ובעיקר לשם יתברך.

 

ויטרז'ים ויופי ארכיטקטוני

 

הייתי ובקרתי בהרבה מדינות בעולם נכנסתי לצערי הרב לכנסיות והתלהבתי מוויטרז'ים הססגוניים ומהיופי הארכיטקטוני הבניה האירופאית המיוחדת, מקדשים בהים ועוד..

גם על זה ברוך השם עשיתי תשובה.

 

בית מקדש שלישי

 

אז מה קשור נפוליאון הוותיקן הכנסיות ובית המקדש?

 

האינווליד והוותיקן כולל הכנסיות ברחבי אירופה מיותר לציין שהם בנויים בצורה מאד מרשימה ומרהיבה לעין.

 

אומנות בנייה יוצאת דופן, עיצוב מבנים בצורה פנומנלית , חלונות רהבה וויטרז'ים צבעוניים, קתדרלות ואדריכלות גותית, גורדי שחקי, בניה מסגנונות שונים ומגוונים לפי תקופות שכוללת את המהפכה שהביאה איתה סגנון בניה שונה וחדש, מודרני, קוביסט ועוד.

 

כל המבינים מגדל אייפל בפריז, ביג בן בלונדון, אפל בניו יורק, גני הבהיי בחיפה, מגדל הפיזה וקולוסיאום שבאיטליה, המטרונום שבצ'כיה, קרמלין ברוסיה, הגשר מזכוכית שנמצא בסין והוא הארוך בעולם, בתי המלון בדובאי מתחת למים ועוד ועוד אינסוף מבנים, בניינים מרהבים ומיוחדים ביותר.

 

יפים ומרהיבים ככל שיהיו עדיין אינו מגיע לטריליונית היופי הפאר והזוהר וההדר של בית המקדש השלישי אשר מחכה לנו למעלה ובקרוב ממש ירד, אמן!

 

בית המקדש כך כתוב בספרים הקדושים וכן מלמדים אותנו הצדיקים יהיה הבניין הכי יפה ומושלם בעולם! ומלבד צורתו החיצונית שתהיה שלימות – הוא יהיה מקום קודש הקודשים, כלומר גם מבחינה רוחנית הוא יהיה מספר אחד כיאה וכנאה לבית השם ולעם הנבחר.

 

כל ההתלהבות וההתפעלות שלנו מבנייה ססגונית ומיוחדת יפה ככל שתהיה , היא עדיין תהווה כלום לעומת היופי והפאר של בית המקדש. בניין שעין עוד לא ראתה.. וזה לא רק היופי החיצוני אלא גם ובעיקר היופי הרוחני, הקדושה שבו שתלך מקצה העולם ועוד סופו.. ואת זה שום בניין ו/או מבנה לעולם לא יוכל להשיג!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה