שמע ישראל

באסון המעלות השתלטו מחבלים על בית ספר ובו תלמידים רבים. המחבלים נתנו אולטימטום אך בשל כשל מבצעי הם רצחו 21 ילדים ו3 מבוגרים,

2 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 29.07.21

"שמע ישראל" – סיפור מצמרר…

 

"כשאגיד "שמע ישראל" בשעה האחרונה, אחשוב עליכם" – סיפור מצמרר!

 

באסון המעלות השתלטו מחבלים על בית ספר ובו תלמידים רבים. המחבלים נתנו אולטימטום אך בשל כשל מבצעי הם רצחו 21 ילדים ו3 מבוגרים, אחת מהנרצחים הי"ד היתה אילנה אמן, והיא רק בת 15וחצי. זהו המכתב שכתבה טרם הירצחה. הפתק נמצא ע"י חיל שטיפל בגופות והמכתב הגיע להוריה רק לאחר כמה שנים.

 

לאבא ואמא היקרים שלום!

 

השעה היא עכשיו 11:00 בבוקר. ואני לא יודעת כמה שעות נותרו לי לחיות, אז אני כותבת לכם.

 

אני מצטערת, אמא, שלא שמעתי בקולך ונסעתי. כן אני יודעת לא הכרחת אותי להישאר, אבל דאגת, והעדפת שלא אצא. אבל יצאתי. כי ידעתי את המוטל עלי.

 

רציתי להגיד תודה על החינוך שנתתם לי ועל השנים היפות שעברו עלי – והכל בזכותכם!

 

עכשיו אני בת 15 וחצי, ואם נגזר עלי למות, אמות בשקט בכבוד ואמונה, כן אמונה, את זה נתתם לי. אמרתם לי תמיד שלולא האמונה החיים טפלים וכואבים הרבה יותר, ועכשיו בשעות הקשות האלה אני מאמינה הרבה.

 

וגם מאמינה שאתם צודקים.

 

החיים נותנים לבן אדם הרבה, אין לי ברירה כמעט בכלום, לא מתי ואיפה להיוולד, ולא לאיזה הורים להיוולד, אבל לי היה טוב… הייתי ילדה דתית, בארץ ישראל, עם הורים נפלאים – איתכם.

 

שעות גדולות – לא היו לי, לזה לא זכיתי וכנראה שגם לא אזכה, אבל תודות לכם עברתי את מבחני הכבוד בשעות קטנות ואפורות, שעות יומיומיות ורגילות.

 

אמא, אל תבכי הרבה כשאמות. כשלרבקה ייוולד ילד תקראו לו על שמי – אילן או אילנה, ותחנכו אותו כמו אותי שיהיה חזק, ושידע מה המטרה שלו בחיים ולמה הוא נולד.

אני יודעת שהיו לכם חיים קשים לפני ואחרי שנולדתי, וכשאמות יהיה יותר קשה, אבל תזכרו תמיד שהקשיים והסבל תמיד הביאו איתם שעות של שמחה וסיפוק.

 

אני לא בוכה, העיניים שלי יבשות, לא כואב לי שאמות, אני לא מצטערת, וכשאגיד "שמע ישראל" בשעה האחרונה, אחשוב עליכם.

 

הייתי צריכה לצאת לטיול הזה, אסור לנו להשבית את החיים – הסכנה טמונה לנו בכל מקום ואם נגזרה גזירה בשמיים, היא תמיד תתקיים.

 

ואם נתחבא במקלטים, הסכנה שלנו גדולה יותר. ומוטב לחיות חיים אנושיים ולהיהרג על קידוש ה'!

 

את המכתב הזה, שהוא האחרון שלי בעולם תתנו לכל בני המשפחה לקרוא ומסרו להם ד"ש באהבה רבה ממני. ולכל הידידים והשכנים תמסרו בהצלחה! זו ההזדמנות האחרונה בעוד שעה אלך מכם.

 

שלום ולהתראות אי פעם. באהבה רבה, בתכם – אילנה.

 

(תודה לך כבוד הקדוש ברוך הוא שזכינו לומר על אמא ברגע פטירתה קריאת 'שמע ישראל' הלוואי וכל יהודי יזכה לרגע שבו יקבל עול מלכות שמים)

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה