רברס. הולכים הפוך.

כי כל מגמתו של בורא העולם הוא להטיב עם ברואיו, לתת ולהשפיע בלי סוף ורק טוב. האמינו לי, יותר מאשר העגל רוצה לינוק הפרה רוצה להניק.

2 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 30.08.21

 "הַיּוֹם הַזֶּה ה' אֱלֹקיךָ מְצַוְּךָ לַעֲשׂוֹת אֶת הַחֻקִּים הָאֵלֶּה וְאֶת הַמִּשְׁפָּטִים וְשָׁמַרְתָּ וְעָשִׂיתָ אוֹתָם בְּכָל לְבָבְךָ וּבְכָל נַפְשֶׁךָ" (דברים כו, טז)

 

פרשת כי תבוא תמיד נקראת שתי שבתות לפני ראש השנה , כיוון שמופיעה בה פרשת הברכות והקללות ואין רוצים לסיים את השנה בדבר רע. פרשה זו מכונה "פרשת התוכחה הגדולה", מכיוון שיש בה תוכחה רבה וארוכה ומתוארות בה הברכות והקללות שיבואו על עם ישראל על פי מעשיו.

 

אם להיות כנים ולומר לכם את האמת, כל אימתי שאני נתקלת בקללות משהו מתכווץ בי ואני משתדלת לקרא אותם מהר וברפרוף. זה לא עושה לי טוב על הנשמה לקרא את הקללות, ובפרט התיאור המחריד והמזעזע עד כדי כך קללות שאפילו אינן כתובות בתורה רחמנא ליצלן.

 

אדם קטן אמונה שאינו בקיא ביסודות האמונה, עלול לפרשן את הפרשה באופן שגוי. לחשוב ובטעות רבה שחס וחלילה בורא עולם רוצה להעניש אותנו, ורק מחפש כביכול 'סיבה למסיבה' על מה לתת עונש לאדם ולייסר אותו. שמא אולי רוצה להפחיד אותנו? שהרי כל בר דעת שקורא את הפרשה מקבל סוג של בהלה קטנה, חשש כלשהוא, איזה שהיא רתיעה ובצדק.

 

האם מה ששאלנו בפסקה הקודמת נכון יהיה לומר על כבוד הקדוש ברוך הוא, שברא את כל העולם לכבודנו? שהוא בעל 13 מידות של רחמים, שכל כולו רק טוב, נתינה, רחמנות גדולה ואינסופית, וכל הבריאה נבראה כדי שייטיב עמנו ותתגלה רחמנותו??!

 

האם ייתכן לומר דווקא אחרת, שאולי בשל חוסר ידיעה ו/או מידע מועט, חלקי או לא נכון אשר נמצא בידנו, הוא זה המשבש לנו את ההבנה וגורם לתוצאה משובשת אף היא?

 

ובכן ידידי הנכבדים, התשובה היא שכבוד בורא העולם, קודש הקודשים הוא רק טוב! ומאיתו יתברך יוצא אך ורק טוב!! לעתיד לבוא הדעת הנפלאה הזו תהיה ברורה ונהירה לכולנו; כל עוד משיח לא כאן, הדעת הזו נמצאת בהיחבא, בחושך וצריך הרבה יגיעה וטרחה כדי להבין ולחיות אותה. מכאן, אנחנו גם מבינים שהדעת החסרה יוצרת בלבול וגורמת לאי הבנות. בורא עולם זן ומפרנס אותנו מאוצרות מתנת חינם, ומחיה ומנשים ועוזר ומרפא – גם למי שלא מגיע לו, וגם למי שעובר על מצוותיו. בורא עולם נותן חיים פה לכולנו ולא רק, אלא משפיע שפעים רוחניים וגשמיים בלי סוף, אבל יחד עם זאת מבקש מאיתנו להיות בני אדם! 'ללכת בחוקותיי'.

 

ללכת לפי התקנות שהתקין בורא העולם. להישמע לחוקים שלו, להוראות היצרן ולא לפי מה שנראה ו/או בא לנו. וכפי שכבתי כבר מספר פעמים, ובע"ה נמשיך ונחדד ש:

 

  1. ישנם חוקי יצרן. הוא בעל הבית של העולם, הוא קובע והוא מחליט – וצריך להישמע לחוקים הללו. כשם שקונים מכונת כביסה ומפעילים לפי התנאים המתבקשים, אחרת המכונה תיהרס ותשתבש, כך להבדיל גם חיינו.

 

  1. התניות של אם ואז. אם תלכו בחוקותיו תקבלו כל טוב, הרים וגבעות, עולם יפה ומתוקן, חיים טובים, בריאים, מתוקים, שמחים ונפלאים – 'גן עדן' נפלא עלי אדמות. ברם, היה ותלכו ההפך ממה שאני מבקש ומצפה תחטפו וביג טיים..!

 

 

  1. הולכים הפוך? בוחרים אחרת? זכרו שישנה הזהרה ברורה ומפורשת לפני כן.. אח"כ אל תתבכיינו! בורא עולם מרב רחמנותו גם מזהיר! מסביר את החוקים. מבקש ללכת לפי דרכו, מבטיח להולכים ומזהיר את אלו שלא. ההזהרה היא גם בעצמה רחמנות!

 

כי כל מגמתו של בורא העולם הוא להטיב עם ברואיו, לתת ולהשפיע בלי סוף ורק טוב. האמינו לי, יותר מאשר העגל רוצה לינוק הפרה רוצה להניק. אין ספק שאם נתרגם נכון את הכתובים בעזרת דעת אמת מצא מרווחים. כי השם טוב תמיד! רחמיו על כל מעשיו!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה