להרגיש את השינוי

יש לי כמוך אלפים ורבבות שחייבים לי סכומים גדולים, לך והשתדל לגבות מהם כמה שתוכל - מעט או הרבה, ואמחל לך על חובך

2 דק' קריאה
להרגיש-את-השינוי

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 28.12.22

יש לי כמוך אלפים ורבבות שחייבים
לי סכומים גדולים, לך והשתדל לגבות
מהם כמה שתוכל – מעט או הרבה,
ואמחל לך על חובך.
 
 
מעלת ההפצה
 
ה’ עשה עמנו חסד, ועל ידי הטכנולוגיה המדפיסה בזול דיסקים וספרים, יכול גם אדם שאינו יודע לדבר ולקרב רחוקים – להחזיר אנשים בתשובה. הוא רק צריך לתת להם דיסקים או ספרים שיעוררו אותם ובזה הוא מציל אותם, וכך כל אחד יכול למלא את הערבות שלו לעם ישראל ושיהיה לו חלק בגאולה.
 
נציג כאן כמה טעמים לחיוב ולזירוז קיום המצווה הגדולה הזאת.
 
הראשון – צריך כל אדם לדעת שאי אפשר לו להגיע לתיקון שלו בלא ההפצה, וכדי להבין זאת נספר משל: איש אחד היה חייב למלך סכום עצום של כסף, שגם אם יעבוד כל ימי חייו לא יוכל להחזיר אפילו קמצוץ ממנו. הוא בא אל המלך והתוודה לפניו, שהוא חייב לו את סכום כסף שאינו יכול להחזיר. אמר לו המלך: יש לי כמוך אלפים ורבבות שחייבים לי סכומים גדולים, לך והשתדל לגבות מהם כמה שתוכל – מעט או הרבה, ואמחל לך על חובך.
 
כך הוא האדם שחייב לבורא עולם בעוונות מגלגולים קודמים ומגלגול הזה סכומים עצומים, והבורא נותן לו תקנה: לך ותפיץ, וכל אדם שבזכות ההפצה יקבל על עצמו מצוה מסוימת וכל שכן אם יתקרב ויחזור בתשובה שלמה, הכל לזכותך ואני מוחל לך את כל עוונותיך.
 
השני – ערבות הדדית, שהרי כל ישראל ערבים זה לזה, ואפילו אדם שזכה לתיקון שלו יענש אם לא יעסוק בהפצה, שהרי הוא ערב להם ובשמים תובעים ממנו שיעסוק בתיקונם, ומאחר ולא הוכיחם הוא נתפס בעוונם, כמסופר בגמרא על פרתו של רבי אלעזר שהיתה יוצאה בשבת ברצועה שבין קרניה שלא ברצון חכמים, ובכלל היתה שייכת לשכנתו ונקראה על שמו משום שלא מיחה בה.
 
השלישי – אהבת ה’ ואהבת ישראל! מובא (למ”ת ז): “כי כל הייסורים שבעולם אינם נחשבים כנגד המשא הכבד של העוונות ר”ל”. עד כאן לשונו. אדם שחוטא הוא סובל מאוד כבר בעולם הזה ויש צער לקב”ה מכך. אם כן מי שאוהב את ה’ ואוהב את ישראל כיצד אפשר שיתעלם מצער ישראל ומצערו של הקב”ה? כיצד יכול אדם שאומר בכל יום “ואהבת את ה’ אלוקיך בכל לבבך” וכו’ לשבת בשקט בביתו או בישיבה וללמוד תורה ולא לחשוב על צערו של הבורא ועל צערם של אחיו?
 
ועיקר הרחמנות האמיתית היא להוציא את האדם מהעוונות המעיקים עליו הגורמים לו לכל הייסורים שעובר. וכי זו רחמנות לתת לאדם אוכל? כסף? זה רק עוזר לו לאותו הרגע במישור השטחי ביותר. רק כשמקרב אדם אל האמונה ומלמד אותו איך לחיות בשמחה, לקיים מצוות, ללמוד תורה ולדבר עם ה’ על כל מה שעובר עליו, רק זה באמת מועיל לו, ותועלת זו היא גם מיידית וארוכת טווח, לנצח נצחים.
 
דע, שב”זוהר” הקדוש כתוב, שאם היה יודע אדם מה היא מעלת קירוב רחוקים, היה רודף אחר מצוה זו בכל כוחו ומזיל זהב מכיסו, ולו רק כדי להחזיר בתשובה אדם אחד בלבד. בספר “חובות הלבבות” כותב, שמעלת מקרבי רחוקים גדולה ממדרגת נביא!
 
לכן כל אחד יזדרז להתחיל מהיום לעסוק בהפצה בכל כוחו, ולתת את כל כספי מעשרותיו להפצת הספרים והדיסקים המקרבים את עם ישראל לאמונה בפשטות ובמתיקות.
 
קורא יקר! הספר “בגן האמונה” והדיסקים הנפלאים עושים נפלאות, אין אדם שקורא בספר או שומע דיסק וחייו אינם משתנים. לכן היה בטוח: הספרים והדיסקים יעשו את שלהם, אתה רק תראה שיהיה לך חלק בזה – הן בממון והן בטרחה, ומובטח לך שבזה אתה עושה נחת-רוח גדולה ביותר לאבא שבשמים, ובודאי תזכה בעצמך להמתקת הדינים, לכל הישועות ולתשובה שלמה.
 
יהי רצון שנזכה כולנו להתחזק בהפצה ונביא את אור האמונה לאחינו ולכל העולם כולו, ובזכות זה נזכה להתגלות רבינו בעולם ולגאולה שלמה במהרה בימינו, אמן ואמן.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה