אני רוצה להיות אמא של מלכות! קאוצינג מפרשת חיי שרה

כיום, בזמנים שלנו, להיות מוצלח בכל דבר שהוא מאד מלחיץ, תחרותי ולפעמים גם בסטנדרטים שאינם אנושיים בכלל.

5 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 08.11.21

 

אני רוצה להיות אמא של מלכות! קאוצינג מפרשת חיי שרה

 

כיום, בזמנים שלנו, להיות מוצלח בכל דבר שהוא מאד מלחיץ, תחרותי ולפעמים גם בסטנדרטים שאינם אנושיים בכלל.

 

להיות מספר אחד, או להיות ה- כי טוב זה כבר סאגה אחרת לגמרי.. אפילו להתקרב לפיינל זה בהחלט מצריך הרבה מעבר לסתם רק כישרונות ו/או יכולות, אנחנו יודעים שבעולם התחרותי שלנו והלא מתפשר צריך גם פרזנטציה טובה, קידום מכירות ויחסי ציבור, שיווק על ופרסום בין לאומי בכדי להתקרב לריח ההצלחה ולאבק הכוכבים, שהיא תעשייה בפני עצמה.

 

מעבר לדמיון הרב השלילי והמכוער שיש בכל התחרות המאוסה הזו, הפרט כלומר האינדיבידואל מאבד את זהותו.

 

לפעמים הפרט באופן אישי יכול להיות מוצלח מאד, מוכשר וכשרוני, שמח ובריא אולם בשל התחרות האגרסיבית המאד בוטה וכפייתית שמשדרים לנו בערוצי התקשורת השונים ובעיקרם כל תוכניות הראליטי הזולות למיניהם שבו לוקחים פאנל, קבוצת אנשים ונותנים להם במה להתחרות בשירה, ריקוד, בישול, אקסטרים ועוד.

 

מעבר לכוחניות השלילית והמוגזמת שוכחים שבתוך ובמהלך התחרות עומד בן אדם עם רגשות ותחושות, ביטחון וכבוד עצמי, לב פועם ..הרבה פעמים אותם אנשים שמגישים מועמדות לתוכניות מן הסוג הזה, רוצים דבר אחד – פרסום ותהילה. במילים אחרות להיות מוכרים וידועים.

 

הם לא מעוניינים בכל המרפקים האלה, הם רק רוצים לקבל במה טלוויזיונית שיראו אותם, יתוודעו אליהם, יכירו וידעו מי הם – הם רוצם להיות הכוכבים הבאים של ישראל.. אבל המחיר שהם משלמים בעד הפרסום הזמני והמדומיין, הוא כבד ביותר, במחיר בריאות הנפש.

 

ראשית אף אחד לא מבטיח שהם יצליחו ויגעו לגמר, בנוסף כל מסכת ההשפלות, הביזיונות, התחרות המיותרת, הקנאה, לשון הרע והרכילות היא בלתי נתפסת שמחריבה עולמות – הן את העולם הפנימי שלהם, והן את של הכלל – הצופים. בגידות, סמים ואלכוהול, פירוק המשפחות והתאים, הרס וחורבן של הילדים הרכים, ועוד הרבה רע ואסון.

 

כל זה הוא ההפך הגמור מכל היהדות שמבקשת לכבד כל אדם באשר הוא על כל כישרונותיו ויכולותיו שקבל מאת הבורא יתברך ולא כוחי ועוצם ידי, שכוללת עין טובה ופירגון, עזרה לזולת ובעיקר 'אהבת חינם'.

 

אין ספק שכל תוכניות האירוח הללו הן לא אלא זרועותיו המפלצתיות של היצר הרע, שקיבל מנוף וביטוי דרך המדיות להחריב ולהשחית במסווה של העברת זמן בכייף כתרבות הפנאי. אוי לנו ולכייף כזה.

 

היהדות כאמור היא לא רק ההפך הגמור אלא הביטוי של הטוב המוחלט, של האמת הנצחית ושל הדרך הנכונה לחיות בה כדי לחיות חיים טובים, בריאים הכוללים בריאות הגוף ובעיקר הנפש.

 

להתחרות עם אדם ולהתמלא בקנאה מביא חולי נפש, שזה בעצמו חולי הנפש. להיאבק עם אדם ולהעלות אדרנלין ולהיכנס לסטרס וללחצים התקפי חרדה, זעם, קללות וצעקות ולהוציא את כל הרע שבך בתחרות זה שיא החולני. אז איזה אג'נדה מקדמת הטלוויזיה? חולי נפש במסווה של תרבות פנאי ובידור? זה פאן או התעללות נפשית?

 

וכעת נשאלת השאלה, כיצד כל ההקדמה קשורה לרפרטואר חייה של שרה אמנו? הרי הקאוצ'ינג שלנו מתמקד בפרשת השבוע בהשלכות לחיי היום יום שלנו. הבה נמצא את ההקשר המתבקש שיחכים אותנו.

 

תשפ"ב. שנת 2021 – שיא המודרניזציה שבה הנראות היא כלי מרכזי כביכול להשגת מטרות ויעדים גשמיים תוך הפעלת מניפולציה ברורה. ישנם כללים מאד ברורים איך כל דבר צריך להיראות ולפי איזה קודים לחיות. אני חייבת להראות כי רק ככה אני חיה ומרגישה נושמת, שמשהו בכלל מתייחס אלי.. ומה זה נראות? משיכת תשות לב ובכל מחיר! למשל, כמה שפחות להיות לבושה.. כמה שיותר להיות צבעונית ומחומצנת.. בוטוקוס בשפתיים, ציפורניים משוחות בלק בוהק, הרמת ומחחית עפעפיים, הדבקת ריסים, עיצוב וחטוב הגוף – לוק מתבקש..

 

פאוזה בבקשה.

 

בואו נקבל קצת שפיות, איזון נפשי ודעת אמת. הבה ניתן במה לדבר הנכון והאמיתי EVER!!

 

להיות ה-יפה בנשים!

 

שרה אמנו הייתה האישה היפה בעולם מאז ולתמיד! 'מיס יוניברס' במושגים שלנו. בעלה, אברהם אבינו ראה אותה בפעם הראשונה כאשר אמר "עתה ידעתי כי אישה יפה מראה את". אישה יהודייה היא לעולם מכובדת. היא לעולם שומרת על עצמה ואת עצמה. היא לעולם נסיכה אצילית ומכובדת. בת ישראל היא לעולם יהלום מנצנץ, בוהק, מקורי ואמתי ואם לא תשמור על כך, הניצוץ יעלם, הבוהק ידהה והיהלום יתלכלך.

 

אמא של מלכות

הכבוד הפנימי של בת ישראל מושרש עוד מימי קדם ומאמותינו כליל השלמות שהיו צנועות בתכלית, בפנימיות ובחיצוניות. בהתנהגות ובנראות. הן לא משו מאוהלן, הן לא רצו שאף אחד יראה אותן כי זה לא היה משאת חייהן. להיפך, הן ברחו מזה כמו מאש. ואל תגידו לי שהן חייו לפני אלפי שנים ומה שהיה אז כבר לא שייך להיום. להיפך! אנו צריכות לומר מתי יבואו מעשי למעשי אבותיי. ואדרבה ספר התורה אינו ספר היסטוריה חלילה

 

אלא ספר חי וקיים לעד ולנצח נצחים ושייך לכל תקופה בת ימנו.

 

שרה אמנו עלתה בקדושתה על אברהם לא בשל יופייה החיצוני, שהיה 'וואו.. woww'' שהיה שיא היופי, ולא בגלל שהנראות והחיצוניות הייתה חשובה לה כקליפת השום, אלא בעיקר ובזכות יופייה הפנימי, המיוחד המלא בצניעות ובדרך ארץ, חוכמה ומידות נאצלות.

 

להיות בת של מלך זה מחייב להיות מכובדת ואצילית – לעולם אישה אינה יכולה להיות מכובדת ואצילית עם מחשוף, שסע, בוטוקס וחמצון שמושך תשומת לב , מבטים והרבה עין הרע. כן הרבה עין הרע שאת מושכת ומביאה על עצמך!

 

למשוך תשומת לב שלילית וזולה

שאת מושכת תשומת לב, תשאלי את עצמך בת ישראל היקרה, מה את רוצה בכך? מה ייצא לך מזה? שמשהו אחר ברחוב יסתכל עלייך, ואם יסתכל מה זה ייתן לך – הרגשה יותר טובה? זה הרבי דמיון מטופש! הוא איש זר לחלוטין. ואם זר במעלית יגיד לך שאת יפה – זה מה שיעשה

 

אותך יפה?! הערה העלובה הזו היא זו שתשמח אותך ותעשה לך את היום?? היא זו שמגדירה לך את הביטחון העצמי שלך? אחד שיתחיל איתך ברחוב או שתכנסי לאולם האירועים אחרי ש'דפקת הופעה' ויגידו 'פישש.. איזו חתיכה' זה מה שיעשה לך את זה?! זו הערכה שלך את עצמך?!

 

חביבתי היקרה! זו בושה וחרפה וזה עליבות נפש במלוא מובן המילה! ואם הביטחון העצמי שלך בא מהמקום הזה את לעולם תהי אומללה ומסכנה וחיה בנדמה לי. היופי שלך הוא הכבוד שלך ולא הנשק שלך להשיג ביטויים זולים ומבטים עלובים מגברים.

 

אני גם הייתי בסצנריו הזה.. גם אני יודעת מה זה להתגנדר ברמות על ולמשוך תשומת לב.. אבל אז לא ידעתי מה שאני יודעת היום. שתשומת הלב השקרית הזו היא חורבן. היא מביאה לי הרס חורבן לחיים שלי! שתשומת הלב הזו היא כל כולה שקרית ונבזית והיא מלאה בתאוות ואין בה שום צד של טוב. וכל מגמתה היא שלילית ולא טובה. ואיני זקוקה לסוג כזה של תשומת לב.

 

חסדי השם יתברך שהציל שאותי ושכמוני מן השקר המתועב והזול הזה. אני יודעת ואומרת בפה מלא שאין יותר יפה, מכובד, נכון, הול וראוי מן הצניעות בכל המובנים. צניעות בהתנהגות, בדיבור, בלבוש, בנראות, לשמוח ביופי הטבעי והעדין שנתן לך הבורא. 

 

בת ישראל הקדושה והיפה, נערה שטרם התחתנה, צריכה לשמור את עצמה לבעלה ולא לעיניהם הארסיות והרסניות של האחרים – כי זה מזיק לך יקירתי, הן בגשמיות והן ברוחניות. אישה נשואה היא אשת איש וצריכה להיות כל כולה שמורה לבעלה, והשימור הזה בא לידי ביטוי אך ורק שהיא שומרת את צניעותה ונראותה וחיצוניותה לבעלה ולא ליתר הגברים שבחוץ.

 

אומר רבי נחמן שכאשר אישה חיה לא בצניעות (לכל המשתמע מכך, וכל אחד ואחת יודעת במה היא צריכה להשתפר) אזי גברים אחרים מתאווים אליה (וזה אולי עושה לה לכאורה טוב, אבל זה מביא עליה את הרע הנצחי ייסורי נפש וגוף ומחלות נפש נוראיים) וכאשר גברים אחרים מתאווים אליה בעלה שהוא שלה גם ברוחניות הולך ומתרחק ממנה ואז מה הפלא שנכנסים בעיות, מחלוקות, צרות ומריבות בלי סוף.. כי אין חיבור שורשי.

חיבור שורשי אמיתי לעולם יהיה לפי החוקים והתנאים של האמת ולא השקר. חפשו את האמת ואל תתפשרו עליו.

יופי חיצוני עם הזמן הולך ונעלם, ולא רק, אלא שמתכער, מזדקן, אופנות מתחלפות וכך גם היופי החיצוני. אישה שהיא יפה בפנימיותה לעולם תהי יפה ומכובדת בעיני בעלה, לעולם תהי אצילית וראויה להערכה ולחיקוי. נשים ובנות שהיו יפות ממזמן אבדו את הקלח מבחינת הנראות כי באו צעירות אחרות והחליפו אותן, כי אופנה התחלפה כי גופן נחלש ונהיה איך שנהיה.. בנות ישראל הקדושות, עזבו את השקר הבזוי, גויות העולם מקדשות את החומר הנתעב וסוגדות לגוף הבוגדני ולכל התאוות הזולות, ואנו נשות ובנות ישראל היקרות המכובדות והנחשבות, מקדשות את הרוח ואת עצמנו ואת הפנימיות, וכן גם נשארות נאות, יפות ומטופחות לבעלים שלנו! כי היופי החיצוני ראוי שיהיה שייך רק לבעל, שיישמר רק לו ואז באה הברכה ובשפע, ואם רק תרצי להיות 'אם של מלכות' בדומה לאמותינו הקדושות ולכל נשות ישראל שבזכותן עם ישראל עומד ומתקיים – עלייך לקדש את הרוח ולא את החומר, את הנשמה ולא הגוף, את האמת ולא השקר. את הפנימיות ולא הנראות