כשחשוך מחפשים נקודה טובה

נקודה טובה היא...שורש הבריאה. היסוד הפשוט של כל אדם. פנימיות הנשמה... כי בכל אחד יש נקודה טובה מיוחדת במינה!

2 דק' קריאה

אתר אזמרה

פורסם בתאריך 06.04.21

נקודה טובה היא…שורש הבריאה. היסוד
הפשוט של כל אדם. פנימיות הנשמה… כי
בכל אחד יש נקודה טובה מיוחדת במינה!
 
 
ההתחלה
 
"…כשאדם מתחיל לחפש עצמו ורואה שהוא רחוק מאד מהשם יתברך, והוא מלא חטאים ופגמים הרבה, ונדמה לו שהוא רחוק מטוב, אזי הוא צריך לחפש ולבקש ולמצא בעצמו איזה טוב, כי איך אפשר שלא עשה איזה טוב מימיו. ואף שהוא רואה שגם מעט הטוב שעשה הוא מלא פצעים, כי מעורב בפסולת הרבה, אף-על-פי-כן אי אפשר שאין בו איזה נקודה טובה על כל פנים. וכן יחפש וימצא בעצמו עוד איזה טוב…"
במילים אלו מתחיל רבי נתן את חיבורו העצום "ליקוטי הלכות", המשתרע על פני כ- 2,000 דפים, בהם יוכל למצוא כל החפץ באמת, כל החפץ לחיות חיים אמיתיים ונצחיים, את אשר חשקה נפשו, עצות ודרכים מפורטות, איך לצאת מן הרע ולדבוק בטוב בכל מצב ובכל עת, יהיה מי שיהיה, אפילו עבר מה שעבר…
 
ואת כל הדרך הזאת, שעליה בנוי ומיוסד כל הבניין כולו ולמעשה כל התורה כולה, (כי החיבור הזה לוקח אותנו למעשה לטיול מהנה בכל מקצועות התורה, סודותיה וחדריה), מתחילים עם נקודה טובה!
נקודה טובה היא…
שורש הבריאה.
היסוד הפשוט של כל אדם.
פנימיות הנשמה.
אין במילים אלו הגדרות מוחלטות, אלא רק תחילתם של דברים ודיבורים, כי בכל אחד יש נקודה טובה מיוחדת במינה שמאירה באור מיוחד, וזו הסיבה שחי-החיים, בורא כל הנשמות, מחיה אותו ומקיים אותו ומשפיע עליו כל טוב…
ובכן, רואים במעשה בראשית, בריאת העולם, כי כל מה שעשה הקדוש-ברוך-הוא ראה כי הוא טוב!!!
ובאמת, איך יתכן אחרת? הרי הבורא יתברך שמו, הוא כולו טוב, כמו שאומר דוד המלך עליו השלום: "טוב ה’ לכל ורחמיו על כל מעשיו". אם כן, כל מה שנובע ממנו חייב שיהיה גם כן טוב.
אם כן, כל הבריאה כולה היא טוב.
 
בכל יום בבוקר אומר כל יהודי" – אלוקי, נשמה שנתת בי טהורה היא…"
נקודה טובה  
הצדיק הגדול שרואה רק את הטוב שבך, ומלקט את הטוב שבכל אחד וכך בונה את המשכן, את המקדש, קורא בקול גדול עד סוף כל הדורות: אין שום ייאוש! גם בתוך החושך הגדול נמצא ה’ יתברך.
 
בכל אחד בכל מצב יש בו – נקודה טובה!
 מהי נקודה טובה ?
כל מצוה, 
כל מעשה טוב,
כל דבר טוב שהאדם עושה.
מצוה מלשון צוותא, לאחד, לחבר ולקשר אותנו עם עצמנו, עם השורש האמיתי שלנו, עם הטוב הנצחי.
דבר טוב או מעשה טוב וגם מחשבה ורצון טוב – הכל נחשב.
מסופר על אדם אחד שהגיע לעולם האמת ועשו קבלת פנים גדולה והכריזו שהנה מגיע פלוני, שהוא איש רב פעלים שהוליד הרבה בנים טובים הולכים כולם בדרכי ישרים, עשה הרבה חסד, בנה הרבה ישיבות ובתי כנסיות וכו’ וכו’, ואותו האיש הסתכל ימינה ושמאלה לראות אולי יש שם אדם נוסף שעומד לידו ואליו מכוונים השבחים הללו, כי הוא יודע על עצמו שלא עשה אפילו חלק אחד מכל מה שהזכירו כאן… ואיך זה יתכן, הרי כאן זה עולם האמת ואיך הם טעו בו כל כך? ושאל אותם ואמר להם שבאמת זה השם שלו מה שאמרו בהתחלה, אך הוא לא זכה לעשות ולגמור את כל מה ששיבחו אותו כאן… ואמרו לו הרי הקדוש-ברוך-הוא מצרף מחשבה טובה למעשה, ואתה הרי רצית והשתוקקת לכל הדברים האלה, כאן בעולם האמת הרצון נחשב אפילו יותר מן המעשה!
קראתם נכון! הכל נחשב!
    
אצל הקדוש-ברוך-הוא כל הטוב נחשב, רק צריך להתחיל לחפש ולבקש וללקט ולמצוא נקודה טובה, ועוד נקודה טובה ,ועוד נקודה טובה, ועוד…  
 
כי מי שיחפש ויבקש, כלומר יאמר בפיו בלשון בקשה "ריבונו של עולם עזור נא לי לראות רק את הטוב שבכל אחד, לדון את הכל לכף זכות, לדעת שכל המאורעות כולם לטובה" וכו’, כל אחד כפי מה שמאיר לו הדיבור בליבו, אזי הוא בודאי ימצא, רק צריך להרגיל את עצמו לכך.
 
ומזה נעשים ניגונים, ואז זוכים לשמחה וחיים אמיתיים.
נקודה טובה, ועוד נקודה טובה, תתבונן על עצמך ועוד מעט ואין רשע.
 

 

(מתוך אתר "אזמרה") 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה