מנחם הרמן ולהקת אמונה

השירים שלנו מוכרים והמילים שאנחנו 'מלבישים' עליהם מהוות מסר של תקווה והתחדשות. אנו מקווים שהמוסיקה שלנו תדליק ניצוץ בלב השומעים, ותעורר אותם לחפש משמעות בחיים.

3 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 06.04.21

השירים שלנו מוכרים והמילים שאנחנו
‘מלבישים’ עליהם מהוות מסר של תקווה
והתחדשות. אנו מקווים שהמוסיקה שלנו
תדליק ניצוץ בלב השומעים, ותעורר אותם
לחפש משמעות בחיים.
 
 
סיפור חייו של מנחם הרמן יכול למלא רשימה עמוסה של כל ה"מי ומי" בתולדות המוסיקה היהודית הפופולארית. מנחם נחשב לגיטריסט המוביל (Lead guitar) הטוב ביותר בעולם המוזיקה החסידית – אם לא בעולם כולו.
 
מנחם הרמן הוא גם זמר ומלחין מן השורה הראשונה. הוא ניגן עם הרב שלמה קרליבך ז"ל, אברהם רוזנבלום ולהקת ישיבת התפוצות, מרדכי בן דוד, אברהם פריד, חיים דוד, אוהד מושקוביץ, ועם להקת רבע לשבע… וזו רשימה חלקית בלבד. אם שמעתם את הדיסקים המבוקשים של חסידי תולדות אהרן, אזי שמעתם את פרי הלחנתו של מנחם הרמן.
 
על הבמה, מנחם הוא כדור אש. מחוץ לבמה, הוא שקט ומאוד מיושב בדעתו. חסיד ברסלב בלב ובנפש שאינו מפספס את שעת ההתבודדות שלו בכל יום.
 
יותר מן הכל, מנחם הרמן הוא דוגמה חיה להישגים אדירים אליהם ניתן להגיע באמצעות עצותיו הקדושות של רבי נחמן מברסלב, זיע"א.
 
מנחם היה מאוד קשור לרב מיכל דורפמן זצ"ל. היום, הרב שלום ארוש שליט"א הוא המשפיע המרכזי בחייו, ובמהלך הופעותיו ניתן לראות את מנחם הרמן מפיץ את הספרים והדיסקים של הרב שלום ארוש שליט"א.
 
בימים אלה, מנחם הרמן עולה מדרגה בעולם ההפצה, ומתכוון להפיץ אמונה בכל העולם באמצעות המוסיקה שלו ובעזרת להקתו החדשה – להקת "אמונה", העומדת להוציא דיסק חדש בימים הקרובים. הדיסק ייקרא "אמונה שולטת".
 
ברסלב ישראל: היינו רוצים לשמוע את הסיפור על הפרויקט החדש של מנחם הרמן ולהקת אמונה.
 
מנחם: זהו אכן פרויקט חדש בקריירה שלי, עם מוסיקה יותר מתקדמת ומעניינת, כאשר קהל היעד גדול בהרבה מן הקהל ששומע אותנו היום.
 
ברסלב ישראל: אתה מתכוון לארץ או לחוץ לארץ?
 
מנחם: בעיקר לחו"ל. עד כה, ניגנו לרוב בחתונות אקסקלוסיביות. ובעזרת השם, נופיע הרבה יותר על הבמה וניתן הופעות. אמנם החתונות שבהן אנו מנגנים הן מרשימות, אבל הקונצרטים שלנו מדברים אל ליבם של האנשים.
 
ברסלב ישראל: על איזו מוסיקה מדובר?
 
מנחם: נקרא לזה 80% מוסיקת "כיסוי", ו-20% מוסיקה מקורית שלנו.
 
ברסלב ישראל: מהי מוסיקת "כיסוי?"
 
מנחם: בשנים אחרונות, הרבה מנגנים לוקחים ניגון ידוע, משנים אותו עם המילים שלהם ומוסיפים שינויי סגנון אישיים, מקליטים ומשווקים. אנשים מאוד אוהבים לשמוע שת השירים המוכרים להם. כך, הצלחת השיר די מובטחת, בעזרת השם.
 
ברסלב ישראל: ומהי המוסיקה האורגינאלית שלך?

מנחם: זהו מעין אוסף אישי שלי ותערובת של מוסיקת רוק עם מילים ומסר של אמונה. הרבה אנשים היום סובלים: לזה אין כסף, לזה אין שלום בית, לשלישי אין בריאות, ולרביעי אין נחת מהילדים. הרבה מאוד אנשם אינם מצליחים להחזיק מעמד, וחלקם, מתוך  ייאוש, נופלים קרבנות לאלכוהול ולסמים, ה’ ישמור. אתה יודע למה? הם חלשים באמונתם, הם ללא קשר עם השם יתברך. באמצעות המוסיקה שלנו, אנחנו רוצים לבנות להם קשר כזה.
 
יוני (המתופף): למען האמת, בלי אמונה, האדם מאבד את הביטחון, הוא מפחד וכועס כל הזמן. כל החיים נראים לו כבדים ומסובכים. אמונה נותנת את הטעם ואת המשמעות לחיים, ומעניקה לנו מקום בעולם.
 
ברסלב ישראל: כלומר, מטרתכם לחזק אנשים ולתת להם את מה שחסר להם.
 
מנחם: הבט, שירינו מוכרים, והמילים שאנחנו ‘מלבישים’ עליהם מהוות מסר של תקווה והתחדשות. מוסיקה פותחת את הלב. בעזרת השם, אנו מקווים שהמוסיקה שלנו תדליק ניצוץ בלב השומעים, ותעורר אותם לחפש משמעות בחיים. כלומר, את האמת.
 
ברסלב ישראל: דוגרי, מנחם, זה לא נקרא למכור דת?
 
מנחם: בשום אופן, לא! אנו מוכרים קשר אישי שלך עם השם יתברך.
 
ברסלב ישראל: אם כך, האם הדיסק החדש מתאים גם ללא-יהודים?
 
מנחם: בהחלט, משום שהשם הוא הבורא של כולנו. אם לא נכיר לו טובה, אם לא נדבר אתו מרצוננו החופשי, אז נצטרך לחפש אותו כדי שהוא יחלץ אותנו מכל מיני מצבי לחץ ובעיות. למה לחכות לצרות? אנו רוצים שאנשים יפַתחו קשר מהנה ויומיומי עם השם יתברך. זוהי המטרה של להקת אמונה.
 
ראובן (נגן הסקסופון): אנחנו עובדים יפה ביחד. כל אחד הוא טיפוס בפני עצמו, אבל יש לנו מטרה משותפת. כולנו רוצים להפיץ אורה ושמחה בעולם, אף אחד לא מחפש להיות כוכב יחיד. זה מה שטוב בלהקת "אמונה". רוצים לקשר אנשים אל השם יתברך – זוהי המטרה גם של הלהקה וגם של הדיסק החדש שבדרך.
 
ברסלב ישראל: ואיך אתם מרגישים עם שינוי הייעוד שלכם?
 
תומר (החצוצרן): תמיד צריך לצמוח ולהתפתח, הן מן ההיבט המקצועי-מוסיקלי והן מן ההיבט האישי. בכלל, אני אוהב חידושים ואתגרים חדשים. אני מאמין באופן מיוחד באתגר הזה.
 
ברסלב ישראל: יש ללהקה מן צליל מיוחד משלו, שאינני יודע כיצד לתאר ולהגדיר אותו, מהו?
 
מנחם: זה בזכות איש ה"סאונד", טכנאי הקול שלנו, איפה שאני הולך, הוא הולך! נתן הוא הטוב ביותר…
 
ברסלב ישראל: אם כך נתן, אתה האיש שמבין איך מנחם רוצה להישמע וצריך להישמע. האם ישנם הבדלים מהופעה להופעה?
 
נתן: כל הופעה, בין אם זו קונצרט ובין אם זו חתונה, יש לה את האופי שלה. אני זקוק לסייעתא דשמיא כדי להתאים את מימד ה"סאונד" לקהל, לאירוע ולמקום.
 
ברסלב ישראל: מהן התוכניות שלכם לשנה הקרובה?
 
מנחם: ב"ה נהיה עסוקים די הרבה בנסיעות, וכבר מתוכננות לנו הופעות באנגליה, בדרום אפריקה ובארצות הברית. אנחנו מוכנים להגיע לכל מקום, איפה שרוצים לשמוע אותנו, כדי להפיץ אמונה, אהבה, שמחה וחסד בעולם. אצלנו, ישנם קודם כל כמה דברים שעומדים בראש מעינינו והם: משפחה, תורה ותפילה. אבל לאחר התפילות, סדרי הלימוד ותשומת הלב בבית, אנו מרוכזים במוסיקה, מוסיקה, ועוד מוסיקה!
 
ברסלב ישראל: מנחם, ברסלב ישראל ממש מודים לך וללהקת "אמונה" – אבי, יוני, תומר, ראובן ונתן. אנו מאחלים לכם ברכה והצלחה בכל מעשי ידיכם, ומחכים בקוצר רוח לדיסק החדש – "אמונה שולטת".
    
   
* * *
הנכם מוזמנים לבקר באתרו של הרב לייזר ברוידא, "לייזר בימס", ב- www.lazerbrody.net

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה