ארז לבנון הי”ד – ניצוץ של רבינו נחמן

ארז לא היה אדם בלבד, הוא היה עולם ומלואו, התמצית של כל דבר יפה: ארץ ישראל, ספרי רבינו, אהבת אחים, וצלילים יפים של גיטרה שידעה לצחוק ולבכות.

3 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 06.04.21

ארז לא היה אדם בלבד, הוא היה עולם
ומלואו, התמצית של כל דבר יפה: ארץ
ישראל, ספרי רבינו, אהבת אחים, וצלילים
יפים של גיטרה שידעה לצחוק ולבכות.
 
 
ביום ז’ באדר יחול ה"יארצייט" (יום השנה) להסתלקותו הטראגית של ידידינו ואחינו האהוב, הרב ארז לבנון, הי"ד.
 
ארז לא היה אדם בלבד, הוא היה עולם ומלואו, התמצית של כל דבר יפה – ארץ ישראל, הישוב בת עין, הרי יהודה, ספרי רבינו זצ"ל, קירוב רחוקים, אהבת אחים, ענווה, חסידות, וצלילים יפים של גיטרה שידעה לצחוק ולבכות.
 
נפשו של ארז הייתה דבוקה בקב"ה וברבו האהוב והנערץ רבי נחמן מברסלב זצ"ל. הוא השקיע כוחות עצומים בקירוב רחוקים. מסירות הנפש בעניין זה הגיעה לידי כך ששהה חודשים רבים בהודו הרחוקה – במשך שבע שנים לסירוגין – בחיפושים אחרי נשמות אבודות אותן החזיר לחיק היהדות, בעזרת הקסם האישי וטוב הלב שכל כך אפיינו אותו.
 
מחבלים אכזריים כיבו את הנר המקסים ששמו ארז לבנון. עדין נפש ורודף שלום. הוא דיבר עם השם יתברך תוך כדי התבודדות באחד המקומות האהובים עליו, בעת שסכיני המחבלים שיסעו את כל גופו. אנשים המומים שואלים כל הזמן: "למה?"
 
היות ואין לנו בית המקדש וקרבנות לכפר עלינו, הקב"ה בוודאי לקח את ארז כעולה תמימה המזכה את כל כלל ישראל. הוא היה קרבן הציבור. לכן, עלינו לכבד ולהוקיר את זכרו.
 
לפני כ-200 שנה, רבי נחמן מברסלב הכריז: "האש שלי תוקד עד ביאת המשיח!" בהתאם לכך, המסורת הברסלברית אומרת שכל מאורעות העולם עד לביאת גואל צדק, במהרה בימינו אמן, רמוזות בכתבי רבינו זצ"ל. ברוח זו, להלן מספר רמזים מדהימים להסתלקותו של ארז לבנון הי"ד בליקוטי מוהר"ן, תורה ל"ח, אות ז’:
 
* רבינו זצ"ל מצוטט את הגמרא במסכת בכורת, דף נז, שם נאמר, "ארז נפל במקומנו". המילה "במקומנו" היא רמז כפול. קודם כל, ארז נרצח במטע זיתים מתחת לביתו בבת עין. שנית, הוא היה קרבן ציבור שעלה בסערה השמיימה, דהיינו, במקומנו.
 
* רבינו זצ"ל אומר במפורש (ליקוטי מוהר"ן ח"א, לח, ז’ כנ"ל), "והצדיק נקרא ארז בלבנון".
 
* רבינו זצ"ל מזכיר פעמיים "בת עין", היישוב של ארז. בפעם השנייה כתוב: "ותלת גוונין דעינא ובת עין הם ארבע פרשיות". ארז לבנון נרצח בתקופת השנה הנקראת "ארבע פרשיות", כאשר אנו קוראים את פרשיות: שקלים, זכור, פרה וחודש.
 
* עוד רמז מדהים הינו מאמר רבינו בתורה ל"ח הנ"ל, בו רבינו זצ"ל כותב: "נתגלה קירון עור הפנים". שמעתי מאנשי צוות החילוץ שמצאו את ארז (השמות שמורים במערכת) את התיאור הבא: "היו ערפילים כבדים ביותר, כאילו ענן של מרק אפונה ירד על ההר. לא ראינו ולו שני מטר לפני האף. כשהתחלנו לצעוד על השביל שמוביל לאזור שבו ארז נהג להתבודד, ראינו אלומה של אור שהביאה אותנו היישר אליו. זה היה מעבר לטבע, מדהים, לא נקלט בשכל. ארז שכב בשלולית קפואה של דמו, עם סימנים מחרידים של דקירות בכל גופו. ניכר שהוא כבר ללא דופק ונשימה – ללא רוח חיים, אך פניו קרנו כמו משה רבינו ברדתו מהר סיני! לא נשכח את זה לעולם!"
 
צילום של ליקוטי מוהר"ן, דף נג: הקטע בתורה ל"ח המרמז על ארז לבנון הי"ד

 
עוד רמזים? בבקשה. ארז נרצח ביום ז’ אדר, שהוא יום ההילולא של משה רבינו. בגמטריא – "משה" עם הכולל שווה 346, ואילו "ארז לבנון" שווה 346, לרמז שבארז לבנון היה ניצוץ של נשמת משה רבינו.
 
והנה, לפי תורת ברסלב, ישנם חמישה צדיקים שהם בחינת משה. הראשון היה משה רבינו בעצמו, השני היה רבי שמעון בר יוחאי, השלישי רבי יצחק לוריא אשכנזי האריז"ל הקדוש, הרביעי רבי ישראל הבעל-שם-טוב הקדוש, והחמישי רבי נחמן מברסלב זיע"א.
 
רבי נחמן היה גלגול של משה רבינו, ואילו ארז לבנון היה גלגול של רבי נחמן, או לכל הפחות ניצוץ של נשמתו הטהורה. מנין לנו? בעיר ביתר עילית, ישנו אברך (שמו שמור במערכת) שאיננו נמנה בשום חוג חסידי. אדרבה, הוא מבית ליטאי ומימיו לא הכיר את השמות רבי נחמן מברסלב או ארז לבנון. זמן מועט לאחר שנרצח ארז, התגלה רבי נחמן אל האברך הנ"ל בחלום ואמר לו: "את כל המעלות היו בי חוץ מאחת – לא נהרגתי על קידוש השם. לכן, התלבשתי בארז לבנון בכדי להשיג את מה שהיה חסר לי – מוות על קידוש השם".
 
טרם סיימנו: הרב ארז לבנון היה אומר שיעור קבוע בליקוטי מוהר"ן בישוב בת עין. השיעור האחרון שאמר בחייו היה תורה ל"ח, אות ז’, ליקוטי מוהר"ן חלק א’! (התורה המדוברת במאמר זה).
 
ליבי אומר שלא התחלתי לגרד מאומה מן הסודות העילאיים הקשורים להסתלקותו של אהוב ליבנו ארז לבנון הי"ד. מי ייתן וימליץ עלינו, להוציא אותנו מן הגלות המרה הזאת ולקבל פני משיח צדקנו במהרה בימינו, אמן.
 
 
מצגת לעילוי נשמת ארז לבנון הי"ד
 
 
* * *

הנכם מוזמנים לבקר באתרו של הרב לייזר ברוידא, "לייזר בימס", ב- http://www.lazerbrody.net/

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה