סיפור לשבת – “תמים תהיה”

תודה רבה לך השם יתברך על אמונה פשוטה ותמימה, ותודה לך על הכרת הטוב והתודה. וכמו שאנחנו יודעים, הקדוש ברוך לעולם אינו נשאר חייב ומשלם בעין יפה לושומרי מצוותיו.

2 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 26.12.21

הקדמה: חיפשתי וחיפשתי סיפור לשבת ולא ממש מצאתי, הזמן החל דוחק וצריך לעמוד בזמנים, והאמת שקצת נלחצתי.

לפתע פתאום כמו משום מקום צלצול בוואצאפ וקופצת לי הודעה. כל כך שמחתי, כי בהשגחה פרטית סובב הבורא יתברך שאקבל סיפור מיוחד ומתוק לכבוד שבת קודש. סיפור מחזק מלא באמונה ובתמימות!

 

במהלך חודש אלול החליט הגבאי היקר שהגיע הזמן לרכוש מחזורים אחידים לבית הכנסת לכבוד השנה החדשה. "היות ומגיעים הרבה מתפללים בתקופת החגים וישנה הזדמנות לעשות קידוש השם ברבים, וגם לנצל את ההזדמנות שכל הקהל הקדוש יוכל להתפלל באותו הנוסח ובהתלהבות", כך חשב בליבו. אמר ועשה.

 

מסתברא שההוצאה הכספית הייתה לא מבוטלת כלל ועיקר, העלות הייתה גבוהה, היה מדובר 'בכמה אלפי שקלים טובים'; אולם הגבאי היה נחוש בליבו לשמח את הציבור. "מגיע לציבור! מגיע לעם ישראל להנות ולהתפלל ממחזורים מכובדים, חדשים ועם נוסח אחיד ואין זמן יותר יפה מחגי תשרי, ותחילת השנה שתבוא עלינו לברכה".

 

כעבור זמן מה, פנה אל הגבאי אחד ממתפללי בית הכנסת ושאל בדבר המחזורים, עניין אותו כמה הם עלו. הגבאי נקב בסכום, והיהודי שאל האם יוכל להקדיש חצי מהסכום תרומה לעילוי נשמת רעייתו. הגבאי שמח בהצעה הנדיבה ואישר אותה.

 

"תמים תהיה עם השם אלוקיך"

הגבאי קנה את המחזורים על מנת לשמח את עם ישראל וקהל הציבור שמגיע להתפלל בבית הכנסת, חלקם קבועים וחלקם הלא מבוטל מגיע בדרך כלל בתקופות חגים, אירועים ואזכרות, אך הוא קנה אותם לשם שמיים ומתוך רצום לפאר ולהדר את מעמד התפילה הנשגב.

 

לקדוש ברוך הוא שלוחים רבים לעשיית מצוות; וכך פונה אליו אותו יהודי שהיה מעוניין לתרום מחצית מן הסכום ושואל אם ניתן לשלם את כל הסכום, ומדובר בלמעלה מעשרת אלפים שקלים!

 

ועל זה נאמר, "מה רבו מעשייך השם. למען שמו באהבה."

הגבאי הלך לרכוש בשמחה ובתמימות למען הציבור ומתוך כוונת לב טובה ומבלי לחשוב על תרומה, והשם יתברך החזיר את כל ההוצאה של בית הכנסת כי ראה את כוונת הלב הרצויה!!

תודה רבה לך השם יתברך על אמונה פשוטה ותמימה, ותודה לך על הכרת הטוב והתודה. וכמו שאנחנו יודעים, הקדוש ברוך לעולם אינו נשאר חייב ומשלם בעין יפה לעושי ושומרי מצוותיו.