דיור מוגן

אז אנחנו חיים וגרים פה על כדור הארץ, מעטים ככל שנהיה אבל אנחנו 'העם המובחר', ביחד עם 'מלוא כל הארץ כבודו', והרי הכל שייך לבורא העולם הן גשמי והן רוחני, וגם בבחינת הדיור חובה עלינו ליצור מקום של קדושה וטהרה שנוכל לשכן בו גם את יוצרנו ובוראנו!

2 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 03.02.22

מפניני הפרשה “וְעָשׂוּ לִי מִקְדָּשׁ וְשָׁכַנְתִּי בְּתוֹכָם” (שמות כה ח)

הרי מה זה יהודי? יהודי כל המהות שלו להיות מוקדש ומקודש לעבודת הבורא יברך. העבודה אינה מתבצעת בשרירות לב ו/או על פי גחמות כאלה ואחרות; אלא לפי חוקים, משפטים וכללי התנהגות מאד ברורים. כאמור וכפי שכתבנו בהרחבה גם בגיליונות הקודמים להיות יהודי/ה זו זכות עצומה שאין, אין שני לה!

יהודי מורכב מנפש אלוקית ונפש בהמית, מיצר טוב ויצר רע, מאור וחושך, מזמנים טובים, חגים ושבתות לימי חול המאתגרים. מורכב מגוף בשר ודם שאחריתו ידועה לכל לעומתה הנשמה שהיא חלק אלוקה ממעל ממש. היא חלק מהקדוש ברוך הוא, ובכל יהודי ויהודייה מתנוצצת נשמה שכזו, לעיתים היא מכוסה בענני אבק וגושים שחורים של פיח שלא נותנים לה להתנוצץ כראוי.

בסופו של דבר כולנו גרים פה על כדור הארץ. בכל רחבי הגלובוס אם איני טועה בנתון המספרי יש כ-15.000.000 מיליון יהודים מכל אוכלוסיית העולם. אנחנו מהווים % פעוט באופן יחסי לעומת יתר כלל האוכלוסייה, ברמת 0.01 וזה גם אפילו לא.. ויחד עם זאת, הקדוש ברוך הוא בחר כל נשמה ונשמה מאתנו בפינצטה שיהיה ראוי להיות נבחר, שיהיה ראוי להיות נסיך בן של מלך, שיהיה ראוי לקבל עליו עול מלכות שמים. שיהיה ראוי לקדש את שמו ברבים. שיהיה ראוי להיות יהודי.

אז אנחנו חיים וגרים פה על כדור הארץ, מעטים ככל שנהיה אבל אנחנו ‘העם המובחר’, ביחד עם ‘מלוא כל הארץ כבודו’, והרי הכל שייך לבורא העולם הן גשמי והן רוחני, וגם בבחינת הדיור חובה עלינו ליצור מקום של קדושה וטהרה שנוכל לשכן בו גם את יוצרנו ובוראנו!

‘דיור מוגן’

מי לא רוצה בית נאה? כולנו. אבל בית נאה ככל שיהיה אם אין בו קדושה וטהרה, ואין בו את השם יתברך אז כל היופי אינו שווה, ואדרבא החושך וגיא צלמוות שולט שם.. אוי ואבוי לבית שכזה, על חורבותיו..

“אם השם איתי מי יכול נגדי?!”

אם בורא העולם בכבודו ובעצמו נמצא איתי 24/7, אז ממלא, מה שאעשה אני מוגנת, שמורה, ונמצאת תחת כנפי שהכינה. הבורא יתברך נמצא איתי! אבל בכדי שבורא העולם יהיה איתי ישנם תנאים. תנאים מחייבים, כפי שכתבנו בהרחבה בגיליונות הקודמים במאמר “המעמד מחייב”, שאם אני נסיכה בת של מלך איני יכולה להתנהג כראות עיני ובאופן חופשי אלא בתוך הגבלות שהן מהוות גבול, כך שנמצא שאנו בעצם חופשיים בתוך מסגרת.

ונחזור לסוגיית הדיור המוגן

אנחנו כולנו גרים בבתים, הקדוש ברוך הוא מבקש מאיתנו הפכו את הבית שלכם, הבית הפרטי האישי לבית מקדש קטן על מנת שאוכל גם אני לבוא ולדור איתכם ביחד.. ובבית כזה שבו הבורא יתברך גר ונמצא אינסוף ברכות וטוב ושפע .. זה בית שמצליח, בית מבורך בכל טוב שקיים!!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה