תזונה מעודדת

בשבוע שעבר דנו מהם רעלים, מקורם ואת השפעתם על מצב בריאותנו ואת החשיבות של סילוקם מן הגוף. במאמרנו השבוע נלמד כיצד נעזור לגופנו להתנקות ולהשתחרר ממעמסת הרעלים.

2 דק' קריאה
תזונה מעודדת, שמעון ביטון

שמעון ביטון

פורסם בתאריך 24.02.22

רעלים מהם? ואיך מנקים אותם? פרק ב’

 בשבוע שעבר דנו מהם רעלים, מקורם ואת השפעתם על מצב בריאותנו ואת החשיבות של סילוקם מן הגוף. במאמרנו השבוע נלמד כיצד נעזור לגופנו להתנקות ולהשתחרר ממעמסת הרעלים.

ניקוי רעלים יזום

תשאלו, מה הצורך להתחיל בניקוי כשאני בריא? התשובה פשוטה, אנו רוצים להישאר בריאים במצבנו הטבעי והתקין ולא חלילה “להתעורר” כשהגוף נותן את אותותיו. כשחולים, תהליך הניקוי נעשה מחמיר ומדויק יותר, ואילו כשעדין בריאים, התהליך הוא פשוט יותר. באם נאפשר לפסולת הצבורה להתפנות בהדרגה, נזכה להיות אנשים חיוניים ובעזרת השם גם לא נחלה, וכפי שהבטיח הרמב”ם זיע”א.

אמנם ניקוי רעלים – עמוק דורש הכנה, ידע, הכוונה וליווי על ידי איש מקצוע אחראי. עם זאת, אציג כאן תוכנית בסיסית וכללית לעידוד הגוף לניקוי, למניעת עיכוב או חסימה של מערכות ההפרשה וכן אימוץ גישה של אורח חיים בריא ומאוזן יותר. בכל מקרה של מחלה כרונית, נשים בהריון ואנשים הצורכים תרופות מרשם עליהם להיוועץ עם גורמי רפואה והרופא המטפל.

לא מה שחשבתם – נוסחת 7 הצעדים

צעד ראשון: קחו אויר

החלטתי להתחיל דוקא מהצורך הבסיסי ביותר לקיומנו. רובם של האנשים כמעט ואינם חווים נשימה עמוקה וחלקה. נושמים בשטחיות, במהירות וכלל ללא מודעות לתהליך כה חיוני שתופס כל רגע מחיינו. הנשימה מטהרת את הגוף מרעלנים, מביאה להרפיה וריפוי, משחררת מתחים רגשיים ומאזנת את כל המערכות בגוף. עיצרו רגע ממש עכשיו, קחו נשימה עמוקה ומשוחררת – יש זמן לנשום!

תרגלו בבית לפני השינה כ-5 דקות (אפשר על המיטה בהרפיה מלאה): שאיפה מהאף עד לסרעפת > חכו שלוש שניות עם האויר בריאות > נשפו ושחררו בזרימה את האויר דרך הפה ללא מאמץ עד התרוקנות מלאה > להמתין שניות אחדות ללא אויר. ושוב חלילה חוזרים על ארבעת השלבים 7 פעמים. בהצלחה.

צעד שני: לילה טוב

גופנו זקוק לשינה ומנוחה איכותית כדי להמשיך לעוד יום משגשג. כל מערכות ההפרשה ובכלל תיקון הנזקים שנוצרו במהלך היום שעבר, נכנסות לפעולה מיטבית בעת השינה בלילה. חד משמעית, חוסר שינה והפרעות שינה פוגעים בבריאות וביכולת הפרשת הרעלים המצטברים.

מחקרים רבים הוכיחו: כי השינה העמוקה והאיכותית ביותר מתרחשת בתחילת הלילה ולא בשעות המאוחרות, ולכן שעות הראשונות של הלילה הינן בעלות השפעה על שמירת הבריאות. ההרגל לשינה מוקדמת מאפשרת לנו גם להתעורר מוקדם. השכמה מוקדמת מאפשרת ניקוי יותר יעיל של הפסולת.

מסקנה, יש לעשות כל מאמץ להקדים את השינה ככל האפשר. שעות השינה המיטביות ביותר נעות בין 9 בערב ועד 5 בבוקר.

צעד שלישי: תזונה מעודדת ותומכת ניקוי

סור מרע- הכלל הראשון בתזונה תומכת ניקוי הוא ‘חוק הספיגה והפליטה’. כלומר, כשהגוף עסוק בספיגה של חומר כלשהו, הוא נעשה “אדיש” לגבי פליטת אותו חומר. ככל שנמשיך לצרוך מזונות גרועים ורעילים, קשה יהיה לגוף לפלוט אותם. לכן ראשית נצמצם ככל האפשר ובהדרגתיות את כמות הרעלים, ובעיקר להימנע מהמזונות הבאים:

  • חטיפים שונים, ממתקים וג’אנק פוד לסוגיהם.
  • מאכלים מעובדים, מתועשים ותבלינים מגרים וחריפים.
  • מאכלים מטוגנים בשמן כגון: צ’יפס, פלאפל ועוד.
  • משקאות ממותקים (קולה = חומצה) ואלכוהול מכל סוג.
  • מוצרים “לבנים” כגון: קמח לבן, אורז לבן, סוכר לבן.
  • ממריצים כגון קפה, קקאו ותה רגיל (לא חליטת צמחים).
  • אוכל משומר, מיובש ומעושן כגון: טונה, דג מעושן.
  • ממתיקים מלאכותיים
  • צמצום חלבון מן החי כגון: בקר, עוף, דגים, מוצרי חלב אשר מכילים כמות מרוכזת מדי של חלבון אשר יוצרת פסולת חומצית מזיקה. זאת מלבד העובדה כי הינם “עשירים” באנטיביוטיקה והורמונים שבסוף מונחים על הצלחת שלנו.

בשבוע הבא אי”ה, נמשיך עם ה’עשה טוב’ של הצעד השלישי ובשאר הצעדים לניקוי מיטבי של הגוף מרעלים. בינתיים אפשר להתחיל לקנות הרגלים במה שלמדנו עד כה. בהצלחה.

 

המאמר נערך ע”י שמעון ביטון – יועץ בריאות טבעית ומטפל מוסמך

לשאלות ויעוץ אישי – ליצור קשר: 054-9476-148 | haderech.sb@gmail.com

 

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה