מתגעגע אליכם – ראיון עם איציק אורלב

הוא בחור צעיר, בקושי בן 21, מנתניה, ששר ראפ, פופ ודאנס ומקפץ על הבמות, עם ציציות מתנפנפות ועם הרבה קסם אישי. ראיון מיוחד עם הזמר איציק אורלב.

4 דק' קריאה

עדי (דוד) אהרון

פורסם בתאריך 06.04.21

את הסינגל הראשון שלו, "אל עולם", הוא הוציא כבר בגיל 16, ומקורות יודעי דבר מספרים שהוא מושמע אפילו במועדונים.

עוד לפני בר-המצווה שלו נסע עם אביו לאומן, הרבה לפני שזה הפך לטרנד, והשתתף במניין המיתולוגי בו הפך השיר "וטהר ליבנו" ל"הקב"ה אנחנו אוהבים אותך".

כיום, בקושי בן 21, הספיק הבחור הקופצני מנתניה להופיע על הבמות הנחשבות בארץ ובחו"ל ולהוציא שני אלבומים מצליחים. אך גם לאחר ההצלחה, הוא לא מוותר על חצי יום בכולל ועל אימון כושר.

קבלו את איציק אורלב, שאת ההופעה הראשונה שלו עשה מול קהל של 3,000 איש, בקרוב עם אלבום שכולו מוסיקה חסידית.

בעת שאתם קוראים שורות אלו, איציק אורלב נמצא כבר מעבר לים, בעיצומו של סיבוב הופעות בארצות הברית.

אמנם הוא בקושי בן 21, אבל הספיק להופיע על במות שלא היו מביישות את גדולי הזמרים כיום. בחול המועד סוכות, למשל, הופיע בגן סאקר, מול כ-50,000 איש, באמפיתיאטרון בבית-ים מול 10,000 איש, בהיכל התרבות והיד עוד נטויה.

הוא נולד בנתניה כיצחק יעקב אך אתם בוודאי מכירים אותו בשמו המסחרי יותר, איציק אורלב. כן, זה הבחור הצעיר ששר פופ ודאנס ומעכשיו גם חסידי, ומקפץ על הבמות, עם ציציות מתנפנפות ועם הרבה קסם אישי.

בחצי השנה האחרונה החל אורלב להופיע גם בחתונות. אחרי הכל, יש לבחור גם קצב וגם קול טוב, והוא נותן שואו שקשה לשכוח.

אז איך הפך בחור הישיבה לזמר מבוקש, שאת הסינגל הראשון שלו הוציא כבר בגיל 16?

גם זה, כמו כל הדברים הטובים, הגיע בהיסח הדעת.

יום אחד, אחיו הגדול, רועי, המשמש גם כמנהלו האישי, ביקש ממנו שיעשו לאמא שלהם קליפ משפחתי עם השיר "אמא" לכבוד יום הולדתה. "תמיד הייתי ילד שאוהב לשיר, המוסיקה זורמת לי בדם" מספר אורלב, שהיה אז בן 15 וחצי בלבד, "והתרגשתי מאוד סופסוף להיות באולפן".

ביום הולדתה של האם, הקליפ הוקרן על מסך ענק. בין האורחים הרבים היה חבר טוב של הזמר איציק אשל שהתלהב מהיכולת הקולית של הבחור הצעיר וביקש את הקליפ כדי להראות לאשל.

"תמיד היה לאיציק אשל רצון לקחת כפרויקט ילד לא מוכר ולעשות ממנו משהו, הוא נתן לי את השיר שלו "שימו לב אל הנשמה", ואמר לי שאם אני מצליח להקליט אותו בטייק אחד, זה סימן שאני מוכשר והוא מתחייב להפיק לי אלבום", הוא נזכר. ואכן, כך היה, הוא הרשים את אשל שהפיק מוסיקלית את אלבומו הראשון של אורלב, עד אז בחור אנונימי מנתניה, אלבום הנקרא בשם "מעגלים", שנמכר בכמויות נכבדות עד היום.

איציק אשל (מימין) ואיציק אורלב בהופעה

ההופעה הראשונה של אורלב קרתה גם היא מבלי לתכנן, והיא התקיימה בדיוק ביום בו שחרר לרדיו את הסינגל הראשון שלו – "אל עולם". זו הייתה הופעה בהיכל התרבות, לא פחות ולא יותר, מול קהל של 3,000 איש.

"באותו היום הייתה הופעה של כמה אמנים גדולים בהיכל התרבות, וכשעופר הלוי (שחקן, ע.ד) שמע את הסינגל שלי הוא התקשר אלי וביקש שאופיע שם גם כן", הוא משחזר, "זה היה בן רגע, פעם ראשונה שלי על במה, אמרתי לעצמי – זה משמים. תמיד זה היה רק חלום ולא חשבתי שזה יהיה מציאותי ואפרוץ".

אתה מתרגש להופיע מול קהל רב?

"תמיד לפני כל הופעה יש את רגעי הלחץ הקטנטנים, אבל כשעולים לבמה ומחזיקים את המיקרופון זה נעלם. בהתחלה הייתי מאוד בלחץ, אבל מהופעה להופעה הלחץ יורד".

השדרן יורם יצחק ואזאנה (מאחור) עם איציק אורלב וחברים

את אלבומו השני, "מתגעגע" הפיק שדרן הרדיו המפורסם יורם יצחק ואזאנה, שחלם תמיד לפגוש זמר דתי מוכשר ולהפיק לו אלבום.

"הנושא של האלבום "מתגעגע" זה אחדות – בגלל זה בכל העיבודים, המעבדים, הזמרים המשתתפים באלבום, תמיד רצינו לחבר בין שניים – חילוני ודתי" אומר אורלב, שבדואטים באלבומו אפשר למצוא ראפרים מוכרים כמו אלון דה לוקו, ו-שי360. "אני לא שר רק בשביל חרדים, אני שר בשביל כל יהודי".

בין השירים המגוונים, בעיקר בסגנון דאנס, ראפ ופופ, ומוסיקה אלקטרונית, יש את "שיר למעלות" בגרסה מחודשת.

"חיפשתי שיר שכל יהודי מכיר ואת "שיר למעלות" אין אחד שלא מכיר, בין בצרה, בין בשמחה, בין כופר ובין מאמין, הנשמה של כל אחד אומרת את הפרק הזה", מספר אורלב, "חיפשתי שני זמרים שיבואו מהציבור הכללי ("אני לא אוהב להגיד חילוני, זה מלשון חול"), ומצאתי את אלון דה לוקו ושי360, שמאוד התלהבו".

את המילים שהוסיפו בעיבוד המקורי שלהם, בין הפסוקים, מספר אורלב, כל אחד מהם כתב לעצמו. בשנה האחרונה נבחר "שיר למעלות" בעיבוד שלהם בין 10 השירים המושמעים ביותר ברינגטונים בחברות הסלולר אורנג’ ופלאפון.

"חיפשתי את האחדות, את האדם שיבוא מהציבור הכללי, יחד איתי מהציבור החרדי ונתחבר ונשיר שנינו יחד שיר לבורא עולם. אם אין לנו את זה בפוליטיקה, לפחות שהאחדות הזו תבוא מהמוסיקה".

עוד לפני שהוציא את אלבומו הראשון ושינה את שמו לאורלב, הוא התייעץ עם רבי דוד אבוחצירה. "הוא אמר לי "אתה תהיה גדול" ונתן לי את הכוח, יצאתי ממנו מאוד מעודד".

ואכן, כמו תמיד, תחזיתו של רבי דוד לא אכזבה.

"תמיד זה היה חלום שלי, לצאת ולשיר מול קהל, כמה שיותר קהל, אני אוהב קהל" מעיד על עצמו אורלב, שבהחלט יודע לתקשר עם הקהל שלו בהופעות וגם במפגשים מקריים ברחוב.

"אני מאוד משתדל להתייחס לכל אדם, לא משנה מי הוא ואיפה הוא תופס אותי וכמה אני לחוץ. ואם חלילה קרה לי שלא התייחסתי – אני מבקש סליחה, זה מאוד חשוב לי".

עם הזמרים ליפא שמעלצר,  איציק אורלב (שני מימין), שלומי גרטנר ועמירן דביר

איך בחור חרדי כמוך מתמודד עם המעריצות?

"יש דיסטנס, אני עונה בצורה יפה אך בגבול" אומר אורלב, שגם בהופעות שלו מבקש מהבנות לשמור על צניעות, "זה לא פשוט, מתפללים על זה כל יום, צריך הרבה סייעתא-דשמיא כדי להתנהל בצורה שהן לא ייפגעו ושאתה לא תיפגע", הוא עונה בכנות.

כשרואים את ההיפראקטיביות של אורלב בהופעה, אי אפשר שלא לתהות כיצד הוא מצליח לקפץ על הבמה מקצה אל קצה, שעות ארוכות בלי הפסקה. "אני מאוד ספורטיבי, עושה הרבה ספורט, ריצה, מכון כושר" מסביר אורלב את הכושר שמפגין. אם לא היה מצליח במוסיקה, הוא אמר, היה בוודאי פונה להדרכת כושר.

ספר על פאשלה שקרתה לך בהופעה.

"אני תמיד אוהב לארגן את הדברים שלי בדקה ה-90, ופעם אחת הייתה לי הופעה בניו יורק ומהמהירות שמתי במזוודה את הג’קט של אחי הקטן. כשהגעתי לאירוע הג’קט כמובן לא עלה עלי, זה היה די מלחיץ. משמים, לאותה משפחה בקווינס שהתארחתי אצלה היה אח שלא היה בבית והייתה לו חליפה חבל"ז, ישבה עלי 99.9%. בהופעה האח הגיע אלי והתלהב, הוא אמר לי, "יש לי כזו חליפה בול"… " נזכר אורלב בתקרית המבדחת וצוחק.

אביו של אורלב, בעל תשובה, היה נוסע לאומן כמעט כל שנה. בראש השנה של לפני בר-המצווה שלו , הוא לקח אותו גם כן.

"זה היה עוד לפני שהתחילה הנהירה לשם, הייתי שם במניין שבו הפכו המתפללים את השיר "וטהר ליבנו" ל"הקב"ה אנחנו אוהבים אותך". למרות החוויה העוצמתית, את ראש השנה שלו הוא מעדיף לעשות בארץ, "אני לא מסוגל להחליף את התפילה בישיבה", הוא מסביר.

בימים אלה, מתרחב אורלב ועובד על אלבום חסידי עם הזמר החסידי עמירן דביר, שהפך גם למנהלו האישי. אורלב גם משתתף באלבומו של דביר שיצא לאחרונה.

עמירן דביר, איציק אורלב וגד אלבז באולפן

"עד עכשיו הייתי יותר זמר של שואו, בסגנון ישראלי, ועכשיו אני עובר לסגנון שתמיד גדלתי עליו, הסגנון החסידי. גדלתי בחברה אשכנזית-ליטאית, על שירה חסידית, והשירה החסידית שלי היא אפילו יותר יפה מהשירים המקוריים שלי", הוא מפתיע ואומר שבהחלט יש למה לחכות.

מתגעגע

שיר למעלות

מקודשת

אל עולם

לרכישת הדיסקים ו-DVD של איציק אורלב בהופעה "מתגעגע-מעגלים" בחנות האתר לחץ כאן

כתבו לנו מה דעתכם!

1. Anonymous

ט"ז תמוז התשע"א

7/18/2011

השיר מתגעגע הוא של איציק אורלב או של גד אלבז?

2. רינת

ט"ז תמוז התשע"א

7/18/2011

יפה מאד השיר מתגעגע הוא של איציק אורלב או של גד אלבז?

3. אוריאן

ט' אדר ב' התשע"א

3/15/2011

אין שיר עם רגש ודמעות ישר כח!!!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה