מעל לכוכבים

אחד מהם, שהיה מגיד-עתידות ועושה סיאנסים, ארגן סיאנס בשעת לילה מאוחרת בהשתתפות חבריו ליחידה. במהלך ההתקשרות, הנשמה אמרה להם: "מחר אתם מצטרפים אלי"...

3 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 06.04.21

לרב ברוידא שלום,

 

יש לי שאלה קצת לא שגרתית, האם מגידי עתידות ואסטרולוגים אכן קיימים ומגלים את העתיד?

 

אגש ישר לעניין: אסטרולוג, אותו פגשה חברתי ושותפתי, אמר לה שחייה נמצאים בסכנה גדולה וחמורה. היא הייתה (ועדיין) כל כך עצובה ומוטרדת מזה, לכן קבעה עם מגיד-עתידות ושילמה לו סכום לא קטן בכלל (100$) לפגישה בת 8 דקות, רק כדי לשמוע שהיא עומדת להתייסר בגלל תאונת דרכים אותה צפה בעתידה. מאז היא מאוד לחוצה. היא לא מסוגלת להירדם, ללמוד או לאכול. היא מפחדת לספר להורים שלה או לאי-מי ממכריה. אני היחידה שיודעת מכל העניין. למרות שחברתי אינה יהודיה, אבקש מהרב את עזרתו. אנא עזור לה. תודה רבה, פטי מהקמפוס.

 

פטי שלום,

 

ראשית עלי לומר שהשותפה שלך פשוט ברת-מזל שיש לה חברה כמוך.

 

ולשאלתך – אסטרולוגים ומגידי-העתידות האמיתיים (להם יש חיקויים וזיופים כמו לכל דבר) אכן קיימים, אבל עם המגבלות הבאות:

 

האסטרולוגים מקבלים את האינפורמציה שלהם מהכוכבים, ובמילים אחרות, מהמפה הטבעית של הירח, השמש והכוכבים. מגידי-עתידות אכן ניזונים מהעולם הרוחני, אבל הנמוך והתחתון, מהצד האפל והחשוך של הרוחניות. על פי תוכנית הטבע, אותה מפה ותוכנית בה 'צפה' מגיד-העתידות את עתידה של חברתך, אעיז ואומר שחברתך אכן נמצאת בסכנה. אבל אל דאגה, מכיוון, שבעזרת השם, היא תוכל להתגבר על הקושי ולהדוף את ה'מכה' הזאת.

 

רבי נחמן מברסלב מלמד אותנו (ליקוטי מוהר"ן, תורה ל"א), שכאשר אדם דבק בטוהר ובאמונה הפשוטה, ועל ידי זה דבק בהשם, הוא עולה מעל הטבע ומעל להשפעת הכוכבים, מכיוון שהשם יתברך מעל כל הטבע.

 

אברהם אבינו, העברי הראשון ומיסד המונותיאיזם (אמונה בא-ל אחד), היה אסטרולוג ומגיד עתידות גדול. הוא הצליח לקרוא את מפת הכוכבים כמו שאנו קוראים את כותרות העמוד הראשון בעיתון. הוא צפה במפת הכוכבים שהוא ואשתו, שרה אמנו, לא רק שלא יצליחו להביא ילדים לעולם, אלא אף גילה שחסרות להם המערכות הפיזיות לצורך ההולדה. על פי המדרש, השם יתברך גער באברהם ואמר לו להניח בצד את כל האסטרולוגיה ומפות הכוכבים למיניהן, וכל מה שעליו לעשות הוא רק לדבוק באמונה הפשוטה. ואברהם עשה זאת כפשוטו, והפך לאביהם של ישמעאל ויצחק, ואבי האומה העצומה.

 

גם אדם שאינו יהודי יכול להרים עצמו מעל להשפעת הכוכבים, על ידי שיקיים את שבע מצוות בני נח, בהן הוא מצווה, והן: 1. להאמין בהשם. 2. איסור עבודה זרה. 3. איסור גילוי עריות. 4. לא להרוג. 5. לא לגזול. 6. לא לקלל את השם, השם ישמור. 7. מינוי דיינים.

 

אם חברתך מוכנה לקיים שבע מצוות אלו, ולדבר עם הבורא לפחות עשרים דקות ביום בשפתה ובמילים שלה – מה שאנו מכנים התבודדות או תפילה אישית – היא תתעלה מעל אחיזת הצד החשוך וכוחות הטבע, ואני בטוח שהיא תזכה לאפות לנכדיה עוגיות.

 

כמו כן אני ממליץ לחברתך (וגם לך) לקרוא את הספר ששינה ללא מעט אנשים את החיים לטובה, כמובן – בגן האמונה מאת הרב שלום ארוש.

 

וממך אבקש משהו, הבטיחי לי שתתרחקי בכל דרך מכל דבר שקשור לאסטרולוגיה, מגידי עתידות או סיאנסנים. למה? תקראי את סיפור המצמרר הבא שהתרחש במלחמת לבנון ב-1982, ותביני.

 

12 חיילים ישראלים מיחידת הצנחנים ישבו בשעת לילה מאוחרת בבסיסם ושתו קפה. אחד מהם, שהיה מגיד-עתידות ועושה סיאנסים, ארגן סיאנס בהשתתפות חבריו ליחידה (כל ה-12). הם תיקשרו עם נשמת סבו של הסַמָל, ובמהלך ההתקשרות אמרה להם הנשמה: "מחר אתם מצטרפים אלי". אחד החיילים החל להתחרט על כל העניין הזה וברח משם. הוא החל להתפלל לבורא עולם וקרא תהלים, כדי לטהר את נשמתו וליבו, עד עלות השחר. כאשר השמש זרחה, חום גופו עלה מאוד כתוצאה מאלרגיה חמורה שהתפתחה על עור גופו, ובעקבות מצבו הרפואי הועבר לבית החולים בהקדם. באותו בוקר יצאו חבריו ליחידה לסיור, והנגמ"ש, בו היו כולם, נפגע מארבעה טילי RPG (טילי כתף). כל חבריו (11 במספר) נהרגו. חייל מספר 12 היה חכם דיו כדי לברוח לזרועותיו הפתוחות של השם, ועל ידי זה ניצל.

 

חרטה ותפילה, מסתבר, הן כוח עצום וגדול מאוד מכל כוח טבעי, ומהטבע עצמו, ומכל נשק קונבנציונאלי. כך האמונה – הפשוטה ותמימה בבורא, זו שאינה מסובכת או מורכבת. שום דבר בעולם לא יכול להתקיים ולעמוד נגד רצונו הקדוש של השם, ואני בטוח שהשם ישמור על חברתך. אמרי לה לאמץ את גישה חיובית בחייה, לדבוק בבורא, ומרגע זה ואילך שלא תדאג יותר. האמונה היא אור עצום, בהיר וזוהר, יותר מאורם של כל הכוכבים ביחד.

 

בהצלחה בכל, אליעזר רפאל ברוידא.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. ליאור

כ"ד כסלו התשס"ט

12/21/2008

חזק וברוך תשובה טובה ומחזקת… אשרינו

2. ליאור

כ"ד כסלו התשס"ט

12/21/2008

תשובה טובה ומחזקת… אשרינו

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה