קיסריה, שירו איתי – ראיון עם גד אלבז

אחרי שהיה הזמר החרדי הראשון שהופיע בקיסריה ונתן פייט לגמר כוכב נולד, 5 אלבומים מצליחים, ושיתוף פעולה מוסיקלי מוצלח עם שלמה גרוניך, גד אלבז חולם על פרס ה"גראמי" הבינלאומי.

3 דק' קריאה

עדי (דוד) אהרון

פורסם בתאריך 06.04.21

לקראת צאת אלבומו השישי, הילד הקטן בן הארבע שהצליח לרגש מדינה שלמה כששר עם אביו "אבא, אני יודע זה קשה לחזור בתשובה", ממלא היום את קיסריה, ועם אלבום חדש בעברית, אנגלית וספרדית, מפיק-על בינלאומי, והרבה ביטחון בה’, מתכנן לכבוש את העולם.

גד אלבז הוא בחור עם תעוזה. צריך הרבה אומץ כדי להחליט להופיע בקיסריה כשאתה בן 26 בלבד, בייחוד אם אתה לא שלמה ארצי או ריטה אלא זמר חרדי, אבל מסתבר שמי שכבר בגיל 4 עלה על במות וריגש את הקהל, מצויד בהרבה מהאומץ הזה. בקיץ האחרון אלבז הצעיר עשה את זה בקיסריה וסימן וי על עוד חלום שהצליח להגשים.

לשאלתי, האם הוא לא צעיר מדי בשביל לשחק במגרש של הגדולים, משיב אלבז כי הגיל הוא לא הקובע כאן, אלא וותק העשייה שלך כאמן. "צריך תעוזה" הוא מודה "ואני תמיד אומר שחוץ מביטחון בה’ שזה הדבר הכי חשוב, צריך ביטחון בה’", הוא צוחק. "אני יודע שיש אחריי קהל שרוצה לבוא ולשמוע, וגם ידעתי שאני שליח מצווה ושלא אנזק מזה, כי שליחי מצווה אינם ניזוקים, וב"ה לא ניזוקתי".

בהופעתו בקיסריה, שנערכה בעצם לרגל צאת אלבומו האחרון "בין הטיפות", אירח אלבז את שלומי שבת, הראל מויאל ואמנים נוספים, וההופעה, מבלי להתכוון, נערכה בדיוק ביום של גמר כוכב נולד, אך זה לא הפריע לקהל של אלבז לשמור לו אמונים ולהגיע בהמוניו. "היה שם שיתוף פעולה בין דתיים לחילוניים ובא גם קהל דתי וגם חילוני. שרתי שם שירי קודש אחרי אלפיים שנות גלות וזו הייתה בשבילי שליחות שגרמה לי ללכת על זה בביטחון" הוא אומר.

גד אלבז בהופעה בקיסריה

הקריירה המוסיקלית של אלבז, כאמור, החלה כבר בגיל ארבע, עת הקליט עם אביו הזמר בני אלבז את השיר "אבא, אותך אני אוהב" ויצא איתו לסיבוב הופעות. "זה התחיל אצלי בגיל מאוד מוקדם, וזה היה משהו מובן מאליו, לא בחרתי להיות זמר, אלא כבר מגיל 4 הייתי יושב עם אבא בשולחן, שר ומתופף, זה הכי התאים לי ואף פעם לא הייתה לי את הדילמה האם להיות זמר או לא", מספר אלבז שאת האלבום הראשון שלו הוציא כבר בגיל 16.

יש לך זיכרון ילדות מגיל 4 כשהקלטת את השיר הראשון שלך?

"למרות שזה גיל מאוד קטן, אני זוכר את החוויה של האולפן כאילו זה קרה עכשיו. לשים ילד בתוך אולפן, לשים לו אוזניות, ולהגיד לו לשיר זה מלחיץ, זו עבודה מאוד קשה לעבוד עם ילד. אבא שלי ניסה להסביר לי מה לעשות ואני זוכר שבכיתי ואמרתי שאני לא רוצה, אבל בסוף עשיתי את זה והייתי מבסוט".

אלבז מספר שהפרסום לו זכה כילד, גבה ממנו גם מחיר חברתי. "להיות ילד מיוחד זה גם להיות ילד שלא כולם אוהבים אותו. ילדים הם עם אכזר, והיו פעמים שזה אפילו פגע בי, אבל זה הופך אותך לחסין" אומר אלבז, שהיום הוא אב לשני ילדים בעצמו. "אני חושב שאם הייתי מתפרסם בגיל מאוחר יותר, סטייל "כוכב נולד", אז אולי הייתי מקבל את זה בצורה מאוד לא טובה. היום אני שמח בזה, כי יצאו מזה המון דברים טובים".

הוריו של אלבז חזרו בתשובה כשהיה בן 9 ולמרות שאביו הפך לזמר הבית של ש"ס למספר שנים, לא תשמעו מאלבז הצעיר אף לא מילה אחת על פוליטיקה. לעומת זאת, דיבורים על מוסיקה, אמונה, ושליחות, תשמעו ממנו כמה שתבקשו.

גד אלבז ושלומי שבת בהופעה בקיסריה

התחנכת בחב"ד. מה הקשר המיוחד שלך לרבי נחמן?

"לכל יהודי יש קשר עם רבי נחמן, פשוט יש כאלו שיודעים את זה ויש שעדיין לא. מרגע שאתה שם את היד שלך בציון אתה יודע את זה. מהרגע הזה, לפני ארבע שנים, ידעתי את זה" אומר אלבז, שאת 3 ראשי השנה האחרונים שלו בילה אצל רבי נחמן באומן.

"הפצת היהדות שלי דרך המוסיקה היא חלק מרבי נחמן ומהרבי מלובאוויטש. אני לא חסיד מובהק, אלא ליברלי בחסידות שלי, ואני שמח על החשיפה שלי לרבינו. אני מאמין שבגלל שאני מתעסק במוסיקה, רבי נחמן קטף אותי מהר מאוד, כי החשיבות של המוסיקה בתורה של רבי נחמן היא גדולה מאוד, ובגלל זה הוא הגיע אלי מהר. כל מה שפתוח לליבותיהם של העם היהודי – שם אני נמצא".

המוסיקה של אלבז משלבת סגנונות מוסיקליים שונים כמו פופ מודרני, רוק ישראלי, בלדות, מקצבים אותנטיים, יחד עם טקסטים מקוריים או כמו שהוא נהנה להגדיר אותה: "קיבוץ גלויות אחד שלם", ולא בכדי. במוסיקה המגוונת של אלבז ניתן לחוש את מסלול חייו. "למדתי בבית ספר חילוני עד גיל 16, בחב"ד, בממ"ד, בישיבה ספרדית חזקה, גם גרנו בחו"ל, ועברנו הרבה דירות כי אבא שלי היה נווד, וכך גם המוסיקה שלי נשמעת".

באלבום הקרוב שלו, השישי במספר, שמתעתד לצאת בקרוב, אלבז משתף פעולה עם אמנים "מהציבור הכללי", כהגדרתו, כמו סאבלימינל, ומעוניין לפרוץ את המחסום ולפנות לא רק לקהל דתי-חרדי. "זה דיסק מאוד מיוחד, עם כמה דואטים בולטים, בדרך כלל אני כותב לעצמי את השירים אבל באלבום הזה כתבו לי אמנים מוכרים כמו סגיב כהן, לאה שבת, איציק שמלי ודורון מדלי" הוא מספר על האלבום. בנוסף, עובד אלבז על דיסק בינלאומי באנגלית ובספרדית, שמפיק אותו רודי פרז מפיק בינלאומי שמפיק בין השאר את כרסטינה אגילרה, ביונסה ואנריקה וחוליו איגלסיאס, והתלהב מאלבז.

גד אלבז וקובי סאבלימינל בצילומים לערוץ הידברות

שלומי כהן (מייצגו ומנהלו האישי של גד בארץ), קובי וגד בצילומים לערוץ הידברות ברחובות בני ברק

כחלק מיחסי הציבור של האלבום הבינלאומי, בעוד שלושה חודשים, מתעתד אלבז לצאת לסיבוב הופעות בעולם, הכולל את ארצות הברית, פריז, לונדון, דרום אפריקה, אוקראינה ועוד.

כשאני שואלת את אלבז מהו החלום הבא שלו בתחום המוסיקה, הוא עונה שהוא רוצה להיות אור לגויים על ידי המוסיקה שלו. "אני מאמין שיום אחד, בחמש השנים הקרובות, אני אחזיק ביד פרס גראמי על זה שאני עושה מוסיקה. אני אמנם הולך רחוק, אבל לפעמים טוב לכוון רחוק, כי אז אתה פוגע בדברים אחרים בדרך".
 

"מזמור לדוד" – גד אלבז ואיציק שמלי

שיר באנגלית של גד אלבז – fall without-you

לרכישת הדיסקים של גד אלבז בחנות האתר לחץ כאן

כתבו לנו מה דעתכם!

1. אודיה

כ' אלול התשע"ז

9/11/2017

גד אתה גדול אין עליך👍

2. אודיה

כ' אלול התשע"ז

9/11/2017

גד אלבז

גד אתה גדול אין עליך?

3. Anonymous

ט' כסלו התשע"א

11/16/2010

תודה

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה