גוג ומגוג: הסערה שאחרי

האם גוג ומגוג מתו? החלק הפיזי של המלחמה כבר מאחורינו, אבל עדיין קיימת סכנה מתוצאות המלחמה הרוחנית...הסערה שאחרי.

3 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 06.04.21

האם גוג ומגוג מתו? החלק
הפיזי של המלחמה כבר מאחורינו,
אבל עדיין קיימת סכנה מתוצאות
המלחמה הרוחנית…הסערה
שאחרי.

הנה החדשות הטובות: הרבה צדיקים טוענים שלא יהיו עוד מלחמות לחיצת-כפתור מהסוג הגרעיני, מכיוון שהחלק הפיזי של מלחמת גוג ומגוג כבר מאחורינו.

אך עדיין, איננו יכולים לחגוג: מההתנסויות הקשות של פיצוצים גרעיניים שקרו ברחבי העולם, למדנו שהתוצאות בשטח לאחר הפיצוצים לא פחות מסוכנות מהפיצוץ עצמו. שנים לאחר הפיצוץ, רמות גבוהות של נשורת גרעינית – חומר רדיואקטיבי, שהתגלו על הקרקע גרמו למחלות ונזקים לצומח, לחי ולבני אדם.

האדמו"ר ממעליץ הסביר לי פעם – על פי דבריו של רבי אהרן מבעלז זי"ע – שרציחתם של 6 מיליון היהודים בשואה על ידי הנאצים היה השיא של מלחמת גוג ומגוג נגד עם ישראל. והתוצאה, הידועה לכולם, היא ששליש מעם ישראל נרצחו.

גוג ומגוג מתו. בורא עולם כבר לא מסתיר את עצמו מאיתנו, כפי שעשה בשואה. בשנת 1948, הוא עזר למספר כפריים, עובדי מפעל פשוטים, וניצולי שואה לנצח צבאות מאוחדים וגדולים כמו מצרים, ירדן, לבנון, סוריה ועיראק. בשנת 1967, הוא שוב גאל את עם ישראל מהאויבים שלו. בשנת 1973, כשכל הסיכויים והתחזיות הצבאיות הראו שאין סיכוי לישראל פרט להשמדתה ח"ו, בורא עולם הפך את הקערה על פיה לטובת ישראל. ושלא תטעו – החיילים של צבאות מצרים וסוריה מיומנים להפליא, באותו זמן, צבאות אלה התגאו בנשק הרוסי שהיה בידם. הבסתם הייתה נס עצום.

פעמיים, בשנת 1991 ובשנה שעברה, בורא עולם נלחם את מלחמתנו מול סדאם חוסיין. טילי הסקאד שלו יכלו לפגוע בכל נקודה בה ישבו אזרחי ישראל.

בורא עולם, לפני 19 שנים, פירק את ברית המועצות בלי ירייה אחת. למה? מכיוון שהבטיח לפני הרבה זמן, שלפני בוא המשיח הוא יקבץ את כל היהודים המפוזרים בגולה ויחזירם הביתה, לישראל.

מספיק ניסים? ומה עם כל הניסים שמתרחשים ממש עכשיו מתחת לאפינו?

בשנת 1945, התורה והיהדות כמעט נכחדו. קהילות ליטאיות וחסידיות ממזרח אירופה הושמדו. כיום, כל מי שמבקר בישראל ורואה את מה שקורה בירושלים, בני ברק, אשדוד, ביתר, קרית ספר, אלעד, ערד, קרית גת ועוד לא מאמין למה שרואות עיניו. תורה וקהילות של ציבור מאמנים חיים ממש! קהילות פעילות שצומחות מיום ליום.

נשורת. גוג ומגוג, הפוגרומים והשואה הותירו תוצאות מחרידות. נשורת גרעינית היא חומר גרעיני, שמאיים על הגוף. נשורת רוחנית היא אפיקורסות, הכחשת האמונה, והיא הורגת את הנשמה. רבי נחמן מברסלב הזהיר, לפני כ-200 שנה, שהאפיקורסות, הכפירה, תהווה איום גדול יותר לעם היהודי יותר מכל אסון ופורענות פיזיים. מספר גדול מאוד של יהודים סביב העולם – כולל ישראל – מתים מוות רוחני כאשר נופלים קרבן לאפיקורסות וההתבוללות בכל יום. הנזק גדול וגרוע יותר פי כמה וכמה מהנזקים שגורמים האינתיפאדה והטרור בעולם.

משיח. כיום אנו מתמודדים עם המבחן הסופי של האמונה לפני שמשיח יבוא – הגואל של עם ישראל. העולם כרגע הוא כמו שמיכה, בורא עולם אוחז אותה בכנפיה ומנער אותה, אך רק אלה שיחזיקו חזק – על ידי דבקות באמונה בקב"ה – יישארו עליה. לכן, עכשיו הוא הזמן לחזק את מידת האמונה שלנו, לשטוף את עינינו מכל הגשמיות שמעוורת אותנו, ולראות את הניסים של השם, אותם, בזמננו זה, כל אחד יכול לראות.

תנועת בני נח. מי היה מאמין שאלפי לא-יהודים מכל העולם יקבלו עליהם באופן מוחלט את אמת התורה? אנשים אלה פיתחו חוש מודעות רוחני חד ביותר, ורוצים להיות חלק מאור הגאולה. אחד מבני נח, שהוא אחד הקוראים של ברסלב ישראל, כתב לי פעם מייל בו ציין את הדברים הבאים: "מי שלא מריח את משיח צריך לפנות באופן בהול למומחה אף-אוזן-גרון…"

תנועת התשובה. תנועת התשובה בישראל בלבד, כל שכן ברחבי העולם, רק גדלה וגדלה. מאז תחילת ההיסטוריה של עם ישראל ממעמד הר סיני – לא הייתה התעוררות רוחנית כמו שרואים היום.

אמונה – האמונה השלמה והטהורה בהשם – היא הלבוש המהודר והמשובח של הנשמה. אמונה פגומה משולה ללבוש פגום. גרוע מכך, ללא אמונה הנשמה עירומה וחשופה לבושה וכלימה שלא ניתן לתאר כלל. שומרי הארמון לא יאפשרו ללובשים בגדים פגומים להיכנס אל המלך, קל וחומר לעירומים בכלל.

עכשיו זה הזמן לתקן, אם העולם היה משחק כדורסל, מן הסתם היינו עכשיו בסיבוב התשיעי. זמן מועט נותר, אבל זכרו את דבריי, המאמינים הם אלה שיהיו המנצחים הגדולים.

אחרי שהעשן מהמלחמה הרוחנית יתפזר, אלה שדבקו באמונה ימצאו עצמם נוכחים בנאום הפתיחה וחנוכת בית המקדש השלישי והנצחי בירושלים, במהרה בימינו, אמן!

* * *
הנכם מוזמנים לבקר באתרו של הרב לייזר ברוידא, "לייזר בימס" בכתובת www.lazerbrody.net

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה