שירה חדשה וממכרת

מה קורה כשחב"דניק, ברסלבר, בוגר להקה שובבה ונגן אקורדיון בלקניסט נפגשים? הם מוציאים אלבום משובח. תוסיפו לזה גם את אביתר בנאי והוא כבר בפלייליסט שלכם.

2 דק' קריאה

עדי (דוד) אהרון

פורסם בתאריך 05.04.21

מה קורה כשחב"דניק, ברסלבר, בוגר להקה שובבה ונגן אקורדיון בלקניסט נפגשים? הם מוציאים אלבום משובח. תוסיפו לזה אביתר בנאי אחד ותקבלו אלבום שלא תפסיקו להאזין לו עוד הרבה זמן. קבלו את חברי "הלב והמעיין" באלבומם החדש "שירה חדשה". לשיפוטכם.

האלבום "שירה חדשה" הוא מסוג האלבומים שפשוט חבל על המילים שמשתמשים בהן כדי לתאר אותם. זהו אלבום שחובה לשמוע כדי להבין במה מדובר. ומרגע ששמעת אותם פעם אחת – רוב הסיכויים שלא תוציא אותם מהפלייליסט שלך בזמן הקרוב. מהפנט. ממכר, נוגע.

הקדמה קצרה: האלבום הוא פרי ההרכב "הלב והמעיין" שנמנים עליו הכלייזמר הברסלברי חיליק פרנק (קלרינט, שירה), המעבד החב"די נאור כרמי (הפקה מוסיקלית, עיבודים, קונטרבס), והנגנים אורן צור (עיבוד מיתרים, כינור, מנדולינה) ואריאל אלייב (אקורדיון, כלי הקשה).

אריאל אלייב וחיליק פרנק

בשנים האחרונות הוציא ההרכב המוצלח הזה שני אלבומים וזכה לפופולאריות רבה. הם יצאו בסבב הופעות מוצלח גם כן, ואליהם הצטרף כזמר אורח, אביתר בנאי. הם טעמו וראו כי טוב ולמדו כי הרכב מנצח לא מחליפים. באלבום הנוכחי שלהם, יש לבנאי מקום של כבוד. גם ברי סחרוף "הציץ ונפגע" והופיע עימם. השילוב בין הכישרונות הרבים שחברו יחדיו איננו ניתן לתיאור במילים. מספיק להאזין לשיר "קרב יום", שיצא כסינגל עוד בטרם יצא האלבום לחנויות, כדי להבין את ההתרגשות הרבה סביבם.

אינני נמנית על חובבי הניגונים החסידיים (ויש כאלה בשפע באלבום), מוסיקת כלייזמרים לא מקפיצה אותי בדרך כלל משמחה, ואף פעם לא הייתי מחובבי המוסיקה של אביתר בנאי וקולו הנוגה-משהו.

אך באלבום הזה קורה לבנאי משהו מפתיע, שהתחיל כבר באלבומו האחרון "לילה כיום יאיר" ואולי עוד קודם לכן. קולו כבר לא מתפרש כנוגה, אלא הוא זך וצלול וטהור, כמעט כמו המהפך האישי שבנאי עבר בחייו. התשובה לפשר השינוי המיוחד היא מילה אחת פשוטה שבנאי הקדיש לא שיר שלם באלבומו האחרון: אורייתא.

אורון צור ונאור כרמי

אותה עדינות מתפרצת היא זו שהעניקה משמעות מיוחדת לשיר השבת "יונה מצאה בו מנוח", בביצועו של בנאי. זהו ביצוע שגורם לך להרגיש עונג של שבת, גם ביום חול.

תוסיפו לכך את נאור כרמי, אמן ידוע (הברירה הטבעית, מאיר אריאל, בוסתן אברהם ועוד) שחזר בתשובה, המנצח על ההרכב ביד אמן. ואת חיליק פרנק, שבמקום שבו נגמרות המילים הוא יודע לעשות את העבודה הכי טוב – כנגן המנגן. וכמובן את הנגנים אורן צור מלהקת ‘א-גרויסע מציאה’ ואת אריאל אלייב שמביא עמו לאלבום ניחוחות משובחים מן הבלקן…

והרי לכם אלבום משובח שמפיח תקווה שהנה, ממש עכשיו, כמו בשיר, קרב יום, שהוא לא יום ולא לילה. ועוד מעט נפקח עיניים ונראה את הגאולה בעיניים.

קרב יום

יונה מצאה בו מנוח

לרכישת הדיסק בחנות האתר לחץ כאן

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה