ארץ ישראל שלי

ארץ ישראל שלי, ישבתי לכתוב לך מכתב, חשבתי שבטח כמו מה שעבר עלינו עד כה, כך עובר גם עלייך, את שותפה לשמחה וגם ליגון, שותפה אמיתית.

2 דק' קריאה
ארץ ישראל שלי, יום העצמאות, יום הזכרון, ארץ ישראל

שרה ארוש

פורסם בתאריך 04.05.22

ארץ ישראל שלי,

ישבתי לכתוב לך מכתב, חשבתי שבטח כמו מה שעבר עלינו עד כה, כך עובר גם עלייך, את שותפה לשמחה וגם ליגון, שותפה אמיתית.

אמא אדמה שלנו, כואבת את כאבנו, עייפים ויגעים חדלים מעמל וטורח הגענו אלייך בראשית דרכנו, היו פה אנשים שנלחמו עלייך דורות שלמים שנלחמו למעננו למען דורות העתיד, צפו קדימה הרימו ראש ובסוף ניצחו את הכל!

כמה זה לא מובן כל פסיעה ופסיעה עלייך כמה דורות חלמו עלייך, כמה אנשים התקווה היחידה שלהם היתה להגיע אליייך, בעיני רוחם הם ראו את הנופים המוריקים, למרות שלא כמו היום היה איך לחיות את המרחק דרך מסך תמים, אבל הם בנו הרים ומחשבות והרגישו אותך בכל צעד ובכל שמחה משפחתית בכל תקווה ובכל צער, פיללו אלייך ייחלו להגיע עדייך.

ואני, שואלת את עצמי האם אני באמת מעריכה אותך האם אני מבינה איזה זכות זכיתי לנשום אותך לנשום אוויר הרים צלול כיין כמוך, אין בך שום דבר מיוחד אבל את הכי מיוחדת בעולם כמו קסם שובה לב, שכובש כל חלק בנשמה.

ואיך כל שנה כשאני חוזרת מחופשת החו”ל הקיצית להחריד, אני חוזרת אלייך ושרה ארץ ישראל שלי, ואז אני מקבלת קצת פרספקטיבה שאף אחד לא יכול להבין על מהו געגוע, מהי הרגשה אמיתית של שייכות, של קרבה עמוקה, של זיכרון והערכה למי שהיה פה לפניי של כל הדורות והשנים והזמנים שלא יסולאו בפז, על כל המלחמות על כל החיילים שנפלו בשבי שהגנו עלייך, שחרפו נפשם למענך למען בטחון ישראל שלא חשבו על אף אחד, שראו רק אותך בעיניהם שהיו מוכנים להקריב את עצמם כקורבן עולה תמים לפני ה’.

ועדיין אנחנו נלחמים, נלחמים ברצון לקום ללכת לברוח מעצמך מעצמנו כי אולי מפחיד לנו כאן, ואולי כבר אנחנו תשושים ועייפים מהמלחמת קיום התוך ארצית-פנימית הזו, ואולי כבר הרמנו ידיים כי הלב נשבר ומתרסק כששומעים על עוד חייל שנפל או על מאבטח שהגן על ארוסתו מפני צמאי דם ומסר נפשו בשבילה, על אמא שבנה הבכור לעולם לא ישוב עוד לחיקה, על אבא שנשאר לבד שבנו יחידו לעולם לא יחזור אליו.

אבל אנחנו מבטיחים שלא לוותר כמו שאת לא מוותרת עלינו ולא תוותרי לעולם, מבטיחים להלחם בכל מבקשי רעתנו, לעמוד בראש מורם ובגאון, להאמין בה’ אחד, לזכור שארץ ישראל נתנה לנו במתנה גמורה כהבטחה לאברהם אבינו “ארבה ארבה את זרעך ככוכבי השמיים” וכמו שלא וויתרנו לעולם ככה לא נוותר לעולם נזכור בעיני רוחנו את כל גיבורי ולוחמי ישראל שנלחמו מלחמתנו!

יזכור השם את כל חללי ישראל שזכרו אותך בעיני רוחם ותקוותם עמדה להם וזכותם תעמוד עד סוף כל הדורות למגן וצינה ולשמירה על כל עם ישראל!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה