הרב אורי זוהר זצ”ל

הוא זכה והחזיר היום את נשמתו לבורא נקייה ללא רבב שזכה לעשות תשובה אמיתית וקידוש שם שמיים רבים על כך עזב את הפרסום והתהילה ובחר בשם ובתורתו. אשריו ואשרי יולדתו. ברוך דיין האמת.

2 דק' קריאה
breslev israel

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 02.06.22

יש קונה עולמו בשעה אחת

הרב אורי זוהר גדול מחזירי התשובה הלך לעולמו בגיל 86,

הרב אורי שחקן, במאי, שדרן רדיו,

לאחר פגישתו עם הרב שלמה יצחק זילברמן עזב את הבלי עולם הזה, ובחר בחיי תורה, מסר שיעורי תורה, ערב ערב,

מאימרותיו: “כל אחד יכול להיות גדול בתורה, רק צריך להבין שהתורה מתוקה ונעימה, והבא לטהר מסייעין בידו, עם רצון והבנה שיש בורא לעולם שנתן ספר תורה שבו כתוב איך צריך להתנהג בזה העולם, ולחיות חיים טובים ונצחיים”,

ואת זה הבין הרב אורי זוהר לאחר שעזב את חיי הבמה והמשחק, החיים הם לא משחק,

יש להם משמעות!

(מאת הרבנית מרים ארוש)

***

קצרה היריעה מלתאר את דמותו האצילית והכה מיוחדת של אחד מענקי הרוח שהיו בישראל, הלוא הוא הרב אורי זוהר ע”ה שהתבקש לבית עולמו היום בשעות הבוקר.

אורי זוהר, היה בעברו איש הבוהמה התל אביבית, שחקן פופולארי מבוקש ומפורסם, חבר של כל המי- ומי, התחכך עם הסלבס על הבימה, בהצגות, בתיאטרון, בסרטי קולנוע, ובשעות הפנאי בבית קפה הידוע ‘כסית’.

היה חברו הטוב של אריק איינשטיין ולימים נהיה קרוב משפחה, וזאת לאחר שילדיהם נשאו זו לזה.

אורי היה הטיפוס הארצישראלי שאנחנו אוהבים לאהוב. ממוצא אשכנזי, פולני, תל אביבי, בוהמי, מלא בביטחון עצמי, שזוף עם חוצפה ישראלית, מלוהק לסרטים וההצגות הטובים ביותר, ‘שובר קופות’ מה שנקרא, נמצא על ‘גג העולם’.

ויחד עם כל זאת..

יום בהיר אחד הוא מחליט לעשות מעשה חד. מעשה אקוטי. מעשה קיצוני.

הוא עוזב את כל התהילה ואת כל הפרסום, את כל הכבוד ואת כל ‘האני מאמין שלו’ שאותו חיי וייצג במשך שנים וחוזר בתשובה.

‘חיי הלילה של תל אביב’

לכאורה יבואו ויגידו מאיגרא רמה לבירה עמיקתא; אבל מי ששכל בראשו יודע שההפך הגמור הוא הנכון כי זכה למצוא את האמת והתכלית שבחיים, שהם ההפך הגמור מחייו הקודמים.

חזרה לאבא..

הרב אורי ז”ל זכה לחזור בתשובה מלאה, עזב את כל העבר שלו באופן מלא ודבק בתורתו אמונתו, הפך להיות ענו וצנוע, מסתפק במועט ואוהב את הבריות.

הוא נהיה תלמיד חכם, עבר לגור בירושלים בשכונת מאה שערים הצפופה והדלה, עזב את העושר הפאר , ‘חיי הלילה’ של תל אביב והתספק במועט.

מעט כתבות היו אודותיו כי ברח מהמקום שבה ממנו, הפרסום והתהילה; אולם אחת מהן הכתבות שהיו עליו התייחסו לצורת חייו מאז שחזר בתשובה, הוא הפך את אורחותיו ב-180 מעלות , כיהודי אמיתי שדבק בתשובתו והיה סמל למופת לרבים אחריו שהעריכו אותו על כך.

הוא זכה והחזיר היום את נשמתו לבורא נקייה ללא רבב שזכה לעשות תשובה אמיתית וקידוש שם שמיים רבים על כך עזב את הפרסום והתהילה ובחר בשם ובתורתו. אשריו ואשרי יולדתו. ברוך דיין האמת.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. Anonymous

י"ח תמוז התשפ"ב

7/17/2022

מלאך ה’ צבאות יהי זכרו ברוך והלוואי שנזכה להיות כמוהו

2. רחל גואטה

ג' סיון התשפ"ב

6/02/2022

יהי זכרו ברוך, טעם משניי העולם וידע לבחור את הנכון.
עד שנות ה40 המאוחרות לחייו היה בעולם הבוהמי וראה שזה עולם בהמי ובחר בעולם התרה זכה לחיים ארוכים ב”ה.
דוגמה ומופת לכל אנשי הבוהמה.

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה