זה לא חלום, זה להשתנות!

אל תחשבו על העתיד עכשיו. אל תתחילו להתקשר בהיסטריה לכל מי שאתם מכירים ולדבר על תחזיות מבשרות רעות. תחשבו רק על דבר אחד קטן שיכול לעשות את ההבדל...

4 דק' קריאה

יהודית לוי

פורסם בתאריך 05.04.21

אל תחשבו על העתיד עכשיו. אל
תתחילו להתקשר בהיסטריה לכל
מי שאתם מכירים ולדבר על תחזיות
מבשרות רעות. תחשבו רק על דבר
אחד קטן שיכול לעשות את ההבדל…
 
 
"התפקיד שלנו הוא לחזק את עצמנו עם אמונה, תשובה וקדושה אישית – דברים שהולכים ביחד, יד ביד ממש, ומסייעים למחות את הצד החשוך והאפל של הכוחות הרוחניים של עמלק מעל פני האדמה… כל השתדלות ושיפור, קטנים ככל שיהיו, בשמירת העיניים שלנו, בשימת לב כפולה ומכופלת למה שאנו אומרים ולבוש צנוע – הם עוד מסמר שננעץ בארון של עמלק. אנחנו חייבים לנצח בקרב הזה, אמן!"
 
את המילים המדהימות והמעודדות האלה אמר הרב אליעזר רפאל ברוידא, מילים שהכו בראשי כאילו טונות של אבנים נפלו עלי. אני מזכירה לעצמי עצה שנונה ומדהימה של רבי נחמן מברסלב, עצה לאדם שרוצה להתקרב אל השם אבל מרגיש כאילו כל העולם יושב לו על הכתפיים –היום!
 
אל תחשבו על העתיד עכשיו. אל תתחילו להתקשר בהיסטריה לכל מי שאתם מכירים (כמו שאני מתפתה לעשות במקרים רבים) ולדבר על תחזיות מבשרות רעות ושחורות ובהחלט מייאשות. אל תחשבו את תוכניות הפנסיה שלכם שוב ושוב וגם אל תתקשרו למתווכי נכסים למיניהם, אל תחשבו על כמה אתם צריכים לשנות כדי שתהיו שומרי מצוות, או מה כ-ו-ל-ם יחשבו… רק תחשבו על היום ומה אתם יכולים לעשות ולהוסיף לקשר שלכם עם אבא שבשמים – היום! דבר קטן מאוד. זהו.
 
אל תתייאשו, כי הייאוש לא קיים! – אומר לנו רבי נחמן מברסלב בקריאתו המפורסמת, המעודדת והמחזקת, תרופה מרגיעה ומנחמת, וגם, עצה מעשית. הוא ידע שיהיה יום שבו אנשים פשוט לא ידעו עם מה להתחיל והיכן. עכשיו זה הזמן הזה. אבל אנו ברי מזל, זכינו לקבל את עצת כל הזמנים מרבי נחמן, ואת השליחים הנאמנים שלו שעוזרים לנו. כשרבי נחמן אמר שהייאוש לא קיים, תהיו בטוחים שהוא באמת התכוון לזה. אבל הרבה אנשים כל כך מיואשים, איך זה יכול להיות? זה הדמיון הקולקטיבי שלנו. במילים אחרות, עמלק. הגיע הזמן להיות אמיתיים.
 
אם אתם מקשיבים עכשיו לחדשות ותוהים – איך, ובאמת עם כל הכבוד לכל מה שאתם שומעים/רואים/מרגישים, אתם יכולים לעשות שינוי? הרב ברוידא נתן לנו את המרשם. הוא אפילו ממליץ על מעשים קטנים. אבל איך, אתם בודאי תוהים, מעשים קטנים כאלה של שיפור או השתדלות יעזרו? מה בדיוק יעשה שינוי קטן? אולי לומר את התיקון הכללי פעם ביום? או להוציא את הגבינה מההמבורגר? זה יכול להיות צעד קטן בשבילכם, אבל ענק, יקר וחשוב אצל השם יתברך.
 
הנה אנלוגיה שיכולה לעזור. לכל דבר בעולם הגשמי יש הקבלה בעולם הרוחני. אפשר לומר שבעולם הזה אנו חיים בעולם מקביל ליקום. זה לא מדע בדיוני. זו האמת. לכל פעולה ישנה תגובה שווה ברוחניות. רק בעולם הזה המעשים הם סופיים. בעולם הרוחני הם אינסופיים. ובחזרה ליקום הפיזי: אם אטום קטן של אורניום יכול לפגוע בעיר שלמה בעולם הגשמי, אז תארו לעצמכם מה פעולה "קטנה" של רוחניות עושה שם למעלה.
 
זאת לא בדיחה. רבי נחמן מדמה את העולם הזה לנקודת המרכז של מעגל, כשקו יוצא מהמרכז וממשיך אל האינסוף. הוא מזכיר לנו שתנועה קטנה ממרכז המעגל אמנם לא נראית לעיני בשר ודם, אבל מנקודה זו למקומות גבוהים יותר, פעולה זו מגיעה למקום שנמצא במרחק שנות אור מהמקום המקורי ממנו יצאה. זה רק כדי ללמד אותנו מהן ההשלכות של מצווה קטנה, כל שכן גדולה.
 
בחזרה לדבריו של הרב ברוידא בנושא האמונה, תשובה וקדושה אישית – לתחנה לפני שהרכבת עוזבת אותה: איך אנחנו עולים על הרכבת הזו, ומה יזכה אותנו בכרטיס נסיעה? מהם בדיוק השינויים הקטנים שאנו יכולים לעשות?
 
בואו נתחיל עם האמונה. אם כבר יש לכם אמונה, אתם יכולים להעביר אותה הלאה. התחילו עם איזה דיסק או ספר, שיחה או מאמר. זכרו, גם אם למאמצים שלכם נראה שאין "תוצאות", דעו שהרווחתם אלפי פליירים רוחניים שהגיעו למרחקים, אתם ועם ישראל. אם אין לכם אמונה, אתם יכולים להיות מהמקבלים: הקשיבו לדיסק הראשון שקיבלתם, קראו ספר בנושא, דברו על אמונה. בזמן שאתם עושים את הדברים ה"קטנים" האלה תרצו להפוך את האמונה לחלק בלתי נפרד מחייכם. לא מדובר במאמצים גדולים, אבל הם יוצרים גלי צונאמי אדירים בשמים, כפי שרבי נחמן מסביר. אם כולנו נצטרף, זה ימתיק דינים רבים מעלינו ומעל כלל עם ישראל.
 
מה עם התשובה? אם אנחנו כבר בתשובה, אנחנו יכולים לנסות להגביר הילוך. האם ביקשנו סליחה ממישהו כך סתם בשאר ימות השנה ולא דווקא בראש השנה וביום כיפור? אולי עכשיו זה זמן טוב. האם אנו עושים תשובה יומיום? אם לא, אולי אנו יכולים להשתדל קצת יותר. אם אנחנו כבר 'יושבים טוב' במחלקת התשובה, אולי אנחנו יכולים להתפלל על עם ישראל יותר, על ירושלים ועל המשיח…
 
ל'טירונים' שבחבורה, התפקיד שלכם הרבה יותר קל, ואפילו מניב רווחים ומגיע למרחקים עצומים יותר. אני יודעת שזה כך מכיוון שבימים הראשונים של התשובה לא יכולתי להתקדם איתה מהר. עכשיו נדמה לי שאני תקועה באיזו נקודה, וזה לא מחוסר חומר מעניין… אז באמת, כל מה שאתם צריכים לעשות עכשיו הוא: להפסיק לקרוא את המאמר. כן, הפסיקו. הביטו אל השמים. תחשבו על משהו שבאמת לא הייתם צריכים לעשות או לומר, או אפילו לחשוב. ראו בדמיונכם איך השם מקשיב לכם, כמה הוא מצטער ממה שאמרתם/עשיתם/חשבתם, אבל מצד שני הוא מאוד שמח שאתם מדברים איתו עכשיו. הוא יהיה מוכן לסלוח לכם על הכל, אם רק תשמרו על קשר איתו מרגע זה.
 
הדמעות שזולגות עכשיו (מהעיניים שלי) קשורות לשיטפונות רוחניים, ואולי היה להן חלק באיזה שיטפון כאן בעולם?… ברכותיי. אין לכם מושג כמה חיים הצלתם ממש ברגע זה.
 
קדושה אישית. איזה דבר קטן אדם יכול לעשות… האין זו סתירה? אני מתכוונת, אם אדם לא קדוש הוא בודאי לא טהור, נכון? לא נכון! ושוב, התמקדו במעגל של רבי נחמן מברסלב. צעד בלתי נתפס או חסר משמעות כאן, מזיז מטאורים שם למעלה. אישה שמחליטה לכסות את ראשה, לקבל על עצמה תוספת צניעות – עוד כמה סנטימטרים לבגד, אולי גם לאזן מעט את האיפור. מניסיון, אני בהחלט יכולה לומר שהדברים הקטנים האלה עושים שינויים מדהימים בנשמה. לאישה הצנועה: את יכולה לקבל עלייך תוספת כלשהי בצניעות – אולי להאריך מעט את החצאית? פחות שיחות מיותרות? מדובר בדברים ענקים. וכמובן, גם אנחנו צריכות "לשמור על העיניים" שלנו. אלה הן פעולות שוות ערך לרעידת אדמה עצומה, ועכשיו אנחנו גם יודעים מה זה אומר כאן, בעולם הזה…
 
ולגברים, איזו פעולה אתם יכולים לעשות בלי לערב קריצות וחיוכים? טוב, אני לא אמורה לתת לכם עצות. את זה אתם אמורים לקבל מגברים. אבל התייעצתי עם בעלי והוא אמר שלגברים, העצה הטובה ביותר תהיה שמירת עיניים ממש, כלומר לנסות בתור התחלה חמש דקות ולא לחשוב על נשים, אלא אם כן זו אשתך. לאחר מכן, נסו לעבוד על זה על בסיס יומי או שבועי. ואם אתם נכשלים, אל תתייאשו. רבי נחמן מחכה בקו ההתחלה עם עצה חשובה מאוד: התחל שוב!
 
אחמדיניג'אד הוא בדיחה לעומת היצר הרע…
 
ההשלכות הגרעיניות-רוחניות של פעולות כאלה הן משהו שאי אפשר לתאר…
 
אהה. הוצאתי את זה החוצה. פשוט רציתי להשתמש בארטילריה כבדה מול האויב העמלקי שם בחוץ. את התוצאות אראה במלחמה הקרובה ובתחזית מזג האוויר…

כתבו לנו מה דעתכם!

1. יפה

כ"ו אדר ב' התשע"א

4/01/2011

יישר כוח חזק ביותר דברים אמיתיים מהחיים ללא מריחה והתיפיפות. דיבורים לעניין עצות חזקות

2. יפה

כ"ו אדר ב' התשע"א

4/01/2011

דברים אמיתיים מהחיים ללא מריחה והתיפיפות. דיבורים לעניין עצות חזקות

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה