רבי מנחם מנדל מלובביץ זצ”ל

רבי יוסף יצחק שניאורסון מכונה הריי"צ; נולד 'פעמיים' ב-י"ב בתמוז פעם אחת לידה בבואו לעולם ובפעם השנייה כאשר שוחרר מן המאסר כנגד כל הסיכויים.

1 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 22.06.23

ילדותו

רבי יוסף יצחק שניאורסון מכונה הריי”צ; נולד ‘פעמיים’ ב-י”ב בתמוז פעם אחת לידה בבואו לעולם ובפעם השנייה כאשר שוחרר מן המאסר כנגד כל הסיכויים. 

היה האדמו”ר השישי בשושלת אדמו”רי חסידות חב”ד ליובאוויטשבנו של רבי שלום דובער שניאורסון, האדמו”ר החמישי בשושלת חב”ד, הוא נקרא על שם אבי אמו, רבי יוסף יצחק שניאורסון מאוורוטש, בן הצמח צדק.

נגד המשטר

רבי יוסף יצחק שניאורסון עמד בעוצמה, בתקיפות ובעוז כנגד הקומוניזם שמנע יהדות בכל דרך וצורה שהיא, הוא נעצר והורשע למוות.

הצעצוע הזה לא מפחיד אותי

בחקירתו אוים באקדח ואמר: “הצעצוע הזה מרתיע מי שיש לו עולם אחד ואלילים רבים, אך מי שיש לו אל אחד ושני עולמות – אין ‘הצעצוע’ הזה מפחיד כלל”. בתאריך י”ב בתמוז בנס יצא לחופשי.

תשפיע – תקבל!

פעם שלח הרבי הריי”צ את אחד ממזכיריו לשליחות מסוימת. שאל המזכיר את הרבי: “וכי אני שייך לבצע עניין כה חשוב?”, השיב לו הרבי: ” על ידי זה שתשפיע על משהו אחר, יעזור לך השם יתברך שגם אתה תקבל מזה“.

לא רק אני

“לא אותי בלבד גאל הקדוש ברוך הוא בי”ב תמוז, כי אם גם את כל מחבבי תורתנו הקדושה, שומרי מצווה, וגם את אשר בשם ישראל יכונה”.

חיבוריו

כחמשת אדמו”רי חב”ד שלפניו נהג הריי”צ לומר, דרושי חסידות בשבתות, חגים, ומועדי חב”ד. הדרושים, או “מאמרים”, מבוססים על דרושים שאמרו האדמו”רים שלפניו.

ספר המאמרים – סדרה המונה כ-18 כרכים. מסודרת על פי סדר השנה (זאת אומרת, על פי זמני אמירתם, כל כרך לערך שנה או שנתיים).

מכתבים אגרות קודש – סדרה של 17 כרכים ממכתביו.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה