מצטרפים לה’ עם הצניעות! – פרשת פנחס

שווה להתחבר עם כבוד בורא העולם ולא עם הצד האחר שמראה לנו דמיונות ומצגות שווא של 'אלק' חיים טובים, כיפיים וזמינים. הכל שקר והבל הבלים. כי אין כמו להתחבר עם ה'.

2 דק' קריאה
הצניעות

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 14.07.22

מפניני הפרשה ”לָכֵן אֱמֹר הִנְנִי נֹתֵן לוֹ אֶת בְּרִיתִי שָׁלוֹם: וְהָיְתָה לּוֹ וּלְזַרְעוֹ אַחֲרָיו בְּרִית כְּהֻנַּת עוֹלָם“ (במדבר כ”ה, יב-יג)

פנחס בן אלעזר בן אהרון הכהן השיב את חמתו של בורא העולם כאשר קנאה את קנאת ה’. מעשה זמרי והמדיינית היה מחוצף ביותר, זדוני מלא ניאוף, זימה, התגרות ורשעות, מתוך רצון לעשות נגד ודווקא. פנחס שהיה גיבור ואמיץ, בעל עזות דקדושה, קנא לשם יתברך לקח רומח ודקר אותם במבושיהם. השם יתברך אהב מאד את המעשה ונתן לו במתנה, בתמורה לכך את ‘בריתי שלום’ וחלק ממנה כהונה לעולמים.

אלוקים של אלו שונא זימה

בפרשה הקודמת, פרשת בלק אמר בלעם לבלק: “אלוקיהם של אלה שונא זימה הוא. העמידו בנותיכם בזימה ואתם שולטים בהם”.

עם כל דבר אפשר להתמודד והשם יסלח להם אבל על דבר אחד יהיה חורבן והוא זימה. זימה היא שיא הטינופת שקיימת בעולם! הניאוף חוגג , פריצות, גדרות הצניעות נפרצות. 

מגילת אסתר

שימו לב קרואים חשובים, מתי המן הרשע ידע שהמזימה שלו הצליחה? כאשר הניאוף נכנס לתוך המשתה. אפילו שהלכו למשתה כנגד איסור מפורש של מרדכי היהודי, ברגע שנפרצו גדרי הצניעות ונכנסה הטינופת של הפריצות נגמר הסיפור זה היה כבר ההתחלה של הסוף. זה היה הקו האדום. והמן ידע את זה, שכאשר השטן נכנס בניהם הם יוכלו עליהם ויצליחו, כי ה’ הסתלק משם ואין להם כבר כוח שיגן וישמור עליהם.

בריתי שלום כיום

הקדוש ברוך הוא כולו טוב, קדוש, טהור, צנוע, ענו. לעומתו הס”מ, היצר שברא ה’ כולו רק רע. השם יתברך ברא את היצר הרע שהוא הס”מ, השטן וכל זרועותיו בכדי שתהיה ליהודי את כוח הבחירה בין טוב ורע, בין כשר לטמא, בין טהור לזימה.

היום בעוונותינו הרבים הרחוב שטוף זימה, פריצות, חוסר צניעות ודרך ארץ. אבל אנחנו, מה איתנו שאנו שומרים תורה ומצוות?? נכון שחם מאד בחוץ לכולנו אבל נשי יקרות, האם את רוצה שרק בעלך יסתכל עלייך ולא יתר הגברים, האם את רוצה שליבו של בעלך יהיה רק שלך? אז אל תכשילי גם את אחרים, מידה כנגד מידה! ואתה בעל יקר רוצה שלום בביתך אהבה והצלחה? שמור על העיניים שלך, כי זוהי תכליתך!! מורנו הרב שלום ארוש שליט”א כתב שלושה ספרים חשובים: חכמת נשים, בריתי שלום לנשואים/לרווקים כיצד עלינו לנהוג בסוגיה הזו.

מצרפים לה’ עם הצניעות!

נכון זה שיר הקשה ועל זה נלחם ביותר היצר הרע אבל בואו נחזיר גם מלחמה ונצטרף לה’ יתברך בשמירה על צניעות. הבה נתחבר עם ה’ יתברך ששמו שלום וצניעות. נחנך גם את הדור הבא בגדרי צניעות על פי ההלכה ולא לפי הרחוב, המודרניזציה והתופעות החברתיות עם ההשפעות השליליות הזדוניות שמטמאות לנו את הנשמה ומסלקת את הקדושה ואת ההשגחה הפרטית. שווה להתחבר עם כבוד בורא העולם ולא עם הצד האחר שמראה לנו דמיונות ומצגות שווא של ‘אלק’ חיים טובים, כיפיים וזמינים. הכל שקר והבל הבלים. כי אין כמו להתחבר עם ה’.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה