שלא יירו בך!

אתם עוברים בתוך שדה קרב עמוס בחיילים וצלפים שאורבים לכם בכל פינה, רוצים לירות בכם בכל רגע אפשרי. אה, זה משחק אל תפחדו. הוא מאוד מאתגר. כדאי לנסות.

3 דק' קריאה

יהושע גולדשטיין

פורסם בתאריך 05.04.21

אתם עוברים בתוך שדה קרב עמוס
בחיילים וצלפים שאורבים לכם בכל פינה,
רוצים לירות בכם בכל רגע אפשרי. אה,
זה משחק אל תפחדו. הוא מאוד מאתגר.
כדאי לנסות.
 
 
בשיעורים האחרונים שנתן הרב שלום, הוא דיבר פעמים רבות על עניין הקדושה אישית – שמירת הברית, ובעיקר על שמירת העיניים.
 
אז קודם כל, אזכיר בקצרה את הנקודות החשובות שהרב העלה, ואחר כך נצא לדרך עם משחק מעניין שהמצאתי ושמאוד עוזר לי לשמור את עיניי, ובעזרת השם, לכולנו בבואנו לטפל בנושא חשוב ומעניין זה.
 
הרב הזהיר פעמים רבות ואמר שהדרך היחידה להשיג קדושה אישית היא לשמור את העיניים. העיניים הן הגרעין של כל התאוות שלנו כפי שמלמדים אותנו חז"ל – "העין רואה, הלב חומד וכלי המעשה גומרים".
 
הזוהר הקדוש מלמד אותנו שהדרך היחידה שהיצר הרע נכנס אל תוך האדם היא העיניים שלו, ורבי נתן מברסלב מסביר שהבחירה החופשית היחידה שיש לאדם בעולם הזה היא להחליט על מה להסתכל.
 
הרב שלום ארוש מסביר, גם, שהסיבה היחידה שאדם בא לעולם הזה היא כדי להתמודד עם כל הקשור לתאוות ניאוף, שמתחילה כמובן מהעיניים.
 
לכן, כפועל יוצא, אדם חייב להתפלל אל השם כל יום (התפילה האישית – התבודדות) שיעזור לו לשמור את עיניו. כי העניין שיש בשמירת העיניים הוא לא רק להימנע מלחטוא או להימנע מתאוות לא ראויות, אלא שזו הדרך היחידה לראות את הבורא בעולם הזה, לדעת איך הוא מתקשר איתנו ובאיזו דרך הוא מקרב אותנו אליו. מסיבה זו גם נשים צריכות לשמור על העיניים שלהן (נכון, זה לא כמו הגברים, מכיוון שהן לא נגועות בתאוות הניאוף כמו הגברים, אך בכל מקרה, הן יכולות להיות מושפעות, דבר שיגרום להן להתרחק ממטרתן בעולם הזה כתוצאה מעיסוק בדברים לא צנועים וכדומה).
 
העולם הזה נברא כדי להסתיר את השם, וכמו שמכנה אותו הזוהר הקדוש – עלמא דשיקרא (עולם השקר). הוא נקרא כך מכיוון שהסתכלות על העולם גורמת לנו לא לראות את השם, וזה השקר וההולכת שולל הגדולים ביותר שישנם. למה? כי אין שום דבר חוץ מהשם יתברך. לכן, אם אנו מסתכלים על העולם יותר מדי, והכוונה בהסתכלות זו על הגשמיות, התאוות וכדומה, נמצא את עצמנו מתאווים אל – לא פחות ולא יותר! – לשקר שבו, דבר שיגרום לנו להתבלבל ולסטות מהמטרה העיקרית שלנו כאן בעולם הזה, והיא להתקרב אל הבורא. רק על ידי שנשמור את עינינו מהעולם הגשמי אנו שומרים על ראות נקייה המאפשרת לנו לראות את השם. זהו האור הגנוז הצפון לצדיקים. ומי נקרא צדיק? זה השומר את הברית. יהי רצון שנזכה להיות ראויים ונחווה את אור הקדושה, שנזכה לראות במו עינינו את המשיח ואת בניין בית המקדש השלישי במהרה, אמן.
 
ועכשיו, מוכנים למשחק קטן?
 
שלא יירו בך!
 
איך משחקים? אז ככה. לפני שאתם יוצאים אל הרחוב, התפללו תפילה קטנה ובקשו מהשם שיעזור לכם לשמור את העיניים מכל מראה לא ראוי, כזה שיכול לפגוע במוח ובלב שלכם.
 
יצאתם החוצה? המשחק מתחיל.
 
אתם עוברים בתוך שדה קרב עמוס בחיילים וצלפים שאורבים לכם בכל פינה, רוצים לירות בכם בכל רגע אפשרי.
 
המשימה שלכם היא…. – כאן אתם יכולים להכניס כל מה שאתם צריכים לעשות – ללכת לעבודה, לטיול, לקניות, לתפילה וכו'.
 
חוקי המשחק – אם אתם לא רואים את האויב, אז האויב לא יכול לראות אתכם. אבל אם אתם כן מסתכלים ורואים את האויב, אז יורים בכם. אם זה מבט מהיר וחטוף, הפציעה קלה ואפשר להתמודד איתה, אבל אם המבט ארוך ומלא תאווה, יורים בכם והמשחק נגמר.
 
החלק הטוב במשחק הוא שהוא כמו כל משחק שאתם מכירים – ברגע שהוא מסתיים אתה יכול להתחיל מחדש. אל תתייאשו, לחצו על כפתור ה'ריסטרט' שוב, אמרו את התפילה שוב, אתחלו את המשימה שלכם, ואתם שוב במשחק.
 
ניקוד – הניקוד במשחק זה ניתן לכם על פי אורך הזמן בו אתם מצליחים להישמר מהאויב שלא יירה בכם.
 
בהצלחה.
 
נ.ב. פעם קראתי סיפור על הבבא מאיר – רבי מאיר אבוחצירא זצ"ל, שאמר לתלמידיו שהוא לא ראה אישה במשך 40 שנה! והוא היה בן 47 כשאמר להם את הגילוי הזה.
 
נראה לי שזה אתגר לא פשוט, אבל מאוד מעניין. שווה לנסות.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה