הכנה רוחנית לכבוד חג השבועות – המתנה של החיים / חלק

רגע. עצרו. אתם קולטים בכלל את המשפט?! אנחנו עם ישראל - חיים פה בעולם- בזכות התורה הקדושה. כן כן.. את, אתה, אתם, אני .. כולנו!   אם אנחנו חיים בזכותה זה אומר שהקשר שלנו הוא ממשי ותכליתי. ואיפה אנחנו בקשר הזה? מה אנחנו עושים בשביל התורה הקדושה?!

2 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 24.05.23

 

הכנה רוחנית לכבוד חג השבועות – המתנה של החיים / חלק ב

חשבו על תינוק שזה אך זה עתה נולד, זוהי השעה הראשונה שלו בעולם, ישתבח הבורא עוד כמה עשרות שנים מחכות לו בע”ה. מסלול שלם של חיים, חוויות, הרפתקאות, ניסיונות, אתגרים וכן אולי גם טראומות ומכשולים.

 

מובן שהוא יצטרך לעבור שלבים לא לאט כפי הקצב שברא וטבע הקדוש ברוך הוא בטבע. אמא תטפל בו תקופה מסוימת לאחר מכן לתינוקייה או פעוטון לגן לתלמוד תורה גיל 3 חלקה, כניסה לת”ת, גיל הילדות, גיל בר מצווה, נערות, בחרות, שידוכים, חתונה ונישואין נישאת אישה הקמת משפחה.. – מובן וברור שהוא היה זקוק לכל הימים והתקופות כדי לעבור משלב לשלב ובאופן תקין. 

 

כלומר במילים אחרות, בכדי לעבור שלבים בחיים, לעלות משלב אל שלב יש צורך בתהליכים תקינים ומלאים. לפעמים קורה במהלך החיים בשלב כזה או אחר עברנו בצורה לא טובה, לא בריאה ו/או תקינה וישנם פערים, חסכים, משקעים שמפריעים לנו.

 

שלב כלשהוא בחיים שלא עברנו אותו כראוי עלול להזיק לנו בהתקדמות, ההתפתחויות השונות וכמו גם בקפיצה לשלב הבא שהרי יש חוסר וריק. להבדיל גם ברוחני, כך איתנו ועם התורה הקדושה. 

 

זכות קיום בזכות התורה הקדושה 

 

לצערי הרב, איפה אנחנו ואיפה מעשה אבותינו.. אנחנו כל כך רחוקים שאפילו לא מבינים עד כמה אנחנו רחוקים ושקועים כל כך 

 

בשערי טומאה.. ואף על פי כן, לא בהכנה שלילית חלילה עסקינן, אלא בהרמת המורל בניסיון להעלות חיוך על הפנים ומוטיבציה בלב ובנשמה – ידידי היקרים, אל תשכחו לעולם שאנחנו העם הנבחר! אנחנו הבנים המועדפים של המלך. מלכו של עולם. בד בבד רוויים מכל התאוות שאופפים אותנו וסובלים בשל כך בלי סוף.. אז הנה לנו הזדמנות מצוינת רגע לפני בוא החג החשוב להתעורר ולהעיר/להאיר את הלב והנשמה – ביחד עם התורה הקדושה שלולא היא לא היה לנו זכות קיום פה עולם בכלל!

 

רגע. עצרו. אתם קולטים בכלל את המשפט?! אנחנו עם ישראל – חיים פה בעולם- בזכות התורה הקדושה. כן כן.. את, אתה, אתם, אני .. כולנו! 

 

אם אנחנו חיים בזכותה זה אומר שהקשר שלנו הוא ממשי ותכליתי. ואיפה אנחנו בקשר הזה? מה אנחנו עושים בשביל התורה הקדושה?! 

 

התורה היא מתנה היא המהות של החיים שלנו. היא החיים של היהודי. בחג מתן תורה בו קיבלנו את התורה הקדושה התחייבנו ‘נעשה ונשמע’ קבל עם ועדה והומלכנו לעם סגולה לנצח נצחים – ידידיי האהובים, איפה אנחנו נמצאים היום במשבצת הזו ומה עושים למענה? היכן המחויבות שלנו לתורה הקדושה? אמרנו שאנו צריכים להעלות את הגשמי לרוחני – כיצד אנו עושים זאת בעזרת התורה הקדושה? איך אנחנו עם ישראל מרימים קרנה של התורה ובניה?! קדימה עם ישראל.. תתעוררו! ויפה שעה אחת קודם

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה