עם חיוך? זה בטח יקרה!

תנאים גדולים אמרו בזמנם שהם מקווים לא לחיות בימים שמשיח צריך לבוא. אבל היום אנחנו יודעים שהוא יכול לבוא עם חיוך גדול על הפנים. יש דרך לעשות את זה.

3 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 05.04.21

תנאים גדולים אמרו בזמנם שהם מקווים
לא לחיות בימים שמשיח צריך לבוא. אבל
היום אנחנו יודעים שהוא יכול לבוא עם חיוך
גדול על הפנים. יש דרך לעשות את זה.
 
 
זה יכול לקרות גם עם חיוך.
 
זה יכול להיות מאוד נעים.
 
אם רק נרצה.
 
חז"ל אומרים לנו שהמשיח יבוא כשהוא רכוב על חמור. הגעתו, כאמור, לא צריכה להיות כואבת ומייסרת, גם לא באמצע עימות כלשהו בעולם. למרות המצב המאוד לא מחמיא בו נמצא העולם כיום, משיח בהחלט יכול לבוא בדרך נעימה.
 
רבי נתן מברסלב כותב במספר מקומות (בליקוטי הלכות) על כוח השירה והמקום הגבוה ממנו היא נלקחת: עיקר הדבקות והקרבה בבורא עולם היא עם קולות שמבטאים את עשרה מיני הנגינה. כל הקולות שיש בעולם כלולים בעשרה מיני שירה הללו. קולות אלה הם הערוץ העיקרי דרכו מתקרב עם ישראל לאביהם שבשמים. כל התפילות, כל השירים, כל השבחים, הבקשות, הוידויים, כל השיחות שיש לאדם בינו לבין בוראו בתפילה האישית (התבודדות) – כולם נכללים בעשרה מיני שירה, שהם עשרת המזמורים העיקריים בספר התהילים.
 
ורבי נחמן מסביר (ליקוטי מוהר"ן ח"א, ר"ה) שעשרה מזמורי תהילים אלה, שנקראים תיקון הכללי, הם תיקון להכל.
 
ספר התהילים כולל בתוכו את כל סוגי התפילות, הבקשות והתחנונים לבורא עולם. רוב הספר מלקט בתוכו את כל המילים בעזרתן נוכל לבקש מבורא עולם שיעזור לנו למלא את משאלות ליבנו, שיוציא אותנו מהמעמקים אליהם נפלנו, מהתאוות והמידות הרעות שלנו.
 
הדרך היחידה להשיג קרבה ודבקות בבורא היא בעזרת התפילה, כפי שרבי נחמן מברסלב מסביר בספרו (ליקוטי מוהר"ן ח"ב, פ"ד): "דע, שעיקר התחברות ודבקות להשם יתברך הוא על ידי התפילה. כי התפילה הוא שער, שדרך שם נכנסין להשם יתברך", דרך הקולות הקדושים של השירה, השבח, התפילות, הניגונים והתחנונים לבורא.
 
אז אם אתם מחפשים דרך להתקרב לאבא שבשמים, יש לכם איך לעשות את זה – תשירו, תשמחו ותרקדו. לימוד התורה, כידוע, אף הוא מגביר מאוד את השמחה.
 
רבי נחמן מברסלב אומר (שם ח"ב, ב) שעיקר תענוג עולם הבא הוא להודות לבורא עולם וללמוד הלכות, בדרך זו גם אפשר להתקרב לבורא עולם. וללימוד הלכות יש שני היבטים: אחד, לימוד המשמעות הפשוטה של ההלכות, כך שאדם יודע מה עליו לעשות וממה להימנע. שמירת המצוות והידיעה איך לקיימן עוזרת לנו להכיר את הבורא יותר ויותר. מסיבה זו רבי נחמן אמר שאדם חייב ללמוד כל יום הלכות, ואם יום עובר בלי הלכות אי אפשר לתקן את היום הזה. וגם, אליהו הנביא מבטיח שכל מי שילמד הלכות כל יום יזכה לעולם הבא.
 
ההיבט השני הוא, שיש ללמוד את עקרונות וחוקי האמונה. זאת, משום שהאמונה מאפשרת לנו לעבור את העולם הזה עם שלום ושלווה פנימיים, ומובילה אותנו על השביל לקרבה האמיתית לבורא עולם. אנחנו לומדים אמונה מהצדיק, ממורה הדרך הרוחני שמלמד אותנו איך לעבוד את השם באמת.
 
עם תפילה, שירה, תורה ואמונה – תתחילו לחייך מהמקום הכי עמוק של הנשמה שלכם. זה מה שיעשה אותנו אנשים שמחים, מה שימשוך עלינו שפע אדיר משמים.
 
תנאים גדולים אמרו בזמנם שהם מקווים שהם לא יחיו בימים שמשיח צריך לבוא. למה? מכיוון שמדובר בתקופה מאוד לא פשוטה, כמו שאנו רואים ועדים היום, שאלה הם ימות המשיח. וגם, מכיוון שבתקופת דור המשיח יהיו הרבה דברים ודינים קשים בעולם. כשרבי אלימלך מליז'נסק זי"ע קרא את דברי חז"ל והתנאים הוא התפלא: "דברי חז"ל מפליאים אותי. עם כל קדושתם והרוח הקדושה שלהם הם היו מסוגלים לראות את הדברים הקשים של ימות המשיח, אבל הם לא ראו שהנשמה של רבי אלימלך מליז'נסק תרד לעולם?!"
 
ואנחנו יכולים לומר בדיוק את אותו הדבר: חז"ל והתנאים הקדושים ראו מה יקרה בימות המשיח, אבל הם לא ראו את הספרים של הרב שלום ארוש, ובעיקר את הספר שעריו בתודה, הם לא ראו את הדיסק תפסיק להתבכיין? עם כל הספרים והדיסקים המחיים הללו משיח בהחלט יכול לבוא עם חיוכים, עם תודה והודאה, עם המון שירה וריקודים. אם רק היו רואים את זה, הם לא היו חוששים לחיות בימים האלה…
 
חיים עמוסים וגדושים בכל הטוב הזה – שירה ושמחה, ניגונים, תפילה, אמונה ותורה, והמון המון הכרת הטוב – יביאו את הבשורה לה מחכה כל העולם, את הישועה הגדולה. על זה אנו חייבים למקד את עצמנו יותר מתמיד – להודות, להלל את הבורא, לשמוח, לא להפסיק לשיר, לעולם לא, גם אם קשה, גם אם כואב, זה מה שיחיש לנו את הגאולה הפרטית והכללית של עם ישראל, במהרה בימינו. הגאולה תלויה בחיוכים שלך ושלי, בשמחה של כל אחד מאיתנו, בעבודת השם שלנו, בתודה והודאה שלנו לבורא עולם – על הכל.
 
מי אמר שהחיים לא יכולים להיות נעימים וקלים?

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה