הנקודה השחורה

הבוקר היא הסתכלה על עצמה במראה וראתה נקודה שחורה על האף ('שחורים' בעגה המוכרת) והחליטה לשים קץ לחייה. כן, למות רק בגלל נקודה שחורה...

3 דק' קריאה

טל רותם

פורסם בתאריך 17.03.21

הבוקר היא הסתכלה על עצמה
במראה וראתה נקודה שחורה על
האף ('שחורים' בעגה המוכרת)
והחליטה לשים קץ לחייה. כן, למות
רק בגלל נקודה שחורה…
 
 
פעם הייתה אישה שגרה בבית מפואר. למרצדס שלה – המילה האחרונה בשוק הרכבים – היה נהג צמוד שלקח אותה לכל מקום אליו רצתה להגיע. היה לה את כל הכסף שרק רצתה, מעולם לא הייתה צריכה לבדוק מה מצב חשבון הבנק שלה בשוויץ כדי 'לגהץ' את כרטיס האשראי. היא בעלת תואר נכבד, היא יפה, מיס תבל לשעבר. בעלה הוא הבעלים של רשת מסעדות בינלאומית, והילדים שלה חכמים, בריאים ויפים. יש להם וילות בקיסריה ובאילת, ובית מפואר בירושלים, אתם יודעים, רק לחגים של חודש תשרי, ועוד כמה בתים ברחבי העולם, תלוי איפה מתחשק להם לעשות את החופשה הבאה.
 
נו?
 
ובכן, על פי העדכונים האחרונים של בוקר זה, היא רוצה להתאבד.
 
מה???
 
כן, הבוקר היא הסתכלה על עצמה במראה וראתה נקודה שחורה על האף (אתם יודעים, 'השחורים' האלה שמשתלטים לפעמים על הפנים).
 
וזהו, זאת הסיבה לרצון שלה לשים קץ לחייה. לא השקעה כושלת בבורסה, לא פשיטת רגל, לא מכירת נכסים, לא ילד חולה חלילה, כלום. רק נקודה שחורה על האף.
 
ואתם בטח חושבים שאני מגזים. אז תרשו לי לומר לכם שיש למקרה המוזר הזה תקדים. כנסו למנהרת הזמן ותלחצו על אחד הכפתורים שם עד שתגיעו לשושן הבירה, לתקופה בה מלך אחשוורוש מהודו ועד כוש, עד לרגע שתפגשו (למרות שהפנים שלו לא משהו) את המן הרשע. זהו, תעצרו.
 
בזה הרגע אתם מסתכלים על אחד האנשים הכי מפורסמים באותה תקופה, או כמו שאומרים בימינו – סלב. אם צלמי פפראצי היו קיימים כבר בימים ההם, נראה לי שכל תנועה של המן הייתה מתועדת ומפורסמת בצהובונים, כמו של הנסיך והנסיכה מווילס… בכל אופן, במושגים של אז, אינספור זרקורים (אבוקות) הופנו והאירו כל צעד ושעל שלו, אחד העשירים הגדולים באותה תקופה, זה שההצלחות נשפכו לו כמו חול מבין האצבעות. אותו אחד שנשוי באושר לזרש ויש לו (קחו נשימה עמוקה) 208 ילדים! וגם, טבעת המלך נמצאת אצלו מיום עומדו על דעתו. הוא שר בכיר עד לדרגת משנה למלך. כולם משתחווים לו, מפחדים ממנו פחד מוות (והוא 'מת' על הדברים האלה), מלא יועצים סובבים אותו, הוא בעל סוסים ורכוש רב…
 
ו…?
 
וכל זה לא היה שווה לו כלום! למה? כי אדם אחד בכל הממלכה לא השתחווה לו, וזה שיגע אותו. העובדה שאדם אחד!!! לא מוכן להשתחוות לו הטריפה לו את המוח. אתם מבינים, יש לו הכל, אבל זה לא שווה לו כלום. רק בגלל "נקודה שחורה" אחת הוא פתח בנאום הקיטורים והתלונות שלו, בכפיות הטובה האיומה שהובילה לאגרות חתומות על ידי המלך להרוג, להשמיד ולאבד עם שלם!
 
תופעה מזעזעת זו נושפת לנו בעורף עוד מהימים בהם היינו במדבר ועד לימינו אנו. היא הפילה חללים רבים גם בקרב אומות העולם, אפילו שרים כדוגמת המן הרשע. זו כמובן תמצית ועיקר המידה המגונה שנקראת כפיות טובה, אותה מכנים גם קליפת המן-עמלק. ברגע שמשהו לא הולך לנו כמו שרצינו, ברגע שדבר קטן, כמו הנקודה השחורה על האף, נראה בשטח, זהו, אנחנו מאבדים את הכיוונים, מקטרים, מתלוננים, מתבכיינים ומה לא?! לא מספיק לנו 99.9%. לא! אם זה לא 100% זה לא שווה כלום! זו הגישה של היצר הרע, של אותה קליפה איומה – או הכל או כלום. או כפיות טובה או כלום. אין דבר כזה 'תודה רבה לך בורא עולם'. אז מה הפלא שמישהו יהיה מוכן לשים קץ לחייו רק בגלל נקודה שחורה קטנה ועלובה, ולא לראות את התמונה השלמה ומלאת החיים והחסדים הנפלאים שבורא עולם עושה איתנו?
 
כמה כואב.
 
אבל כשאדם חי את חייו עם תודה והודאה, כשהוא מודה לבורא עולם על הכל! אתם יודעים איזה חיים מתוקים יש לו? מה מתוקים, גן עדן עלי אדמות! איזה כוח אדיר זה לומר תודה, להודות למי שהכל שלו, להבין שאני מעצמי כלום, זה רק הכוח שהוא נותן לי, אלה החסדים העצומים שהוא משפיע עלי. מה, היכולת לראות, לנשום, לקום בבוקר כשאנחנו בריאים, שהילדים שלנו שמחים – הם דבר מובן מאליו? האוכל שיש לנו על השולחן, הכסף לשכירות או למשכנתא, או עצם העובדה שיש לנו קורת גג מעל לראש – זה מובן מאליו? אתם לא חושבים שצריך לומר תודה למישהו על כל הדברים הנפלאים האלה? ובמקרה הגרוע, אם לא לומר תודה אז עוד להתלונן?! לחשוב שכל זה לא שווה כלום?
 
פורים בפתח, וזה לא רק זמן לחגיגות ולשתות יין עד דלא ידע. לא. כדאי מאוד להקדיש נתח זמן לא קטן למחשבה, להתבוננות על עצמנו, לבדוק איפה יש בנו עקבות של כפיות טובה, להגיע עד למקור ולמחות אותה מקרבנו. תנו למרדכי את המיקרופון, לא להמן. תגידו תודה רבה, אל תתקמצנו. הגאולה השלמה של עם ישראל תלויה בתודה שלנו לבורא עולם ואיש לרעהו.
 
למעלה מאלפיים שנה אנחנו סובלים, מאז דור המדבר, אבל לא עוד. היום אנחנו מפסיקים עם ההרגל המגונה הזה, היום אנחנו כבר אנשים אחרים. היום אנחנו אנשים שיודעים לומר בפה ובלב כאחד – תודה רבה לך בורא עולם!

כתבו לנו מה דעתכם!

1. אלונה

כ"ד אדר התשע"ג

3/06/2013

הנקודה השחורה/כל מילה חיזוק ממש כתוב בצורה יפה,ומאוד מעוררת להכרת הטוב מי שחיי ככה מאושר כול הזמן.

2. Anonymous

כ"ד אדר התשע"ג

3/06/2013

ממש כתוב בצורה יפה,ומאוד מעוררת להכרת הטוב מי שחיי ככה מאושר כול הזמן.

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה