בעולם של הגדולים

אנחנו הצעירים אוהבים "לעשות דווקא", לעשות הכל לבד. אבל תעצרו לרגע, תושיטו יד, בקשו עצה. יש שם, בעולם של הגדולים, הרבה ניסיון וחכמת חיים. נצלו את זה.

2 דק' קריאה

תחיה פישר

פורסם בתאריך 05.04.21

אנחנו הצעירים אוהבים "לעשות
דווקא", לעשות הכל לבד. אבל תעצרו
לרגע, תושיטו יד, בקשו עצה. יש שם,
בעולם של הגדולים, הרבה ניסיון
וחכמת חיים. נצלו את זה.
 
 
כסטודנטית למדעי החיים שמנסה בין כל ים אפשרויות התעסוקה לצעוד בעולם ולגשש את דרכי, אני תוהה לא פעם על מהות הקשרים שלנו עם אנשים, על מידת ההשפעה שלהם עלינו בבחירות שאנחנו עושים, ועל מידת היכולת שלנו לקבל מהם כוח ועוצמה לדרך שלנו בזה העולם.
 
בעולם רווי זעזועים, דרמות, מתחים וסיפורים קשים, קשה מאוד לשמור על צביון של נורמאליות מסוימת.
 
גילי אמנם צעיר, לכן עודני צעירה בכל מה שקשור להבנות "העולם האמיתי", כמו שאני שומעת מהמבוגרים. אבל גם כצעירה, לא קשה לחוש במתחים הגלויים והסמויים שיש באוויר, באינטרסים השונים המשחקים בין חברות שונות, בדוחק הזמן ובקושי ליצור שיחה אמיתית מלב אל לב.
 
לצערי, אני מגלה שאנחנו לא ממש עוזרים לעצמנו לזכות ברגעי נחת וקרבה, כל עוד הפלאפונים מעסיקים לנו את המוח כל הזמן, וגם, מה תהיה ההרפתקה הבאה על הפרק.
 
אני תוהה, באמת, איך ילד צעיר אמור להצליח לצעוד בבטחה בעולם כה בועט שאף אחד לא מסתכל בכלל לעברו, וכאשר הוא מסתכל לעבר אחרים הוא מגלה שעיני כולם נשואות למקומות אחרים.
 
כן, מסתבר שהעולם שלנו יכול להיות מפחיד.
 
אז מאיפה תבוא הישועה? איפה לחפש אותה? מהיכן יבואו הכוח, התקווה, ההשראה, הכיוון וההדרכה?
 
זאת שאלה טובה, וחשוב מאוד שתישאל.
 
"כמים הפנים לפנים כן לב האדם לאדם"…
 
אני חושבת שאנחנו בדור שחייב הכוונה, חייב ליווי, חייב תמיכה, וחייב סיוע ודחיפה.
 
הקצב בעולם שלנו הוא מאוד מהיר, והגלגל יכול לחלוף על פנינו ממש מבלי לשים לב. בגלל שבכל ליבי אני מאמינה שהמטרה שלנו היא שנספוג כמה שפחות כישלונות ואכזבות, על מנת שנגיע ל"ארץ המובטחת", בכל ליבי אני מאמינה שהאדם הצעיר צריך, וכדאי לו, לפתוח את הלב מול המבוגר ממנו.
 
יש באוויר נטייה ורצון חזק להצליח לבד, לכבוש לבד, לעשות ולפעול בדרך עצמאית משלנו, ולפעמים להראות לעולם שאפשר אחרת, "לעשות דווקא" כמו ששומעים לא פעם.
 
בעולם של הגדולים, של הבוגרים, אין מקום ל"לעשות דווקא", לכן אני אומרת: תהיה חכם, תקדים את המאוחר ותפנה לאדם גדול ממך, מבוגר בשנים ובניסיון ובקש את עזרתו והכוונתו. ספר לו על האהבות שלך, על הרצונות והתחביבים שלך, ובקש עזרה בניתוב.
 
כמעט ב-100% מהמקרים ישמחו לעזור לך ולהיות שם בשבילך.
 
רק תסכים לקבל עזרה.
 
כמעט ב-100% מהמקרים תגלה שזה היה כדאי ומאוד, אבל מאוד, משתלם.
 
אני אומרת, הושט ידך לעולם, אל הטוב שבו, אל כוחות העוצמה והנתינה שבו, ובאותו אור ממש העולם יאיר לך את פניו וייתן לך משפע מנת חלקו.
 
סמוך עליו.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. תחיה

ו' אלול התשע"ג

8/12/2013

תודה לך, על התגובה והמשוב 🙂

2. תחיה

ו' אלול התשע"ג

8/12/2013

3. רחל קרייזר

כ"ב אב התשע"ג

7/29/2013

תודה רבה על ההארה הלא צפויה,,,, בס'ד לשמוע מנערה על רצון לקבל ולשמוע תובנות מעולם המבוגרים זה לא דבר מקובל. בהחלט חידוש מרענן

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה