אל תפסיקו לרצות

אנשים שרוצים, עפים בבוקר מהמיטה. הם מחכים לעוד יום חדש, לזריחה, להתחלה חדשה, הם לא מפחדים מאתגרים. וזאת סיבה מספיק טובה לא להפסיק לרצות.

3 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 05.04.21

חשבתם פעם למה תינוקות אף פעם לא מפסיקים לרצות לנסות להשיג עוד דברים כל הזמן? האם זו הסקרנות שלהם? מסתבר שלא. תינוק תמיד רוצה, מנסה להשיג, להושיט יד לגעת או לקחת – זה סימן למשהו שטבוע בנו מבטן ומלידה – להגיע גבוה יותר, לשאוף למעלה, להשיג מטרות ויעדים בחיים.
 
בורא עולם נטע בנו תקוות חזקות והשראות נפלאות, מכיוון שהן משרתות את הכלי העיקרי שעוזר לנו להבין את הפוטנציאל שלנו, לבצע את המשימה שלנו כאן בעולם הזה ולהשיג דברים נפלאים במהלך חיינו.
 
לא פעם, רגשות שליליים חונקים את הרצון שלנו להמשיך הלאה, להמשיך לרצות ולהשיג. לא פעם תגובה שלילית, למשל, מהורה, מורה או אפילו חברים, מכרסמת בדימוי והביטחון העצמי של האדם ובאמונה שלו בעצמו. השקעה או מאמצים לא מוצלחים, או נטייה לעצלות וסיפוק-עצמי-אינסטנט גם הם חלק מהפרמטרים שמובילים לא מעט אנשים להרים ידיים ולהתייאש, כשבפועל, ובאמת לאמיתה, יש להם את כל הזכות להמשיך לשאוף להגיע גבוה יותר.
 
כל מה שחונק לכם את ההשראה, בכל דרך שהיא, או כל דבר שמוריד לכם את הרוח מהמפרשים בדרככם למעלה, הוא סוכן סמוי של היצר הרע, מקור כל השליליות. השראות ודיכאון מבחינתו הם שני דברים שהולכים ביחד. איך? ברגע שיש לכם השראה, אף אחד לא יכול לעמוד בדרככם. אבל ברגע שהסוכן הסמוי נכנס לפעולה, מיד נכנסים לתמונה הדיכאון והייאוש, רפיון הידיים והרצון לעזוב הכל. ואלה דברים שמרחיקים את האדם מבורא עולם, וזה בדיוק מה שהיצר הרע רוצה להשיג.
 
מאמרים נוספים בנושא:
המאמן האישי שלך
מחכים למשהו?
והעיקר, לא לפחד כלל!
 
בגלל קשיים שאנשים חווים בחיים הם חושבים שבורא עולם, חלילה, נטש אותם. אולם אין לך טעות גדולה מזו. יותר מכולם, בורא עולם רוצה שנצליח. איך? שימו לב.
 
חז"ל מסבירים שבורא עולם ברא את העולם כדי לגלות את מלכותו. פלאי תבל כמו מפלי הניאגרה, הר מטרהורן (חלק מרכס הרי אלפים) או זנבו המפואר של הטווס בהחלט מעידים על מלכות שמים. ככל שהמלכות גדולה יותר, כזה הוא המלך – גדול ועצום. ואם כך, האם עולם מלא כיעור, מפסידנים ואנשים חסרי יכולות יוסיפו כבוד למלך? ברור שלא. לא רק שהאינטרסים שלו שכל אחד מאיתנו יהיה שמח ומוצלח, אלא שהוא ברא את העולם בצורה כזו שנוכל לזכות בכל הברכות וההצלחות. ככל שהעולם ואזרחיו בריאים יותר, עשירים, חכמים ונבונים, כך גדולתו עולה ומתגלה יותר ויותר. הוא רוצה שכולנו נצליח.
 
אבל למה אנחנו לא כאלה?
 
התשובה פשוטה. או שאנחנו לא רוצים מספיק או שהפסקנו לרצות.
 
הרבה אנשים זכו לעבור אבני דרך רבות בחייהם, אבל נשאבו באחת לעצבות, לדיכאון ולערפול החושים. למה? בגלל שהם הפסיקו לרצות.
 
אפילו אם הגענו לפסגת האוורסט, אנחנו לא יכולים להפסיק לרצות. כל זמן שאנחנו כאן, יש לנו עוד הרבה מה לעשות. אבל אם בורא עולם רוצה שנזכה בכל הברכות וההצלחות, אז למה אנחנו חסרים? למה יש לנו חסרונות ופגמים? שוב, כל ברכותיו מרחפות מעל ראשינו, אפילו ברגע זה ממש, אנחנו פשוט צריכים לרצות אותן, להשיג אותן, להרגיש אותן מתקיימות בנו.
 
ואיך עושים את זה?
 
כנפיים של נשר
אף פעם אל תגיד אף פעם
תברח  מהקופסה
 
על ידי התפילה. נבקש במילים  שלנו מבורא עולם את כל מה שנרצה. כל מילה בתפילה יוצרת כלי לקבלת השפע האלוקי. ואתם לא יודעים מה אפשר להשיג בכל דקה של תפילה כזו, קל וחומר בשעה שלמה. שהרי לא נמזוג יין יקר ומשובח ככה סתם באוויר שיישפך על הרצפה. על אותו משקל, בורא עולם לא ישפיע שפע וברכות, ברוחניות ובגשמיות, אלא אם כן אדם הכין תחילה כלי ראוי לקבל את האור הזה.
 
השראות בלי תפילה הן כמו לרצות לטפס על הר אבל בלי לעשות את הצעד  הראשון. השראות עם תפילות יובילו אותנו לפסגה, למקום בו אנחנו צריכים להיות, כל זמן שלא נוותר. ועם הזמן, נמשיך לכבוש ולהגיע לפסגות גבוהות יותר. מבט לאחור יגלה לנו שהמציאות של היום היא התפילות והחלומות של אתמול.
 
יכול להיות שאתם מכירים אנשים "שהצליחו" גם בלי תפילה. ובכן, זאת לא הצלחה אמיתית. כל מה שאנחנו משיגים בלי תפילה בסופו של דבר נאבד או נפסד, כמו אותם אנשים שהפכו למיליונרים והשתגעו אחרי "הזכייה הדולה" בלוטו, הסכום האגדי שהפך להם את החיים תרתי משמע. הצלחה בלי תפילה מובילה לגאווה, וגאווה מובילה לכעס, חוסר סיפוק וטונות של אנרגיות שליליות. זאת לא הצלחה. כי הצלחה שבאה מתוך תפילה מאפשר לאדם להרגיש את אהבתו  של הבורא. זה מה שגורם לנו להרגיש שמחה אמיתית ושלווה פנימית. וכמו שאף אחד לא יכול למנוע מאיתנו להתפלל, כך גם אף אחד לא יכול למנוע מאיתנו לרצות להיות שמחים, להשיג את השמחה השלמה.
 
מכיוון שהנשמות שלנו הן חלק אלוק ממעל, אנחנו זוכים למידות שלו – כמו שהוא לא אינסופי ולא מוגבל, כך גם הפוטנציאל שלנו. וכדי להעצים אותו עוד יותר, אנחנו צריכים לרצות לגעת בכוכבים. אנשים שרוצים, עפים בבוקר מהמיטה. הם מחכים לעוד יום חדש, לזריחה, להתחלה חדשה, הם לא מפחדים מאתגרים. הם לא מצפים שדברים יהיו קלים בחיים, לכן הם לא נופלים ברוחם או מתייאשים כשהמניעות נראות בשטח. הם כל כך רגילים לרצות, לשאוף, לנסות להשיג עוד, לכן אין להם בעיה לקפוץ מעל לקשיים, מעל המשוכות שבדרך, ולהמשיך הלאה. כל זמן שנמשיך לרצות, תהיו בטוחים שתגיעו לפסגות חייכם. וברגע שתגיעו אליהן, תראו עוד פסגות באופק, כאלה שאפילו לא חלמתם עליהן, שם מחכות רק לכם. אל תוותרו. אל תפסיקו לרצות.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה