לתת ולקבל חיים

הייתי המום כשפתאום הבנתי איך אפשר לתת ולקבל חיים בזכות... ספר! שתי נשים סיפרו לי איך חייהן ניצלו בזכות אחד הספרים שכתבתי.

3 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 05.04.21

הייתי המום כשפתאום הבנתי איך
אפשר לתת ולקבל חיים בזכות…
ספר! שתי נשים סיפרו לי איך חייהן
ניצלו בזכות אחד הספרים שכתבתי.
 
 
אינני דובר את השפה האנגלית, אבל בנסיעה שהייתה לי עם צוות אתר ברסלב ישראל לארצות הברית הספקתי ללמוד קצת אנגלית, וכך להבין את האנשים שהגיעו אלי לפגישות, בין הפרטיות ובין קהל האלפים שניגשו אלי אחרי הכנסים הרבים ברחבי ארצות הברית. בין המשפטים העיקריים ששמעתי היו: "כבוד הרב, הספרים שלך שינו לי את החיים", "כבוד הרב, הפכת אותי לאדם אחר", כבוד הרב, אני לא יודע איך הייתי חי בלי הספרים או הדיסקים שלך", ועוד משפטים כאלה שחיממו לי  את הלב והנשמה.
 
עבודת התרגום שנעשתה על ידי הרב ברוידא הפכה לקלה. שמענו שם סיפורי אמונה רבים, כל אחד סיפור חיים בפני עצמו. אבל היה סיפור אחד שפשוט תפס אותי, כי פתאום הבנתי איך אפשר לתת ולקבל חיים בזכות… ספר!
 
* * *
 
רבקה היא אישה פעילה בקהילה היהודית בעיר בה היא גרה. אחרי שקראה כמה "גנים" שזכיתי לכתוב, היא ראתה בצורה מוחשית איך הם שינו את חייה, כך היא סיפרה לי, לכן החליטה שצריך לעשות עם זה משהו – להפיץ את הספרים והדיסקים ולזכות את הרבים, לעשות מה שמכנים בשפה המקצועית קירוב רחוקים.
 
לינדה היא אישה שבאה מבית מסורתי, אבל לא שומרת תורה ומצוות. היא ביקרה קרובי משפחה שגרים בקהילה בה גרה רבקה ואחד מהם הכיר ביניהן.
 
בשיחה בשתיים עם כוס קפה, לינדה הבינה שזה הרגע המתאים לשפוך את ליבה בפני רבקה. היא סיפרה לה על הקשיים איתם היא מתמודדת כבר תקופה ארוכה בחייה, על האתגרים והניסיונות שהופכים את החיים למורכבים ומעייפים.
 
מאמרים נוספים בנושא:
בגן השחרור והטיהור
שלום בית, השטן והערפד
החברים הכי טובים
 
"לינדה יקירה, יש לי בדיוק את הפתרון המושלם בשבילך. המרחק בינך לבין האושר הוא קריאת ספר אחד! ואני מתכוונת לספרו משנה החיים של הרב שלום ארוש – בגן  האמונה. הנה, קחי", והיא שלפה אחד מתוך התיק שלה ונתנה ללינדה. "אבל לא לפני שאני מקדישה לך ברכה בספר", אמרה ושלפה גם את העט.
 
'ללינדה היקרה, בהקדשה עם תפילות מעומק ליבי על האושר והשמחה שלך בחיים. אוהבת, רבקה עליזה בת סוליקה', וליד הברכה-הקדשה היא גם כתבה את מספר הטלפון שלה. "תהיי בקשר, לינדה".
 
לינדה חזרה לביתה והחלה לקרוא את הספר בגן  האמונה. שבועות בודדים עברו מאז החלה לקרוא את הספר ועד להרגשה המיוחדת שמילאה אותה. כאילו נולדה זה עתה. פתאום, החיים נראו אחרת. פתאום, כל מה שעבר ועדיין עובר עליה מתקבל עם "הכל לטובה והדבר הכי טוב שבורא עולם עושה איתי".
 
מאז עברו מספר חודשים.
 
בבוקרו של יום חמישי, לינדה רפרפה בשבועון היהודי שמתפרסם במקום מגוריה, ותוך כדי שהיא לוגמת את הקפה עיניה צדות מודעה קטנה עם בקשה: "נא להתפלל לרפואה שלמה עבור רבקה עליזה בת סוליקה".
 
היא כמעט נחנקה. השם הזה צלצל בראשה כמו עשרים פעמונים, 'רבקה עליזה בת סוליקה… רבקה עליזה…' מהיכן היא מכירה את השם הזה? הוא נשמע לה כל כך מוכר. היא בטוח שראתה אותו כתוב במקום כלשהו אבל היא לא הצליחה לזכור היכן. עוד כמה דקות של חיטוטים במרתפי הזיכרון שלה, ואז בורא עולם נתן בליבה שזה קשור לספר בגן  האמונה. היא רצה מיד לספרייה, שלפה את הספר, פתחה ו… "ללינדה היקרה, בהקדשה עם תפילות מעומק ליבי על האושר והשמחה שלך בחיים, רבקה עליזה בת סוליקה"…
 
הכליה שלי באהבה
אחד  למיליון
מילה טובה או תרופה?
המעשה  הטוב של השנה
 
בינגו!
 
'האם יכול להיות שמדובר ברבקה הזו, ברבקה שלי?'… המחשבות הציפו את ראשה, אבל כשראתה את מספר הטלפון היא לא היססה ומיד חייגה.
 
"רבקה, זו לינדה, את זוכרת אותי? נפגשנו בביתך, נתת לי את הספר של הרב שלום ארוש ואמרת לי שהספר הזה ישנה לי את החיים. את לא מתארת לעצמך מה הספר הזה עשה לי! אני בן אדם חדש, נולדתי מחדש. רבקה היקרה, תודה לך. אבל ברשותך, אני רוצה לשאול אותך שאלה. האם הבקשה להתפלל לרפואה שלמה בשבועון היהודי באזור שלנו היא עליך?"
 
"כן, זאת אני", רבקה השיבה בקול חלש. "יש לי מחלה נדירה בכליות. אני צריכה לעבור השתלת כליה. הרופאים אומרים שזה חייב להיעשות בשבועות הקרובים, אבל התור לקבלת כליה כל כך ארוך… ארבעה עד שישה חודשים…"
 
"רבקה, אני לוקחת את הרכבת הראשונה ובאה אליך עכשיו. נלך לעשות בדיקות התאמה, נבדוק אם אני יכולה להיות התורמת שאת צריכה. את, עם הספר של הרב שלום ארוש, נתת לי חיים חדשים ועכשיו הגיע תורי להשיב לך!"
 
אחרי הבדיקות התברר שלינדה היא התורמת המושלמת עבור רבקה. תוך שבוע שתיהן היו אחרי הניתוח שעבר בהצלחה. ואין סוף שמח כמו זה ששמעתי משתי הנשים היקרות הללו, שתי נשים בריאות, שמחות ומאושרות שהחזיקו בידן את הספר בגן האמונה כשישבו מולי וסיפרו לי איך הוא הציל את החיים של כל אחת מהן.
 
* * *
 
השבוע חל יום ההילולה של רבי נתן מברסלב, ביום עשרה  בטבת.
 
אחד הדברים שהיו הכי חשובים לו, ואפילו דיבר עליהם כצוואה של ממש לממשיכי דרכו, היא ההפצה – הפצת משנתו של רבי נחמן מברסלב, ובעיקר – הפצת אור האמונה. זה גם הדבר הכי חשוב בחיי.
 
שלא תחשבו שאני מעודד אנשים להפיץ את הספרים או הדיסקים בגלל שהם שלי. הם לא שלי, הם האור המיוחד שבורא עולם הוריד לעולם הזה דרכי לספרים האלה, אותם זכיתי לכתוב ולהוציא לאור, ובעיקר, להפיץ!
 
הפצת האמונה היא פוליסת ביטוח הכי טובה שאדם יכול לעשות, פוליסה שמבטיחה לו ברכות עצומות בעולם הזה ובעולם הבא. ומי יודע, אולי היא תציל גם לכם את החיים… כי כשאתם נותנים למישהו חיים, בורא עולם נותן לכם חיים. כזאת היא המשוואה, פשוטה ומתוקה.
 
אין צדקה נפלאה ועצומה כמו זיכוי הרבים והפצת האמונה. זו הדרך למשוך ברכות רבות עליכם ועל בני משפחתכם. ויהי רצון שנזכה כולנו, אמן.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה