שורפת הגשרים

היא שורפת גשרים מקצועית ואמא שלה מצדיקה אותה. הגר דוויג'י, מאמנת מוסמכת, ניסתה להבין ביחד עם המאומנת שלה למה זה קורה לה?

2 דק' קריאה

הגר דוויג'י

פורסם בתאריך 05.04.21

היא שורפת גשרים מקצועית
ואמא שלה מצדיקה אותה. הגר
דוויג'י, מאמנת מוסמכת, ניסתה
להבין ביחד עם המאומנת שלה
למה זה קורה לה?
 
 
"נעים מאוד קוראים לי א. ואני שורפת גשרים מקצועית".
 
"שורפת גשרים?! איזה מקצוע זה?…" ניסיתי להרגיע קצת את האווירה עם חיוך.
 
"טוב זה לא בדיוק מקצוע", ניסתה לרכך את דבריה, "אבל אני כבר מרגישה שזה משתלט לי על החיים והמהות שלי".
 
"שריפת גשרים הזו, אולי תסבירי לי למה את מכוונת?" התעניינתי.
 
"אז ככה, אני כבר בת שלושים פלוס, לאורך כל חיי אני לא מצליחה לשמור על קשרים טובים, בין אם זה במקום העבודה, חברות, ועל זוגיות אין בכלל מה לדבר… אני פשוט שורפת את הגשרים בחיי, כך אמא שלי מתארת את המצב שלי, ובזמן האחרון נראה לי שהיא צודקת. המצב בלתי נסבל".
 
"למה בעצם את עושה את זה?"
 
"למה? שאלה טובה, אני לא יודעת, זה פשוט קורה. ברגע אחד אני מתפרצת עד שזה הופך להיות מאוחר מדי ומכוער מדי… כן, אני טיפוס תוסס כזה, אש להבות ששורפת מיד אם אני מרגישה קצת ש… אני הולכת להיפגע או משהו כזה".
 
מאמרים נוספים בנושא:
הגשר אל החופש והאושר
שרוף  את הגשר
הולכת על גשר צר מאוד
 
"מכירה את המשפט המפורסם של רבי נחמן מברסלב על גשר?" שאלתי.
 
"ברור, 'כל העולם כולו גשר צר מאוד'…" אמרה בגאווה.
 
ו… את יודעת שיש לזה המשך?" אתגרתי אותה.
 
"כן? מה?" הסתקרנה.
 
"האמת שזו תורה שלמה, נראה לי שזה קצת יצנן את האש השורפת שיש בך. אז הנה, זה המשפט המלא:
 
"ודע, שהאדם צריך לעבור על גשר צר מאוד מאוד, והכלל והעיקר שלא יתפחד כלל" (ליקוטי תנינא , סימן מח).
 
"ישנה ידיעה שאת כביכול הולכת להיפגע, את מרגישה את המעבר בגשר הצר הזה, ובמקום להתמודד בגבורה את נכנעת לפחד שבתוכך ושורפת את הגשר-קשר עם האנשים שסביבך" הסברתי.
 
מהתובנה הזו המשכנו לסדרת מפגשים מעמיקה, בה היא קיבלה כלים כיצד להרחיב את המעבר בגשר הצר עימו היא מתמודדת מול הפחד האישי שלה מפגיעה. וגם, את הדרך לעשות הסבה משורפת גשרים לבונת קשרים מקצועית!
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
מתחת לגשר הצר
והעיקר לא לפחד כלל
 
אם גם אתם מרגישים לפעמים שהפתיל הקצר שלכם הולך להישרף בסיטואציה מסוימת, אל תשכחו שבידינו הבחירה: גשר או קשר. הנה תרגיל הלכה למעשה:
 
1. ביטחון עצמי – אני ראוי/ה ליחס טוב ומכבד.
 
2. יש לי מה לומר – אני בוחר/ת להביע את דעתי ורגשותיי ולא לשמור אותם בבטן.
 
3. ללא צל של ספק – אני בוחר/ת שלא להניח הנחות מוטעות או נכונות, יש ספקות /שאלות/ אי-ודאות בנוגע לדבר מסוים, אעלה את הנושא הזה ואבין אותו.
 
4. ביקורת – כאשר  אקבל ביקורת בונה השונה משלי (כן, זו שמורידה לי את הביטחון העצמי ומצב הרוח) זה יהיה ממקום של הבנה וקבלה ותודה. אני מבין/ה מקבל/ת את הדברים ומודה מקרב לב – אני מסתדר/ת מצוין.
 
5. פחד – נסו להבין ממה נובע הפחד הפנימי שלכם באותו קשר/סיטואציה ואיך תוכלו להתמודד מולו בביטחון.
 
6. הקאוצ'ר הראשון, רבי  נחמן מברסלב, נתן לנו כלים נפלאים למעבר על הגשר הצר של החיים, ואחת העצות החשובות שכדאי לאמץ ולשנן בעל פה היא זו:
 
"אם ברצונך להיות איש אמת, אל תושפע מדבר אחרים. הן מקורת רוחם ממך והן ממורת רוחם. נסה להשתחרר מתלות, מלהיות כפוף תמיד לדעת זולתך. אז תהיה חופשי להיות מי שאתה באמת".(ליקוטי מוהר"ן, ס"ו).
 
לאורך כל החיים ניפגש וניתקל באנשים ובמקרים "הצרים" לנו בהרגשה, אולם ההרחבה המיוחלת תגיע בעזרת האמונה – אמונה בעצמי, אמונה בבורא עולם ואמונה בצדיק מורה הדרך הרוחני שלנו.
 
בהצלחה!
 
 
* * *
הגר דוויג'י – מאמנת מומחית (MCI) קואצ'ינג אישי וזוגי-משפחתי, מוסמכת על ידי איק"א – האיגוד הישראלי לקואצ'ינג, מנחת סדנת שפע וערבי הפרשת חלה מיוחדים. לפרטים:Hagar.coach@gmail.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה