תדליקו את האור!

תדליקו את האור, זה משהו שאנחנו צריכים 24/7, לא פחות! וגם, להפסיק לדאוג. כי כשמתחילים לדאוג לא עוצרים באדום, דואגים בלי הפסקה... שמישהו יעצור את זה וידליק את האור!

3 דק' קריאה

הרב ניסן דוד קיוואק

פורסם בתאריך 05.04.21

תדליקו את האור, זה משהו שאנחנו
צריכים 24/7, לא פחות! וגם, להפסיק
לדאוג. כי כשמתחילים לדאוג לא עוצרים
באדום, דואגים בלי הפסקה… שמישהו
יעצור את זה וידליק את האור!
 
 
אתם יודעים מה רבי ישראל הבעל שם טוב הקדוש זי"ע רצה? שנחיה עם אמונה. כן, הוא היה חי איתה ואותה 24/7, זו הסיבה שכל החיים שלו נראו אחרת. וזו הסיבה שגם החיים שלנו יכולים להיראות אחרת, ממקום שונה. אתם יודעים מה זה חיים שיש בהם (כל אחד כפי יכולתו) תורה, חסדים, מצוות, אהבה והמון חיוכים? אח… אלה חיים. למה? כי אלוקים איתנו כל הזמן, בכל מה שאנחנו עושים. יש לו תענוג גדול כזה מכל מה שאנחנו עושים. זאת אמונה.
 
כי מה הטעם בחיים בלי אמונה?!? אמונה היא כוח, היא המדריכה הרוחנית שלנו בעולם החשוך והמטעה הזה, היא המובילה אותנו אל דרך האמת, מראה לנו אחד על אחד איך בורא עולם איתנו תמיד, כמה אהבה יש לו אלינו וכמה חסדים הוא עושה איתנו. כן, את כל זה האמונה מראה לנו.
 
מאמרים נוספים בנושא:
במקום הכי נמוך
נקודות  לבנות
שער  האמונה
 
אבל זה תלוי. ככל שהאמונה גדולה יותר, כך אנחנו רואים ומרגישים יותר. זה לא אומר שאם האמונה קטנה יותר בורא עולם לא עוזר לנו, הוא עוזר והמון, אלא שאז אנחנו ממש צריכים את העזרה שלו. אבל הבעיה היא שאנחנו לא רואים את זה, לא מרגישים את האהבה שלו בגלל האמונה הקטנה.
 
אם אנחנו מאבדים את הקשר עם האמונה, אז אנחנו צריכים לחזור לדרך האמת. כי את האמת אנחנו יודעים, אנחנו יודעים שאלוקים ברא את העולם ואותנו והוא איתנו כאן. 'אני לא מצליח לראות את האמת האמיתית, את השמחה שיש לאבא שבשמים מכל מצווה שאני עושה, כי לא אעמוד בזה. אז אלוקים עשה ככה שלא אוכל לראות את האמת האמיתית, אבל אני יודע מהי האמת, ואני עדיין יכול להאמין בה…'
 
בבוקר כשאנחנו קמים אנחנו צריכים להכין את עצמו לחיים. יש מי שעושה את זה תחילה עם התפילה, עם דף גמרא או עם ספרי החסידות. יש מי שעושה את זה עם כוס קפה. בכל מקרה, זה לא משנה, אנחנו צריכים להכין את עצמנו לכל דבר בחיים – עם אמונה! כן, יש אפילו תפילות כדי להשיג את האמונה הזו, כמו זו של השל"ה הקדוש.
 
"מודה אני לפניך, מלך חי וקיים, שהחזרת בי נשמתי בחמלה, רבה אמונתך"!
 
הוא נותן בי אמון, אמונה, עוד יום בעולם שלו. זו סיבה מספיק טובה להזכיר לעצמנו כל הזמן 'שיש מישהו איתנו כאן שברא את הכל ויכול לשנות הכל – אני צריך לדבר איתו!…'
 
לפעמים אדם מרגיש שהוא מאוד מאוד רחוק מהדרך שלו. רבי  נחמן מברסלב מזהיר אותנו מהעצות של העולם הזה. לכל אחד בעולם הזה יש עצה, אפילו עצה איך לעבוד את השם. אנחנו צריכים להיזהר ולא להתפתות, לא לחשוב שכל העצות נכונות עבורנו. מי כן יכול לתת לנו את העצה הכי נכונה ואמיתית? רק הצדיקים.
 
אז אתם מבינים, העצה של רבי נחמן היא עצה מאוד פשוטה. הרבי אומר, פשוט, תהיו שמחים! לא צריך להבין למה. וזאת חתיכת עצה טובה מאין כמותה. אתם יודעים מה? הכי טובה. כן, יש דרך להבין אותה, אבל יש גם את הדרך של רק לקבל אותה ולקיים אותה, זהו. כמו שאתם מקבלים מרשם תרופות מהרופא, הולכים לבית מרקחת וקונים את התרופות, חוזרים הביתה ושותים לפי ההוראות. זהו. אתם רוצים להיות בריאים, לא להתפלסף ולשאול ולחקור מה זה הכדור הזה, ולמה דווקא אותו. ואתם גם לא שואלים את הרופא איך הכדור הזה עובד ועוד כל מיני שאלות כאלה. כי האמת, אתם לא באמת צריכים לדעת את כל זה. הדבר הכי חשוב הוא שזה עובד. שתהיו בריאים.
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
העניין שלי הוא רק אמונה
היופי  שבפשטות
תפסיקו  לדאוג!
 
זה מה שאומר רבי נחמן. תלמדו את ה"שולחן ערוך", דף גמרא, תפללו מילה במילה. תהיו בשמחה, אל תהיו עצובים אף פעם! תרקדו, אפילו תגידו כמה מילי דשטותא. אם מקיימים את העצות שלו, אנחנו מתחברים לאמת ולאמונה. ואז אנחנו מתחילים לראות את הניסים שבתוך הטבע. כן, יש כאלה, ומלא.
 
עכשיו זה זמן מדהים מאוד ללכת על זה. לחוות את זה. להדליק את האור, את האמונה. חגי תשרי, ובעיקר ראש  השנה, הם הראש וההתחלה, זמן בו מעלים את האמונה למקום גבוה, למקום של התחלה חדשה. אלה ימים בהם הקב"ה שופט אותנו ואת כל העולם. המלך בעצמו. שופט עם צדק. הכל חסד ורחמים. אנחנו צריכים להאמין בזה. בורא עולם ייתן לנו אמונה. הצדיקים נכתבים מיד בספר החיים. ומה זה חיים? אמונה.
 
בחגים הקדושים האלה אנחנו בונים את ארץ ישראל. וארץ ישראל זה לחיות עם קדושה. זאת הדרך היחידה, האמונה. אין מקום לדאגות. אנחנו לא צריכים לעשות חשבונות וחישובים לא לנו. לא צריכים לדאוג מכל מה שמספרים לנו כל היום בחדשות, גם לא ממה שקורה איתנו בחיים. אין צורך בכל החשבונות המיותרים האלה. כי כשמתחילים לדאוג לא עוצרים באדום, דואגים ודואגים בלי הפסקה… שמישהו יעצור את זה!!!
 
בראש השנה בנינו אמונה טהורה ורעננה. עוד מעט כיפור ואנחנו צריכים לקחת אותה איתנו, ליום הגדול, ליום של החתימה, שיחתמו לנו אמונה, אמת, חיים. אלה ימים של תיקון הברית, ואנחנו יכולים לתקן הכל. אם רק נרצה. אם רק נאמין. ומשם? אוהו, יש לנו את סוכות ושמחת תורה וכל השנה כולה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה