ג’יני הקוסם

איך פותרים בעיות? תתפלאו לשמוע, אבל לא מעט אנשים חושבים שאיזה ג'יני הקוסם ילחש משהו ובמחי קסם יפתור את כל הבעיות. מה רבקה לוי חושבת על זה?

3 דק' קריאה

רבקה לוי

פורסם בתאריך 18.03.21

עד לפני כמה חודשים לא הייתי מעזה לקרוא, כל שכן להכניס הביתה, ספרים שקראתי ב'גלגול הקודם', כלומר לפני שחזרתי בתשובה. כי מאז שחזרתי, אני קוראת רק ספרי מוסר עם השקפה יהודית מתוך התורה הקדושה. וזה אומר ששום עיתון לא נחזה בד' אמות ביתי בשנים האחרונות, אין לי אינטרנט, ובעצם, שום כלום.
 
אלא שלאחרונה אלוקים נתן לי רעיון – להיות ארומתרפיסטית ומרפאה באנרגיות מרפאות, ובפעם הראשונה מזה שנים הייתי צריכה לחזור אל הספרים שקראתי בימים שלפני החזרה בתשובה.
 
אחרי כל התורה שינקתי בשנים האחרונות, גיליתי כמה דברים: הראשון, שאני יכולה לקרוא מלא מה'חומר' הזה תוך ימים ספורים, ואם הייתי ניגשת להוציא תואר הייתי עושה את זה כנראה תוך כמה שבועות. השני, רוב הדברים הם שטויות שאין להם אחיזה במציאות. והשלישי, יש איזושהי חכמה מסוימת בספרים האלה, אלא שהיא לרוב מעוותת וצריך לאסוף אותה ולהביא אותה חזרה אל המקור הרוחני, התורה ואלוקים, כדי לאמת באמת את הנכתב שם.
 
מאמרים נוספים בנושא:
ואפילו  בהסתרה
זה  מלמעלה
תניחו את הכוס
 
אחד הספרים שקראתי לאחרונה (בעקבות אותו 'מסע בזמן') היה של ד"ר דונלד אפשטיין, כירופרקט אמריקאי ומחבר הספר "12 השלבים לרפואה". בספרו, אפשטיין עובר דרך 12 שלבי הרפואה שמאפיינים את התהליך מהרגע שהחולי מופיע-מתגלה ועד להחלמה.
 
הפרק הראשון היה מלא בלימודי דת שונים ומשונים עד שכמעט סגרתי את הספר ונשבעתי לעצמי שלא עוד, אבל אלוקים גרם לי להתעקש, אולי גם כדי שיהיה לי מה לכתוב לכם כאן במאמר הזה…
 
אז בגלל שעברתי מיד לפרק השני, הגעתי לחלק בו אפשטיין מתאר בעיה גלובאלית ששורשה ללא ספק מתחיל בעניינים הרוחניים, הרגשיים והפיזיים שלנו. ובתיאור תמציתי – רבים וטובים מאיתנו מאמינים שכדי שהבעיות שלנו יבוא על פתרונן אנחנו חייבים איזשהו מקור חיצוני שיעזור לנו, איזה ג'יני הקוסם כזה.
 
כשמדובר בבריאות, אנחנו רצים בכל הבית כמו משוגעים ומחפשים כדור או את הרופא הטוב ביותר ברשימה, קונבנציונאלי או אלטרנטיבי ממש לא משנה, העיקר מישהו. כשזה המינוס בבנק או כל עניין כלכלי אחר שמציק, האצבע תתור ותחפש את היועץ הכלכלי הטוב ביותר שיוציא אותנו מהבוץ המאיים להטביע את חשבון הבנק ואותנו יחד. כשזה מגיע לענייני המשפחה, אנחנו רצים מתרפיסט אחד לשני, מפסיכולוג, יועץ, מגשר ומה לא, וכשזה סתם מזל רע כללי כזה וכל מיני בעיות ברקע ננסה קואצ'ר מוכר בתחום, ואם נרחיק לכת אז ננסה גם רב.
 
עד לנקודה מסוימת בהחלט שאין שום בעיה לעשות את זה. אבל העניין של התשובה האמיתית, הרפואה האמיתית, התפנית האמיתית – יכולה לבוא רק מתוכנו, מהבפנים שלנו, מהקשר שלנו עם אלוקים.
 
אני רואה כל כך הרבה אנשים שרצים מפה לשם, רודפים אחרי כל מיני שיגעונות חולפים, דיאטה טרנדית, משטר כושר גופני שלא מבייש אתלט באולימפיאדה ורישום לסדנאות הנחייה למיניהן, אבל בלי שום תועלת אמיתית. למה? כי האנשים האלה מחפשים תשובות במקום הלא נכון. כן, אנשים בעלי מקצוע מוסמכים בהחלט יכולים להדריך אותנו ולעזור לנו, אך עד לנקודה מסוימת! אבל התשובה האמיתית, העזרה האמיתית, היא בתוכנו, באה רק מתוכנו.
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
המדריך  לאמת
הבטיחו  לנו קוסם
המפגש עם הקואצ'ר הראשון
המאמן האישי שלך
 
בספרו, ד"ר אפשטיין מסביר שרוב האנשים נתקעים בשלושת השלבים הראשונים, מחפשים את ג'יני הקוסם שיציל אותם מהצער והיגון והצרות שלהם, תקועים במקום הזה ולא מצליחים להתקדם הלאה, למקום בו נמצאת הרפואה האמיתית, למקום ממנו אפשר לצמוח ולגדול.
 
ד"ר אפשטיין מתאר את התהליך בצורה הבאה: שלב 1: אתה מזהה שמשהו לא בסדר וצריך לתקן אותו. שלב 2: אתה פונה לכל ה'ג'ינים' שמצאת בגוגל או בדפי זהב, בתקווה שהם יעלימו את הבעיה כלא הייתה. שלב 3: אתה מבין שג'יני הקוסם הוא ישות מאוד מוגבלת ולא פעם מלאת חסרונות, ואז – או שאתה עדיין נתקע עם הבעיה או שנוספת לך עוד בעיה, או שהבעיות מהעבר (אפילו אלה שכבר פתרת) פתאום צצות שוב, או ש'הטיפול' לא היה כמו שרצית או לפחות קיווית שיהיה.
 
וזה החלק בו רוב האנשים חוזרים לשלב ה-1 וממשיכים לחזור על התהליך הזה כמו בלופ, עד שהם מתהלכים בעולם הזה כמו זומבי או מקרטעים תוך כדי הליכה ולא משנה לאן.
 
החלמה פיזית היא תהליך מקביל להחלמה הרוחנית. שני הדברים הללו ברוב הפעמים הולכים יחד בקו מקביל, למרות שהרפואה המודרנית עשתה כל שביכולתה כדי להפריד בין השניים. אם הנשמה שמחה, הגוף בדרך כלל במצב טוב. אם הנשמה מתמודדת עם נושא מסוים, ולא משנה באיזה שלב היא נמצאת, במוקדם או במאוחר העניין יהפוך להתמודדות פיזית.
 
וכאן יכולה להתרחש פריצת הדרך הגדולה, אבל רק בתנאי שאנו מבינים שהתשובות שאנו צריכים כולן נמצאות בתוכנו. כן, אנחנו בהחלט צריכים מדריך רוחני שיוביל וידריך אותנו בדרך הנכונה. זו אחת הסיבות שאני מאוד אוהבת את הגישה של רבי  נחמן מברסלב והשיטה שלו, שעוברת ומגיעה עד לרבנים שממשיכים את דרכו היום – הם מכבדים את חופש הבחירה של האדם! הם מאוד שמחים לתת לך עצה ולכוון אותך, אבל את ההחלטה הסופית הם משאירים לך לעשות. והאמת, ככה זה צריך להיות, כי האנשים הצדיקים והיקרים האלה מבינים שהתשובה האמיתית באה מתוכנו, ולא משום מקור חיצוני או מאיזה גי'ני הקוסם.
 
המפתח לרפואה אמיתית ומתמשכת, ולא משנה מהי הבעיה איתה אנו מתמודדים, הוא להתחבר למקום הפנימי הזה ולדבר עם  אלוקים. זה יחסוך לכם מלא כסף, זה יעצים את הרוחניות שלכם, והרווח הכי נפלא שיש בעסקה שכזו – שזה עובד!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה